İlköğretim okul müdürlerinin yetki kullanımına ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Töremen, Fatih | |
dc.contributor.author | Güler, Muzaffer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:22:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:22:39Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424782 | |
dc.description.abstract | ÖZE! Bu araştırmanın temel amacı, aeviet ve özel ilköğretim okulu müdürlerinin yetki kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu genel amaç çerçevesinde; Okul müdürlerinin yetki kullanımına ilişkin görüşlerinin yaş, kıdem ve atanma şekli değişkenleri arasındaki anlamlı farklılık ve okul müdürlerinin yetki devrine ilişkin görüşlerinin yaş, kıdem ve atanma şekli değişkeni arasındaki anlamlı farklılığın olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmanın evreni 2001-2002 eğitim öğretim yılında Elazığ ilçe merkezindeki 63 devlet ve özel ilköğretim okulu müdürlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklenil Elazığ ilçe merkezindeki 63 devlet ve özel okul müdüründen 49 okul müdürünün katılımıyla oluşmuştur. Veriler Bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada aritmetik ortalama, standart sapma, varyans analizi ve LSD test yöntemleri kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi.05 olarak alınmıştır. Elde edilen bulgulardan şu sonuçlar çıkmıştır; 1. Okul müdürlerinin yetkileri yetersizdir. Okul müdürlerinin yetkileri, sorumluluk ve hesap verme durumlarıyla dengeli değildir. 2. Okul müdürlerinin günlük rutin işlerin dışında yetki devretmedikleri, okulun yararının yeterince düşünülmediği ortaya çıkmıştır. 3. Okullarda genç yaştaki, sınavla atanan müdürlerin sınavsız atanan yaşı ilerlemiş müdürlere göre daha başarılı oldukları ortaya çıkmıştır. 4. Mesleki deneyimi az olan okul müdürlerine yetki kullanımı ve yetki devri ile ilgili seminerler verilmelidir. 5. 45 yaşın üstündeki müdürler emekliye ayrılıp yerini genç dinamik bu konularda İstekli sınavla atanan müdürlere bırakmalı. 6. Okul müdürlerinin, öğretmenlerin motivasyonunu arttırmaya yönelik çalışmalar yapması, etkin bir bilgi ve iletişim sisteminin kurulması ve tüm yönetimkademelerindeki yöneticilerin yetkilendirmeyi benimseyerek uygulamaları gerekmektedir. 7. Okui müdürleri, iyi bir okulun koşulunun iyi bir yönetici olduğunu benimseyerek, liderlik davranışları göstermeleri gerekmektedir. 8. Okulların istikrarlı bir biçimde varlığını sürdürebilmesi için güç, yetki, sorumluluk ve hesap verme arasında dengenin kurulması gerekir. 9. Bazı müdürlerin yetkilerinin arkasına saklandıkları ve yetki vermede bazı korkulara kapıldıkları görülmüştür. | |
dc.description.abstract | II SUMMARY The aim of this study is to evaluate what the private and primary school principals think about using their authority. In addition to this, an other aim is to evaluate if there are any considerable differences between the variabler of age, seniority, appointment condition and the idea of the school principals about using authority and any considerable differences between the variable of age, seniority, appointment condition and vesting with authority. The population of the study includes 63 school principals (private and primary school) in Elazığ in 2001-2002 academic year. The study consisted of 63 school princpals (Private and primary school) who user chosen randomly in town of Elazığ. The data were analysed by using SPSS statistic program in computer. Aritmetical means, standard deviation, one way of varience vere wed, LSD test significant level was accepted as.05. The findings of the study indicate that; 1. There isn't a balance between authorities of school principals and situation of an explanation and their responsibilities. 2. It is explained that the school principals do not give authority to somebody out of routine day's work and benefit of the school isn't thought enough. 3. The young principals who are employed with test are more successful than experienced teachers. 4. The school principals who are less experienced should have seminar about using of authority and vesting authority. 5. The school principals, more than 45, should retine for young and dynamic principals who are employed with test. 6. The school principals should make a study to rise the motivation of the teachers. There shoild by dynamic data and communication system and It is neccessary that all the principals assimilate the vesting with authority.Ill / * r»£s çtr+r%/~%f-tt *^*~iT?:T*7nîîc i?r*/-*??*/`f oE*£,,1TfîîFIT£* I'rT^'r 's frj^rvr* p/>hn/*ii ?'`».ur? i^c» Ann? Vvıüı a ğOCJU auuıüiijav, 8. For stabiiiiity in the school there should be a balance in power, awthority and responsibility. uiwli dULiiSJikiy. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okul müdürlerinin yetki kullanımına ilişkin görüşleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Authority | |
dc.subject.ytm | Subsidiarity | |
dc.identifier.yokid | 139085 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 135047 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |