Show simple item record

dc.contributor.advisorDikici, Abdullah
dc.contributor.authorGürol, Aysun
dc.date.accessioned2020-12-29T13:23:21Z
dc.date.available2020-12-29T13:23:21Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425033
dc.description.abstractIV ÖZET Doktora Tezi Okulöncesi Eğitim Öğretmenleri İle Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Eğitimde Dramaya ilişkin Kendilerini Yeterli Bulma Düzeylerinin Belirlenmesi Aysun GÜROL Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eylül-2002, Sayfa: 211 Eğitsel dramanın eğitimdeki yeri oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı, okulöncesi öğretmenleri ile okulöncesi öğretmeni adaylarının eğitimde dramaya ilişkin görüş ve niteliklerinin düzeyini belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, drama konusunda hizmetiçi eğitime katılan öğretmenler, okulöncesi öğretmenliği programındaki son sınıf öğrencileri ile bu programda görev yapan öğretim elemanları oluşturmaktadır. 377 öğretmen, 514 öğrenci ve 22 öğretim elemanından elde edilen veriler işleme alınmıştır. Toplanan veriler SPSS for Windows 10.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Nitelik düzeyini belirlemek için likert tipi ölçek geliştirilmiş, bunun için faktör analizi yapılmıştır (KMO:.84, Barlett testi: 23192,55). 1. Uygulamaya ilişkin sonuçlar Öğretmenlere göre;. Drama öğretmeni; hizmetiçi, lisans ve lisansüstü yollarla yetiştirilmelidir. Fiziksel yetersizlik, uygulama eksikliği ve araç-gereç temini/üretimi en çok karşılaşılan sorunlardır.. Hizmetiçi eğitimin sayısı, süresi, içeriği artırılmalı; düzenli, planlı ve çeşitli merkezlerde olmalıdır. Öğretmen adaylarına göre;. öğretim elemanları, drama eğitimi konusunda yeterlidir.. Programda drama dersi gereklidir. Saati ve kredisi azaltılmamalıdır. Fakültedeki drama dersini; drama alanında yetişenler, tiyatro eğitimi alanlar, anaokulu ve sınıf öğretmenleri vermelidir.Öğretim elemanlarına göre; Drama dersi aşamalı olarak iki ders şeklinde olmalıdır. Drama konusunda lisansüstü programlarının sayısı artırılmalı ve buradan yetişenler drama dersini vermelidir. Drama dersinin, özellikle içeriği geliştirilmelidir. Fiziksel ortamlar iyileştirilmeli, araç-gereç üretimi ve temini kolaylaştırılmalıdır. 2. Dramanın yararlarına ilişkin sonuçlar Hem öğretmen hem de öğrenciler, dramanın yararlarına çok düzeyde katılım göstermişlerdir. 3. Eğitsel dramanın niteliklerine ilişkin sonuçlar Öğretmenler, dramanın niteliklerini `çok/oldukça` düzeyde bilip uygularken, `tamamen` düzeyinde gerekli görmekteler Öğretmenlerin üniversite değişkenine göre nitelikleri bilme ve uygulama düzeyleri arasında anlamlı fark yok iken, gerekli görme düzeyleri arasında anlamlı fark vardır. Öğretmenlerin hizmet süresi değişkenine göre nitelikleri bilme, uygulama ve gerekli görme düzeyleri arasında anlamlı fark yoktur. Öğretmenlerin drama dersi alma değişkenine göre nitelikleri bilme düzeyinde fark varken, uygulama ve gerekli görme düzeylerinde anlamlı bir fark yoktur. Öğretmenlerin görev yaptığı okul tipi değişkenine göre nitelikleri bilme, uygulama ve gerekli görme düzeylerinde anlamlı fark yoktur. Öğretmenlerin görev yaptığı okulun sosyo-ekonomik düzeyi değişkenine göre nitelikleri bilme ve gerekli görme düzeyleri arasında anlamlı fark yok iken, uygulama düzeyleri arasında anlamlı fark vardır. Öğrenciler, eğitsel dramanın niteliklerini çok/oldukça düzeyinde bilirken, aynı nitelikleri tamamen düzeyinde gerekli görmektedirler. Öğrencilerin nitelikleri bilme ile öğrenim gördüğü üniversite değişkeni arasında anlamlı farklılık var iken, gerekli görmede yoktur. Öğrencilerin öğretim elemanını yeterli görme değişkenine göre nitelikleri bilme ve gerekli görme düzeylerinde anlamlı fark yoktur. Öğretmen ile öğrencilerin eğitsel dramanın niteliklerini bilmeye ilişkin ortalamaları arasında anlamlı fark vardır. öğretmen ve öğrencilerin eğitsel dramanın niteliklerini gerekli görmeye ilişkin ortalamaları arasında anlamlı fark vardır. öğretmen ve öğrencilerin nitelikleri bilme ile gerekli görme düzeylerine ilişkin ortalamaları arasında anlamlı fark vardır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT Ph. D. Thesis The Level of Qualifications of the Pre-School Teachers and Pre-School Candidates in the use of Educational Drama Aysun GÜROL University of Fırat Institute of Social Sciences Department of Educational Sciences September-2002, Pages: 211 Educational drama has an important place in pre-school. The aim of this study is to determine the opinions and qualifications of pre-school education teachers and teacher candidates about drama in education. A survey method was used in the study. The population includes both pre-school education teachers and students studying pre-school education program. The data were obtained from 377 teachers, 514 students and 22 university educators. The data were analyzed by means of SPSS packet program. A likert style questionnaire was used. Factor analysis was used (KMO: 84, Barlett's test: 21192,55). 1. The results according to application. According to teachers: - Drama teacher should be trained through under graduate, graduate and in-service training program. - The most faced problems include physical inadequacy, lack of practice and lack of educational materials. - The duration, the content, and the number of the in-service training should be increased. The In service training programs should be planned regularly and should be realized in various centers.. According to Teacher Candidates: - University educators have enough knowledge about educational drama. - Educational drama is necessary and class hours and its credit should not be decreased. - Educational drama courses at the faculty should be taught by those who were trained in educational drama and theatre field, and by pre school and classroom teachers,. According to University Educators: - Educational drama should be given in two different courses designed hierarchically.. The number of post-graduates programs should be increased andVII those give drama courses. - The content of educational drama course should be developed. 2. The results on the Benefits of Educational Drama. Both teachers and students accepted the benefits of educational drama. 3. The Results Related to the Qualifications of Educational Drama. While teachers know and apply the qualifications of educational drama at the level of `much`, they accepted necessary at the level of `completely`.. While there is no significant difference at the level of knowing and applying qualifications of the teachers according to the university variable, there is a significant difference at the level of accepting necessary.. There is not a significant difference at the level of knowing, applying and accepting necessary the qualifications of the teachers according to the variable of length of duty.. While there is a significant difference at the level of knowing qualifications of the teachers according to the variable of taking drama course, there is not a significant difference at the level of applying and accepting it necessary.. According to the school type (A,B,C) variable where the teachers work, there is not a significant difference at the level of knowing, applying and accepting necessary the qualifications.. According to the variable of the socio-economic level of the school where the teachers work, while there is not a knowing and accepting necessary the qualifications, there is a significant level at the of applying.. While the students know the quality of educational drama at the level of `much`, they think the same qualifications necessary at the level of `completely`.. While there is a significant difference between students' knowing qualifications and university variable where they study, there is not a significant difference in accepting it necessary.. According to the variable students' accepting their teachers sufficient, there is not a significant difference at the level of knowing and accepting necessary the qualifications.. There is a significant difference between the results of knowing the quality of educational drama.. There is a significant difference at the level of accepting necessary the qualifications of educational drama.. There is a significant difference at the level of knowing and accepting difference the qualifications.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulöncesi eğitim öğretmenleri ile okulöncesi öğretmen adaylarının eğitiminde dramaya ilişkin kendilerini yeterli bulma düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeThe Level of qualifications of the preschool teachers and preschool in the use of educational drama
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid123581
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122012
dc.description.pages211
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess