dc.contributor.advisor | Gömleksiz, Nuri | |
dc.contributor.author | Sağlam, Zeynettin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:21:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:21:18Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424278 | |
dc.description.abstract | insan tutum ve davranışlarının iyi-doğru, ya da kötü-yanlış yönden değerlendirilmesidir. Etik ilkeleri, bir örgüt içinde etiğin kurumsallaşması için, örgütün genel değerler sistemi ve amaçlarını tanımlayan, verilen kararların bu ilkelere uygunluğu için rehberlik eden mekanizmadır. Meslek etiği ise, belirli bir meslek grubunun, mesleğe ilişkin olarak oluşturup koruduğu, meslek üyelerine emreden, onları doğru şekilde davranmaya zorlayan, kişisel eğilimlerini sınırlayan, yetersiz ve ilkesiz üyeleri meslekten dışlayan, meslek içi rekabeti düzenleyen ve hizmet ideallerini korumayı amaçlayan mesleki ilkeler bütünü olarak tanımlanmaktadır. Günümüzde toplumun hemen her alanında, genel anlamda etik problemlerle karşı karşıya bulunulduğu konusunda ortak bir görüş olduğu söylenebilir. Topluma güvenlik ve asayiş hizmeti sunma görevini yerine getiren polisin meslek etiği ilkelerine ne kadar uygun davrandığı, etik dışı davranışlarda bulunup bulunmadığı konusu araştırılmaya değer bulunmuştur. Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) giriş sürecinde, Türk polis meslek etiği kavramının incelenerek, Elazığ Emniyet Müdürlüğü' nde görev yapan polis memurlarının meslek etiğini nasıl tanımladıklarını ve mesleki etik, ilke ve değerlerini ne derecede benimseyip uyguladıklarını belirlemek, bununla ilgili var olan sorunları ortaya koymak ve çözüm önerileri geliştirmektir. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır:IV Araştırma kapsamında bulunan polis memurlarının; cinsiyetleri, eğitim düzeyleri, polislik mesleğindeki hizmet yıllan ve mesleğe başlamadan önce yaşadıkları yerleşim yerleri bakımından, mesleki sorumluluk sahibi olmak, mesleki profesyonellik bilincine sahip olmak, örnek kişi olmak, insan ilişkileri ve eleştirilere açık olmak, eşitlik ve adalet, dürüstlük ve doğruluk meslek etiği ilkelerini benimsemelerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı ile bu etik ilkelerin her birine ilişkin görüşlerinin nasıl olduğu sorularına yanıt aranmıştır. Araştırmada betimsel tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırmaya katılan polis memurlarının görüşlerine başvurulmuş, bunun için bir anket geliştirilmiştir. Yapılan araştırmalar ve literatür taraması sonucunda hazırlanan anket, Elazığ Emniyet Müdürlüğü' nde çalışan 700 erkek, 100 bayan polis memuruna uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler SPSS for Windows 10.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarında, Elazığ Emniyet Müdürlüğünde görev yapan ve araştırma kapsamında bulunan polis memurlarının mesleki etik ilkelerini `katılıyorum` düzeylerinde benimsemekle beraber, bazen bu ilkeleri ihlal edebildikleri anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Etik, etik eğitimi, polis, polis eğitimi ve ahlak. | |
dc.description.abstract | Ethics means to evaluate human attitudes and behaviors as good-right or bad- wrong. Ethic codes define the general value system and aims of an organization. They also help to adapt the decisions taken in the organization into these codes to institutionalize the ethic rules in an organization. Professional ethics consists of principles that guide the members of a profession, direct them to behave correctly, limit their individual preferences, eliminate those who are insufficient, regulate the competition between the members of a profession and aim to protect the idea of performing effectively in a work environment. Today there is a general agreement that people face ethical problems in every part of the society. It was found remarking to research to what extent the police, who are responsible for security and public order of the society, act according to the principles of profession ethics. The main aim of this study is to estimate whether the policemen and policewomen working at Police Department in Elazığ city adopted, applied professional ethic codes and to disclose the ethical problems and their solutions. For that aim we tried to answer following questions. Are there any statistically significant differences between the opinions of the policemen and policewomen working at Police Department in Elazığ city center in adopting the ethic codes such as professional responsibility, professionalism, being a model person, human relations and openness to criticism, equality, justice and honesty from the points of gender, educationVI level, work experience, the place they lived before they started working as policeman or policewoman? What do the subjects of the study think about ethic codes? This is descriptive survey. An attitude scale was developed to obtain the views of the policemen and policewomen in the study. The scale which was developed after a literature survey was administered on 700 policemen and 100 policewomen working at Police Department in Elazığ city center. The data were analyzed by using SPSS 10.0 (Statistical Program for Social Sciences). According to the results of the study it was found that the policemen and policewomen have adopted the ethical codes but they sometimes infringe these rules. Key Words: Ethics, ethic education, police, police education and moral. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Avrupa Birliği sürecinde Türk polis meslek etiği (Elazığ İl Emniyet Müdürlüğü örneği) | |
dc.title.alternative | Professional ethics of Turkish police in the process of European Union (Sample of Police Department in Elazığ City) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Police | |
dc.subject.ytm | Police organization | |
dc.subject.ytm | Turkish Police Organization | |
dc.subject.ytm | European Union | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Police training | |
dc.subject.ytm | Adjustment | |
dc.subject.ytm | Elazığ | |
dc.subject.ytm | Ethics | |
dc.subject.ytm | Professional ethics | |
dc.identifier.yokid | 162149 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 146378 | |
dc.description.pages | 239 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |