dc.contributor.advisor | Kazu, Hilal | |
dc.contributor.author | Kiliç, Aydin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:23:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:23:04Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424930 | |
dc.description.abstract | Yüksek Lisans Tezi İlköğretimin Birinci Kademesinde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf İçi Rehberliğe İlişkin Görüş ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Elazığ İli Örneği) Aydın KILIÇ Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eylül -2002, Sayfa: 154 Bu araştırma, ilköğretimin birinci kademesinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin, sınıf içi rehberliğe ilişkin görüş ve uygulamalarını belirleyip bir değerlendirmeye varmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini Elazığ il merkezindeki tüm devlet ve özel ilköğretim okullarının birinci kademesinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, beşinci sınıf öğretmenleri temsil etmektedir. Betimsel özellikte olan bu çalışmamızda, tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Örnekleme dahil okullardaki öğretmenlerin görüşlerine başvurulmuş, bunun için bir anket geliştirilmiştir. Araştırmanın kişisel bilgilerle ilgili verilerinin çözümlenmesinde frekanslar ve yüzdelikler kullanılmıştır. Cinsiyet, mezuniyet durumu, mesleki kıdem, yaş, sınıf mevcudu, okul türü, hizmet içi eğitim kursuna katılım ve hizmet içi eğitim kursuna katılım sayısı değişkenleri açısından deneklerin alt ölçeklere verdikleri cevaplar arasında manidar bir farklılığın olup olmadığım belirlemek amacıyla t testi ve tek yönlü varyans analizi yöntemleri kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi.05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarında, öğretmenlerin kişisel, eğitsel ve mesleki gelişime yönelik görüş ve uygulamalarda kendilerini `çok` düzeyinde yeterli buldukları belirlenmiştir. Cinsiyet, okul türü, hizmet içi eğitim kursuna katılım ve hizmet içi eğitim kursuna katlimi sayısı değişkenleri ile kişisel; cinsiyet ve hizmet içi eğitim kursuna katılım sayısı değişkenleri ile eğitsel; cinsiyet ve okul türü değişkenleri ile mesleki rehberliğe ilişkin görüş ve uygulamalar arasında anlamlı bir farklılık oluşmuştur. Ancak mezuniyet durumu, mesleki kıdem, yaş ve sınıf mevcudu değişkenleri ile öğretmenlerin veri toplama aracının alt ölçeklerinden aldıkları puanların ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler : Rehberlik, Sınıf İçi Rehberlik, Kişisel Rehberlik, Eğitsel Rehberlik, Mesleki Rehberlik, Sınıf Öğretmem. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT Thesis of High Dissertation An Evaluation of Primary School Teachers Views and Practices on Classroom Guidance (Sample of Elazığ City) Aydın KILIÇ University of Fırat Institute of Social Sciences Department of Educational Sciences September - 2002, Pages : 154 This study was conducted to determine the views and practices of primary School teachers on classroom guidance. The population of the study consists of classroom teachers working in both state and private primary schools in Elazığ city center. The sample contains teachers who teach to fifth-year students. In this descriptive study survey method was used. The views of teachers in sample group were asked and a questionnaire was developed for that aim. Frequency and.percent were used to analyze personal information of the subjects. T test and one - way variance analyze were used to determine if there were any significant differences in the answers of the subjects from the points of gender, graduation, occupational precedence, age, number of students, school type and participating in-service education. The level of significance was accepted as.05. At the result of the analyses, it was found that the teachers thought that they were very efficient from the point of personal, educational and professional development. A significant difference was found between the variables of gender, school type, participating in service education and professional guidance. But no significant differences were found between the variables of graduation, occupational precedence, age, number of students and the arithmetic means of the scores obtained from subscales by the teachers. Key Words : Guidance, classroom guidance, personal guidance, educational guidance, professional guidance, classroom teacher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim birinci kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf içi rehberliğe ilişkin görüş ve uygulamalarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | An Evaluation of primary school teachers views and practices on classroom guidance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 123575 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122008 | |
dc.description.pages | 171 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |