Muhammed bin El-Hanefiye`nin İslam tarihindeki yeri
dc.contributor.advisor | Hurç, Ramazan | |
dc.contributor.author | Toklu, Adem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:22:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:22:55Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424879 | |
dc.description.abstract | H ÖZET ADEM TOKLU MUHAMMED BİN EL-HANEFİYE'NİN İSLAM TARİHANDEKİ YERİ YÜKSEK LİSANS TEZİ BÖLÜME SAYFA 78 2002 Muhammed b. El-Hanefiye, Hz Ali'nin, Hz. Fatıma'nın vefatından sonra evlendiği Havle adındaki hanımından doğan oğludur. Hz. Ali'nin soyunun devam ettiği beş çocuğundan bir tanesidir. Babasıyla birlikte Cemel Vak'asında görmekteyiz. Babasının vefatma kadar bizzat siyaset sahnesine çıkmayan İbn Hanefiye kardeşi Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin 'in vahşice şehit edilmesinden sonra dolaylı olarak siyaset sahnesine çıkmıştır. Onun takva ilme düşkünlüğü, onu siyaset alanında aktif hale getirememiştir.Bu özelliğinden faydalanmak isteyenler olmuştur. Bunların başında `Muhtar Ebu Ubeyd es-Sakafi` gelmektedir. Muhtar, öncelikle Ehl-i Beyt'in intikamını almak için ortaya çıkar, daha sonraları gerçek niyetini belli olur. Muhtar kendisinin Mehdi olduğunu, hatta kendisine vahiy geldiğini söyleyerek peygamberliğini dahi ilan etmiştir. İbn Hanefiye, Muhtar'ın gerçek niyetini öğrenince desteğini çeker. Emevi Hanedanlığına biat ederek, Abdullah İbn Zübeyr'in kardeşi tarafindan, İbn Zübeyr ise Emevi Hanedanlığı tarafindan öldürülür. İbn Hanefiye'nin ölümüyle birlikte, taraftarlarınca ortaya çıkarılan `Keysaniyye` Arkasını görmekteyiz. Bu firka Şia'nın kollarından bir firka olarak görüşleriyle günümüze kadar gelmiştir. Anahtar Kelimeler: Siyaset, Mehdi, Peygamber, Keysaniyye, Fırka | |
dc.description.abstract | m SUMMARY ADEM TOKLU THE PLACE OF MUHAMMED BİN EL-HANEFİYE IN İSLAM HIGH LICENCE THESIS PARTE PAGE 78 2002 Hz. Ali has got a son naved Muhammed bin el-Hanefiye who was born from Havle after Hz. Fatima had died. He is one of he Ali's 5 children who continues his highbred. We saw him in Cemel event with his father. Till the dead of his father he hodriit. Been in politic in person. Afterhis step brothers Hz. Hasan and Hz. Hüseyin had been killed, he started to politic indirecty. His interest in god and science made him passise in the politic. Some people wanted take advantage of him with this behavaur of him. The frest person who wanted to take advantage of him is` Muhtar Ebu Ubeyd as- Sakafi` First Muhtar appears to get revenge of Ehl-i Beyt ;fater hisintention was realised. First hesad he had been a Mehdi and adso said he had taken revelatians. At the end he naticed that he hool been a Prophet (!). When tbn Hanefiye realised his intention he stopped his support to Abdullah Zübeyr, Muhtarwas killed by İbn Muhtar' s supparters made a party named ` Keysaniyye`. This party came till. To aur dates by the side of Şia. Key Words: Politic, Mehdi, Prophet, Keysaniyye, Party | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Muhammed bin El-Hanefiye`nin İslam tarihindeki yeri | |
dc.title.alternative | The Place of Muhammed bin El-Hanefiye in Islam | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Islamic history | |
dc.subject.ytm | Muhammed bin El-Hanefiye | |
dc.identifier.yokid | 123692 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122072 | |
dc.description.pages | 42 | |
dc.publisher.discipline | İslam Tarihi Bilim Dalı |