Show simple item record

dc.contributor.advisorAkpınar, Burhan
dc.contributor.authorDoğan, Nurettin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:22:42Z
dc.date.available2020-12-29T13:22:42Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424802
dc.description.abstractIV ÖZET Yüksek Lisans Tezi ÖĞRETMEN YETİŞTİREN YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖĞRENİM GÖREN ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ İLE DİĞER ORTAÖĞRETİM KURUMU MEZUNLARININ ÇEŞİTLİ DERSLERE GÖRE BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI Nurettin DOĞAN Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı 2002; Sayfa 78 Bu araştırmanın temel amacı, öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören Anadolu Öğretmen Liseleri ile diğer ortaöğretim kurumu mezunu öğrencilerinin başarılarını karşılaştırmaktır. Araştırma, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır. 1. Anadolu Öğretmen Liseleri nasıl bir tarihi gelişim süreci izlemiştir ? 2. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunu öğrencilerin, öğretmenlik meslek dersleri ile diğer derslerdeki başarıları arasında anlamlı bir fark var mıdır ? 3. Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunu öğrencilerin, öğretmenlik meslek dersleri ile diğer derslerdeki başarıları arasında anlamlı bir fark var mıdır ? 4. Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunu öğrencilerin, öğretmenlik meslek dersleri ile diğer derslerdeki başarıları arasında anlamlı bir fark var mıdır ?5. Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunu öğrencilerin, öğretmenlik meslek dersleri ile diğer derslerdeki başarıları arasında anlamlı bir fark var mıdır ? 6. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunlarının (İngilizce) derslerinin akademik başarı notları arasında anlamlı bir fark var mıdır? Betimsel nitelik arz eden bu araştırmada veriler, öğrencilerin yıl sonu akademik başarı notlarından elde edilmiştir.Her iki grup öğrencinin öğretmenlik meslek bilgisi ve mesleki derslerdeki başarılan arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını anlamak üzere, `t` testi kullanılmıştır.Her bir dersteki her iki öğrenci grubunun başarılan arasındaki farklılık ilgili tablolarda gösterilmiştir. Araştırmanın sonuçlan şu şekilde sıralanabilir. 1. Anadolu Öğretmen Liseleri nitelikli öğretmen yetiştirme çabalan destekler nitelikte tarihi bir gelişim seyri izlemiştir. 2. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunu öğrencilerin, eğitim dersi olan `Öğretmenlik Mesleğine Giriş ve Öğretimde Materyal Geliştirme` derslerinde Anadolu Öğretmen Lisesi mezunlarının lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. 3. Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunu öğrencilerin, öğretmenlik meslek dersleri ile diğer derslerdeki başarıları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. 4. Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunu öğrencilerin, meslek dersi olan `Analiz I` dersinde Anadolu Öğretmen Lisesi mezunlarının lehine anlamlı bir fark bulunmuştur 5. Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunuVI öğrencilerin, öğretmenlik meslek dersleri ile diğer derslerdeki başarıları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. 6. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunlarının `İngilizce I, İngilizce II` derslerdeki başarıları arasında Anadolu Öğretmen Lisesi mezunlarının lehine anlamlı bir fark bulunmuştur 7. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları ile diğer ortaöğretim kurumu mezunlarının `ÖSYS Puanlan` arasında, Anadolu Öğretmen Lisesi mezunlarına ek puan uygulanmasına rağmen bir fark görülmemektedir. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak, Türk Milli Eğitiminin ihtiyaç doyduğu nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesi için açılmış bulunan Eğitim Fakültelerine önemli ölçüde öğrenci kaynağı oluşturan Anadolu Öğretmen Liselerinin anılan görevlerini yerine getirebilmesi için mevcut uygulamaların geliştirilerek devam ettirilmesi yararlı olacaktır.
dc.description.abstractVII SUMMARY Masters Thesis THE COMPARISON OF ANATOLIA TEACHER SCHOOL AND OTHER HIGH SCHOOL ACHIEVEMENT IN SEVERAL COURSES IN TEACHER TRAINING HIGHER EDUCATION SCHOOLS Nurettin DO?AN Fırat Üniversty The Institute Of Scial Sciences Division Of Educational Sciences 2002; 78. Page The main purpose of this study is to compare the success of the students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools at the higher educational institutions giving teaching profession. The investigation was carried out on the students of the Education Faculty of Inonu University, Malatya/TURKEY. In the study it was tried to find answers to the questions below: 1. What is the historical progress of Anatolia Teacher High Schools? 2. Is there a meaningful difference in success between students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools in considered teaching profession courses and the other courses? 3. Is there a meaningful difference in success in teaching profession course and the other course the students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools, studying at the Social Sciences Teacher Programme of the Education Faculty? 4. Is there a meaningful difference in success in teaching profession courses and the other courses between the students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools, studying at the Mathematics Teacher programme of the Education Faculty? 5. Is there a meaningful difference in success in teaching profession courses and the other courses between the students from Anatolia Teacher High Schools and the other high Schools, studying at the Science Teacher programme of the Education Faculty?vm 6. Is there a meaningful difference in academic success in English courses between the Students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools, studying in these four different programmes? In this study, which has a descriptive character, the data were gathered from the annual academic grades of the students. In statistical analyses `t` test was used to see if there was a meaningful difference in success between the teaching profession course and the other courses or not. The differences in success, which these two groups of students showed, are given in the related table. The results of the investigation can be given as below: 1. Anatolia Teacher High Schools have a historical development in which the educational teacher profession has been supported 2. A meaningful difference was found in success between the students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools in the lesson of Introduction to Teaching Profession and Material Development in favour of the students from Anatolia Teacher High Schools. 3. There was not a meaningful difference in success between the students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools in the teaching profession courses and the others. 4. A meaningful difference in success was found between the students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools in the Analyse I course in favour of the students from Anatolia Teacher High Schools. 5. There was not a meaningful difference in success between the students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools studying at the science Teacher Programme of the Education Faculty in teaching profession courses and the others 6. A meaningful difference was found between the successes in English I and English II courses of the students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools, studying at Class Teaching and Social Sciences Teacher programmes. Primary School Mathematics Teacher and Science Teacher Programmes, in favour of the students from Anatolia Teacher High Schools. 7. There are no differences between the points obtained the university exam by the students from Anatolia Teacher High Schools and the other high schools, studyingIX at Class Teacher, Social Science Teacher, Primary School Math. Teacher, Science Teacher Departments of the Education Faculty, although some points are added to the results of the University exams of the students from Anatolia Teacher High Schools. As a result, it can be said that the current practices and policies in Anatolia Teacher high schools, which were established in order to educate qualified teachers needed by National Education Ministry of Turkey, should be maintained progressively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören Anadolu öğretmen lisesi ile diğer ortaöğretim kurumu mezunlarının çeşitli derslere göre başarılarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe Comparison of Anatolia teacher school and other high school achievement in several courses in teacher training higher education schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmAnatolia teacher high schools
dc.subject.ytmTeacher training
dc.identifier.yokid123681
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122064
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess