Okul yöneticilerinin örgüt çalışanlarını motive etme becerisi
dc.contributor.advisor | Kocabaş, İbrahim | |
dc.contributor.author | Karaköse, Turgut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:23:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:23:06Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424941 | |
dc.description.abstract | n ÖZET Motivasyon kavramı; örgüt çalışanlarının bireysel amaçlar ve örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesi için kullanılan bir süreç olarak tanımlanabilir. İnsan davranışlarının kaynağı ihtiyaçlardır. İhtiyaçların ortaya çıkmasıyla motivasyon süreci başlamaktadır. Bireyier bu ihtiyaçlarını gidermek amacıyia fiziksel ve ruhsal yönden uyarılırlar. Uyarılan birey harekete geçerek davranışta bulunur ve sonuçta doyuma ulaşır, işte bu doyum noktası motivasyon sürecinin son aşamasıdır. Ülkelerin geleceği, eğitim kurumlarının işlevlerini tam olarak yerine getirip getirmemelerine bağlıdır. Bu çerçevede, eğitim örgütlerinde verimlilik makine ile değil insanla sağlanmaktadır. Verimliliğin sağlanabilmesi için, eğitim-öğretimde stratejik konuma sahip olan öğretmenlerin işlerinde mutlu ve doyuma ulaşmış olmaları gerekmektedir. Öğretmenlerin yüksek düzeyde moralli olması eğitimde kalite ve verimliliğin sağlanmasına katkıda bulunacaktır. Bu nedenle insanları etkileme ve yönlendirme sanatı olan f motivasyon diğer örgütlerde olduğu gibi eğitim örgütlerinde de insanları etkileme aracı olarak kullanılabilir. Örgüt yöneticileri motivasyon sürecinden yararlanarak organizasyonun amaçlarına ulaşmasına yardımcı olabilirler. Bu araştırmada öğretmenlerin motivasyonuna ve işdoyumlarına etki eden faktörleri belirlemek amacıyla bir anket geliştirilerek örnekleme alınan öğretmen grubuna uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenler; kurumlarında yeterince terfi imkanlarının bulunmadığı, okullardaki çalışma ortamının yeterli olmadığı, devlet okullarında çalışanlar, kurumda fikirlerine değer verilmediği, okul müdürlerinin etkili liderlik özelliklerini taşımadıkları, kurum içinde yeteneklerini geliştirme imkanlarının olmadığı ve yöneticilerin bilgi ve tecrübeleri ile öğretmenlere çok fazla güven vermedikleri yönünde görüş belirtmişlerdir. Bu durum onların motivasyonunu ve işdoyumunu olumsuz yönde etkilemektedir. | |
dc.description.abstract | in ABSTRACT The motivation concept can be defined as a process using for setting personnels into action in direction to individuai aims and organizational aims. The origin of person's behavior is necessities. The motivation process begins with appearing necessities. Peopie is warned with regard to physical and psychological. The warned person begins and satisfies at the end. The latest stage of motivation process is satisfaction place. The future of the countries connected with to working the functions of education institutions. The productivity in organizations is to be getting with person, not a machine. To getting productivity, teachers must be happied and satistified. The happied and satistified teachers asists quality and productivity in education. Thefore motivation can 'be used important tool on people in education organizations as the other organizations. Organization managers can help the goals of organizations to benefit from motivation process. İn this research to be developed a poll that was applied on the group of teachers. According to the results of poil, the teachers concensus; not to being raised to a higher rank, unadequate studying atmosphere, the teachers' working at the schoiis of state hot appriciate at their ideas, the managers of organizations don't keep effective characteristic of a leâdör, not to the improving of their skills and nbt to giving1 thö teachers trie irripression of being trustworthy with the knowledge and experience df rhana^drs. This condition affects teachers' motivations and job satisfaction ât the negative direckibh. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin örgüt çalışanlarını motive etme becerisi | |
dc.title.alternative | The School managers skills to motivate employees | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 123573 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122007 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |