Show simple item record

dc.contributor.advisorGürol, Mehmet
dc.contributor.authorAtici, Bünyamin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:21:28Z
dc.date.available2020-12-29T13:21:28Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424338
dc.description.abstractÖZET Doktora Tezi Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi Bünyamin ATICI Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Mart 2004, Sayfa: XII + 217 Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Bu açıdan, `Gelişim ve Öğrenme` dersi kapsamında, sosyal bilgi inşasına dayalı sanal ile geleneksel öğrenme çevreleri arasında, temel farklılıkların olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmaya, 2002-2003 öğretim yılı güz döneminde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, ikinci sınıf programında yer alan `Gelişim ve Öğrenme` dersini alan öğrenciler katılmıştır. Deneysel olarak planlanan bu araştırma için, iki deney ve bir kontrol grubu olmak üzere, her birinde 24' er öğrenci olan üç grup oluşturulmuştur. Araştırma, öntest-sontest ve deney-kontrol grubu desenine uygun olarak planlanmıştır. Deney- 1 grubu `sosyal bilgi inşasına dayalı sanal`, deney-2 grubu hem `sosyal bilgi inşasına dayalı sanal` hem de `geleneksel`, kontrol grubu ise sadece `geleneksel` öğrenme çevrelerinde bulunmuştur. Araştırma sonucu elde edilen bulgulardan bazıları şunlardır; deney- 1 ve deney-2 gruplarında elde edilen, sontest başarı ortalaması ile kontrol grubundaki sontest başarı ortalaması arasında, anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Deney- 1 ve deney-2 gruplarında elde edilen kavrama düzeyi sontest basan ortalaması ile kontrol grubundaki kavrama düzeyi sontest basan ortalaması arasında, anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Grupların erişi puanlan ortalamaları açısından, farklılaşmadıkları gözlenmiştir. Bu araştırma kapsamında geliştirilmiş olan sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevresinin, öğrenmeye etkisi ve katkısı olumlu bulunmuştur. Araştırma verilerinden yola çıkarak, öğrencilerin bilgiyi özgürce ve kolaylıkla, ama disiplin ve amaç ile birlikte keşfetmelerinin amaçlanması gerektiği önerisinde bulunabilinir. Ayrıca, bu çevrenin etkiliğinin belirlenmesine ilişkin edebiyat, sosyoloji, tarih, felsefe vb. alanlarda da çalışmalar yapılmasının yararlı olacağı söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevreleri, Bilgisayar Ortamlı İletişim, Çevrimiçi Öğrenme Toplulukları, Oluşturmacı/Yapıcılık.
dc.description.abstractIll SUMMARY PhD Thesis The Efficiency of Virtual Learning Environments Based on Social Knowledge Construction on Learners' Achievement and Attitudes Bünyamin ATICI Firat University The Institute of Social Sciences The Main Branch of Educational Sciences March 2004, Page: XII + 217 The aim of this study is to determine the efficiency of virtual learning environments based on social knowledge construction on learners' achievement and attitudes. In this direct, this study tried to compare the virtual learning environments based on social knowledge construction with traditional learning environments at the `Human Development and Learning` course. The second year students who followed `Human Development and Learning` course at the Faculty of Technical Education at Firat University, during 2002-2003 Fall term participated the research. The pre-test and post-test control group research design was used in the study. The study concluded three groups with consisted each of 24 members. The first experimental group acted in only `virtual learning environments based on social knowledge construction`, the second experimental group acted in both `virtual learning environments based on social knowledge construction and traditional learning environments`, and the control group acted in only `traditional learning environments`. The major findings in this study indicated that; the students in experimental group were found more successful considering the average of the points of post-test. Both of the experimental groups were more successful than control group on comprehension level of cognitive domain. This study exposed positive findings of the virtual learning environments based on social knowledge construction about learning and teaching. It can be recommended that it's too important to give learners more initiative with less control but guiding them for knowledge construction. And, it can be said that it will be very useful to implement such courses such as literature, sociology, history, philosophy etc., at this environment for determining its efficiency from the different points. Keywords: Virtual Learning Environments Based on Social Knowledge Construction, Computer Mediated Communication, Online Learning Communities, Constructivism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe efficiency of virtual learning environments based on social knowledge construction on learners' achievement and attitudes
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLearning effect
dc.subject.ytmVirtual learning environments
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid162073
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146373
dc.description.pages230
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess