Show simple item record

dc.contributor.advisorTöremen, Fatih
dc.contributor.authorAtayeter, Hamdi
dc.date.accessioned2020-12-29T13:21:21Z
dc.date.available2020-12-29T13:21:21Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424298
dc.description.abstractIll Özet Yüksek Lisans Tezi İlköğretim Okullarında Okul Aile İşbirliği (Diyarbakır İl Örneği) Hamdi AT A YETER Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı 2004; Sayfa : II Eğitim-öğretim, ilk insanla birlikte varolmuştur. Medeniyetlerin parladığı dönemler, eğitim-öğretim faaliyetlerinin zirvelere ulaştığı toplumların var olduğu dönemlerdir. Günümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri, bütün dünya ülkelerinin birinci öncelikli gündem maddesi olmuştur. Eğitim-öğretim faaliyetlerini geliştirmek için bir çok bilimsel araştırma yapılmaktadır. Yapılan araştırmalar sonucunda, ailenin katkısının olmadığı okullarda, beklenen hedeflere ulaşılmadığı, ulaşılan noktanın beklenen sonuç olmadığı ortaya çıkmıştır. Etkili okul yöneticileri, çağdaş eğitim sistemlerini uygulamaya çalıştıkları okullarında velilere daha önem vermeye başlamışlardır.Günümüzde şunu iyi biliyoruz ki, öğrenci velileri ve okul yönetimi arasında sıkı bir işbirliği kurulması gerekmektedir. Bu işbirliğinin kurulması ve başarılı olma birbirlerine paralel olarak yükselmekte veya alçalmaktadır. Anahtar Kelimeler: İşbirliği, İletişim, Okul Yönetimi, Öğrenci velileri
dc.description.abstractIV SUMMARY Masters Thesis The School-Family Cooperation in the Elementary School (Diyarbakir Province Example) Hamdi AT A YETER University of Fırat The Institute of Social Secience Main Science of Science Of Education 2004, Page : III The education and the instruction has existed together with the first human being. When there were the societies who had high education and instruction activities, the civilizations had been shinining. Nowadays teh education and instruction activities has been the primary agenda of priority of all the con tries in the world. There has been many scientific researchs to improve the education and the instruction activities. It came out as the result of the researchs thatnthe awaited goals hasn't been reached in the schools where thereis no contribution of the families and the reahed point hasn't been the awaited result. The efficient school administrators has became to give more importance to the parents of the students in their schools, where they try to practise the cotemporary education systems. In this day we know it well that there has to be a strict cooperation between the parents and the school administration. The establishment of this cooperation and being succesful rises and descends as paralel to each other. Key Words: Cooperation, comunication, the school administration, the parents of the studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında okul aile işbirliği (Diyarbakır il örneği)
dc.title.alternativeThe school-family cooperation in the elemantary school (Diyarbakır province example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool-family cooperation
dc.subject.ytmSchool-family communication
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCooperation
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool-family relations
dc.identifier.yokid162119
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid146376
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess