Show simple item record

dc.contributor.advisorBoydak Özan, Mukadder
dc.contributor.authorTan, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T13:22:18Z
dc.date.available2020-12-29T13:22:18Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424653
dc.description.abstractIII ÖZET Yüksek Lisans Tezi İlköğretim Okullarında Yönetici-Öğretmen İletişimi Ali TAN Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Haziran- 2003, Sayfa: Tahmini 162 Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim Okullarındaki yönetici-öğretmen iletişimini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Araştırma, Elazığ ilinde bulunan üç özel ilköğretim okulu, beş eğitim bölgesinden seçilen 15 devlet ilköğretim okulu ve 500 öğretmen üzerinde yürütülmüştür.Uygulanan anket sonucunda öğretmenlerin, yönetici-öğretmen iletişimine ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafından hazırlanan 55 maddelik 5'li derecelendirme anketi, deneklere uygulanmıştır. Veriler bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Varyans analizi ve t testinde güven aralığı PO.05 kabul edilmiş, PO.01 düzeyinde farklılık belirlenmesi halinde de dikkate alınmıştır. Elde edilen bulgulardan bazıları aşağıda verilmiştir. 1. Öğretmen ve yöneticilerin iletişim sorunlarının fazla olmadığı, öğretmen görüşlerinin olumlu olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. 2. Devlet İlköğretim Okullarındaki yönetici-öğretmen iletişiminin çoğu zaman başarılı olduğu, Özel İlköğretim Okullarındaki yönetici-öğretmen iletişiminin devlet okullarına oranla daha başarılı olduğu görülmüştür. 3. Öğretmenlerin mesleki kıdemlerine bakıldığında yeni göreve başlayan öğretmenlerin iletişim ortamını daha iyi gördükleri sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: İletişim, İletişim Süreci, Örgütsel İletişim, İletişim Engelleri
dc.description.abstractIV ABSTRACT Thesis of High Dissertation Administrator - Teacher communication in Primary Schools Ali TAN University Of Fırat Institute of Social Sciences Department of Educational Sciences August- 2003, Page: 162 The main aim of this study is to determine Administrator - Teacher communication in respect of teacher's opinion at primary education. The study was taken form as working on Three Private, Fifteen Public Primary School from five education region and 500 teachers. Teachers' opinions on Administrator - Teacher communication were appreciated according to results of the questionnaire. For this purpose, a five step questionary having 55 items was applied to applicants. The data were analyzed using SPSS statistical analysis software. During the analysis; frequency, percentage, arithmetical average, standard deviation, independent groups T test and variant analysis have been used. Reliable region for the variant analysis and the T test was assumed to be PO.05 and it was taken into consideration in the situation of a deviation of P<0.01. The results are listed below. 1. The communication problems between Administrators and Teachers are not so much and teachers' opinion on this subject is positive. 2. It is observed that the communication between Administrator and Teacher is good for Public Primary Schools and it is better than this for Private Schools. 3. When the professional seniority of the teachers is taking into consideration, it is observed that teachers at the beginning of their professions has more positive opinions about the communicational environment. Key Words: Communication, Communication Process, Organizational Communication, Communication Prevents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında yönetici-öğretmen iletişimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid137292
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid135010
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess