Türkçe öğretiminde metin seçimi
dc.contributor.advisor | Üstüner, Ahat | |
dc.contributor.author | Eken, Habip | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:21:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:21:14Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424257 | |
dc.description.abstract | I ÖZET Yüksek Lisans Tezi Türkçe Öğretiminde Metin Seçimi Habip EKEN Fırat Üniversitesi `` Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 2004; Sayfa: IV+ 105 Bir milletin en önemli yapı taşı ana dilidir. Bu nedenle her millet kendi ana dili öğretimi konusunda hassas davranır. Ülkemiz Türkiye'de ilköğretimin başlangıcından lisans eğitiminin sonuna kadar, ana dili olarak Türkçe dersleri bütün öğrenciler için zorunludur. Özellikle ilköğretim ve orta öğretim devresi boyunca metin temelli ders kitapları sıklıkla kullanılır. Bu metinler rastgele değil bazı ilkeler ışığında seçilirler. Ders kitaplarında yer alan metinler; türünün genel özelliklerini yansıtma, sanat değeri sergileme, hedeflenen seviyeye uygunluk vb. açılardan değerlendirilmelidirler. Buna ek olarak bu metinler, Türkçe ders programlarında belirlenmiş olan hedef ve davranışlara ulaşmakta öğrencilere yardım etmek zorundadır. Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretimi, Türkçe Eğitimi, Metin Seçimi, Ders Kitabı, Metin | |
dc.description.abstract | n SUMMARY Masters Thesis Context Selection In Turkish Language Teaching Habip EKEN University of Fırat The Institute of Social Sciences And Postgraduate Study in Turkish Education 2004; Page: IV + 105 Mother tongue is the most important major component of a nation. Thus every nation behaves sensitively about teaching own mother tongue. In our country, Turkey, from the beginning of the primary school to end of the under graduate education, as mother tongue courses, Turkish, are compulsory for any student. Especially, during the period of primary and secondary education, context based textbooks are mainly used. These contexts are not chosen by randomly besides, in the light of some certain principles. The contexts in the textbooks must be examined in terms of having resection of their species, serving artistic value, suitability of targeting level... i.e. Moreover, they have to help pupils to achieve goals and objectives which indicate in Turkish lesson curriculums. Key Words: Turkish Teaching, Turkish Education, Context Selection, Textbook, Context | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe öğretiminde metin seçimi | |
dc.title.alternative | Context selection in Turkish language teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Text learning | |
dc.subject.ytm | Text examination | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.identifier.yokid | 162496 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 146411 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |