Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Vehbi
dc.contributor.authorBeyoğlu, Ferhan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:21:24Z
dc.date.available2020-12-29T13:21:24Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424319
dc.description.abstractIll ÖZET Yüksek Lisans Tezi İlköğretim Okulları I. Kademesindeki Öğretmenlerin Kişisel ve Öğretimsel Zamanı Yönetme Biçimleri Ferhan BEYOĞLU Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Haziran- 2004, Sayfa: Tahmini 190 Zaman, kıymeti her türlü maddi değerin üstünde, eşsiz bir kaynaktır. Günümüz insanı, zamanın kıymetinin farkına varmış ve bu kaynağı en iyi şekilde değerlendirebilmenin kaygısına düşmüştür. Özellikle görevi insan yetiştirmek olan öğretmenlerin, geleceğe hazırladığı öğrencilere zaman bilincini kazandırması ayrı bir önem kazanmıştır. Değeri hayatla eşdeğer bir kaynak olan zamanın, öğretmen boyutunda ele alınıp irdelenmesi araştırılmaya değer bulunmuştur. Bu araştırma, ilköğretimin I. kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin, kişisel ve öğretimsel zamanlarını yönetmeye ilişkin görüş ve uygulamalarını belirlemek, bununla ilgili var olan sorunları ortaya koymak ve çözüm önerileri geliştirmektir. Bu amaçla yapılan çalışma sonucunda elde edilen analizlerde, öğretmen görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırmanın evreni ve örneklemi, Elazığ il merkezinde bulunan 36 ilköğretim okulu ve bu okullarda görev yapmakta olan 477 öğretmenden oluşmaktadır. Uygulanan anket sonucunda, öğretmenlerin görüşleri değerlendirilmiştir. Betimsel özellikte olan bu çalışmada, tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Bu amaçla hazırlanan 69 maddelik 5'li derecelendirme anketi öğretmenlere uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler SPSS for Windows 10.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Kişisel bilgilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Varyans analizi ve t testinde anlamlılık düzeyi PO.05 olarak kabul edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Zaman, Zaman Yönetimi, Kişisel Zaman Yönetimi, Öğretimsel Zaman Yönetimi, Sınıf Yönetimi
dc.description.abstractIV ABSTRACT Post Graduate Thesis Personal and Instructional Time Management of 1st Level Teachers of Primary Education Ferhan BEYO?LU Fırat University Social Sciences Institute Education Branch June - 2004, Page: Approx. 190 Time is a unique resource which has a greater value than every kind of material. Humanity today has understood the importance of time and searching ways to use the time most efficiently. The importance of teachers about making the students conscious of the importance of time has even a higher priority. It is found valuable to make researches on time, which is a resource as important as life, considering the teachers. The purpose of this research is to determine the view points and applications on personal and Instructional time management of teachers of 1st level, to express the problems and to develop solutions. According to the results of the analyses, a huge difference has been found between the viewpoints of teachers. The place and sampling of the research compromises 36 primary schools in the centre of Elazig and 477 teachers who are working in these schools. According to the questionnaire used, the viewpoints of teachers have been evaluated. In this descriptive study a survey model has been used. With this goal a survey of 69 questions with an evaluation on 5 points have been presented to the teachers. The data gathered has been analyzed with SPSS for Windows 10.0 software. To evaluate personal information, frequency, percentage, arithmetic average, standard deviation, independent group's t test and variance analyses have been used. During the variance analyses and t test the meaningful level has been designated as P<0.05. Keywords: Time, Time Management, Personal Time Management, Instructional Time Management, Classroom Management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları I. kademesindeki öğretmenlerin kişisel ve öğretimsel zamanlarını yönetme biçimleri (Elazığ ili örneği)
dc.title.alternativePersonal and instructional time management of 1st level teachers of primary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTime
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTime management
dc.identifier.yokid162090
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146374
dc.description.pages216
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess