Yatılı ilköğretim bölge okullarındaki öğrencilerin benlik algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Köksalan, Bahadır | |
dc.contributor.author | Yildirim, Yücel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:21:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:21:39Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424410 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yüksek Lisans YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN BENLİK ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ Yücel YILDHUM Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı 2004, Page: 70 Bu araştırma, yatılı okul yaşantısıyla, öğrencilerin benlik algısı arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla planlanmıştır. Bu amaçla, araştırma Elazığ il merkezinde bulunan Yatılı İlköğretim Bölge Okulunda okuyan 53 sekizinci sınıf öğrencisiyle, ilçelerinde bulunan Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında okuyan 49 sekizinci sınıf öğrencisi üzerinde betimsel ve tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında benlik algısı üzerinde etkili olan bazı değişkenleri belirlemek için bir değişken ölçümü testi hazırlanmıştır. Öğrencilerin benlik algılarını ölçmek için Offer Benlik İmgesi Envanteri (OSIQ-99) kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından uygulanan anketten elde edilen verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, veri türüne göre varyans analizi, t testi uygulanmıştır. Değişkenler arasındaki farkın (f puanı) anlamlı olduğu durumlarda farkın kaynağını belirlemek amacıyla Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre merkez YİBO öğrencileri ile ilçelerdeki öğrenciler arasında aile ilişkileri, cinsel tutumlar ve bireysel değerler alt ölçeğinde anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Cinsiyete göre ise cinsel tutumlar ve baş etme gücü alt ölçeğinde anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Ayrıca benlik imgesi ile iletişim olanakları ve arkadaşlık ilişkileri arasında anlamlı ilişkiler gözlenmiştir. Katılımcıların görüşleri olumsuza doğru gittikçe, öğrencilerin aldığı puanların yükseldiği ve dolayısıyla düşük benlik algısının oluştuğu gözlemlenmiştir. Bu sonuçlar ışığında, yatılı okul yaşantısının çeşitli aktivitelerle zenginleştirilerek, öğrencilerin sosyal ve psikolojik gelişimlerinin desteklenmesi gerektiği önerilmiştir. Yatılı okul eğitiminin farklı bir bakış açısıyla değerlendirilmesi ve öğrencilerin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak yeni düzenlemelerin yapılması ayrıca önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: Benlik, Benlik Algısı, Benlik İmgesi, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Master Thesis INVESTIGATING SELF-IMAGES OF BOARDING ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS ACCORDING TO SOME VARIABLES Yücel YILDIRIM The University of Firat Social Sciences Institute Main Science Branch of Psychology 2004, Page 70 This study was planned to determine the relationship between boarding school life and self-image of students for that aim 53 eighth grade students of boarding elementary school in Elazığ city center and 49 eight grade students in towns of Elazığ. A variable Measurement test was developed to determine same variables which have effects on self-image. Offer Self-image Inventory (OSIQ-99) was used to measure the self-image of the students. Frequency, mean score, variance analysis and test were used to analyze the data Turkey HSD test was used to determine the source of the difference when the difference between variables was significant. According to the data obtained from the study statistically significant differences were observed between the views of the students studying at Boarding Elementary Schools in the subscales of family relations, sexual attitudes and individual values. Significant differences were observed in sexual attitudes and the power of overcoming the problems. It was also seen that there are significant differences between the views of the students on self-image, communication and friendship relations. As the views of the participants were negative, it was seen that their scores were increased. This shows that the students have low self-image. According to the results of the study, it is proposed that the life in Boarding Elementary School should be enriched by different activities and the social and psychological developments of the students should be supported The Boarding Elementary School, should be evaluated from a different point of view and new regulations should be done according needs of the students. Key Words: Self, Self-image, Boarding Elementary School | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Yatılı ilköğretim bölge okullarındaki öğrencilerin benlik algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating self-images of boarding elementary school students according to some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Self concept | |
dc.subject.ytm | Self perception | |
dc.subject.ytm | Self image | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Regional boarding primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 162504 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 146363 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |