Sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Gürol, Mehmet | |
dc.contributor.author | Atici, Bünyamin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:21:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:21:28Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424338 | |
dc.description.abstract | ÖZET Doktora Tezi Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi Bünyamin ATICI Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Mart 2004, Sayfa: XII + 217 Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Bu açıdan, `Gelişim ve Öğrenme` dersi kapsamında, sosyal bilgi inşasına dayalı sanal ile geleneksel öğrenme çevreleri arasında, temel farklılıkların olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmaya, 2002-2003 öğretim yılı güz döneminde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, ikinci sınıf programında yer alan `Gelişim ve Öğrenme` dersini alan öğrenciler katılmıştır. Deneysel olarak planlanan bu araştırma için, iki deney ve bir kontrol grubu olmak üzere, her birinde 24' er öğrenci olan üç grup oluşturulmuştur. Araştırma, öntest-sontest ve deney-kontrol grubu desenine uygun olarak planlanmıştır. Deney- 1 grubu `sosyal bilgi inşasına dayalı sanal`, deney-2 grubu hem `sosyal bilgi inşasına dayalı sanal` hem de `geleneksel`, kontrol grubu ise sadece `geleneksel` öğrenme çevrelerinde bulunmuştur. Araştırma sonucu elde edilen bulgulardan bazıları şunlardır; deney- 1 ve deney-2 gruplarında elde edilen, sontest başarı ortalaması ile kontrol grubundaki sontest başarı ortalaması arasında, anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Deney- 1 ve deney-2 gruplarında elde edilen kavrama düzeyi sontest basan ortalaması ile kontrol grubundaki kavrama düzeyi sontest basan ortalaması arasında, anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Grupların erişi puanlan ortalamaları açısından, farklılaşmadıkları gözlenmiştir. Bu araştırma kapsamında geliştirilmiş olan sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevresinin, öğrenmeye etkisi ve katkısı olumlu bulunmuştur. Araştırma verilerinden yola çıkarak, öğrencilerin bilgiyi özgürce ve kolaylıkla, ama disiplin ve amaç ile birlikte keşfetmelerinin amaçlanması gerektiği önerisinde bulunabilinir. Ayrıca, bu çevrenin etkiliğinin belirlenmesine ilişkin edebiyat, sosyoloji, tarih, felsefe vb. alanlarda da çalışmalar yapılmasının yararlı olacağı söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevreleri, Bilgisayar Ortamlı İletişim, Çevrimiçi Öğrenme Toplulukları, Oluşturmacı/Yapıcılık. | |
dc.description.abstract | Ill SUMMARY PhD Thesis The Efficiency of Virtual Learning Environments Based on Social Knowledge Construction on Learners' Achievement and Attitudes Bünyamin ATICI Firat University The Institute of Social Sciences The Main Branch of Educational Sciences March 2004, Page: XII + 217 The aim of this study is to determine the efficiency of virtual learning environments based on social knowledge construction on learners' achievement and attitudes. In this direct, this study tried to compare the virtual learning environments based on social knowledge construction with traditional learning environments at the `Human Development and Learning` course. The second year students who followed `Human Development and Learning` course at the Faculty of Technical Education at Firat University, during 2002-2003 Fall term participated the research. The pre-test and post-test control group research design was used in the study. The study concluded three groups with consisted each of 24 members. The first experimental group acted in only `virtual learning environments based on social knowledge construction`, the second experimental group acted in both `virtual learning environments based on social knowledge construction and traditional learning environments`, and the control group acted in only `traditional learning environments`. The major findings in this study indicated that; the students in experimental group were found more successful considering the average of the points of post-test. Both of the experimental groups were more successful than control group on comprehension level of cognitive domain. This study exposed positive findings of the virtual learning environments based on social knowledge construction about learning and teaching. It can be recommended that it's too important to give learners more initiative with less control but guiding them for knowledge construction. And, it can be said that it will be very useful to implement such courses such as literature, sociology, history, philosophy etc., at this environment for determining its efficiency from the different points. Keywords: Virtual Learning Environments Based on Social Knowledge Construction, Computer Mediated Communication, Online Learning Communities, Constructivism. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The efficiency of virtual learning environments based on social knowledge construction on learners' achievement and attitudes | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Learning effect | |
dc.subject.ytm | Virtual learning environments | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 162073 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 146373 | |
dc.description.pages | 230 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |