III. Selim dönemi askeri ve eğitim alanındaki ıslahat hareketleri
dc.contributor.advisor | Tutar, Adem | |
dc.contributor.author | Yeli, Sema | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:20:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:20:46Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424080 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET Yüksek Lisans Tezi III. SELİM DÖNEMİ ASKERİ VE EĞİTİM ALANINDAKİ ISLAHAT HAREKETLERİ Sema YELİ Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı İslam Tarihi Bilim Dalı 2005, Sayfa : VIII + 71 III. Selim Osmanlı Devletini eski gücüne kavuşturmak için Batı' ya dönük ıslahatlar yapmıştır. Osmanlı Devleti'nin bu ilk köklü ve geniş çaplı yenilik hareketi yeni düzen anlamına gelen Nizamı Cedid'dir. Nizam-ı Cedid adıyla başlayan yenilenme ve yeniden yapılanma girişimlerinin masraflarının karşılanması için İrad-ı Cedid Hazinesi kurulmuştur. Nizam-ı Cedid'e subay yetiştirmek ve yeniliklerin kalıcı olmasını sağlamak için askeri teknik okullar kurulmuştur. Bu dönemde aynı zamanda mevcut asker ocaklarında da ıslahatlar yapılmıştır. İlmiye sınıfında da bazı ıslahatlar yapılmıştır ama bu sınıfın yeni düzene ayak uyduramayacağının anlaşılması üzerine medresede gerçekleştirilen kısmi yeniliklerle yetinilerek müspet ilimlere dayalı yeni okullar açılmaya başlandı. Osmanlılarla eğitim- öğretim alanında yapılan bu yemlikler Batı örneğine benzetilmeye çalışılan okulların açılması şeklinde görülmüştür. Anahtar Kelimeler: III. Selim, Islahatlar, Nizam-ı Cedid, İrad-ı Cedid, Askeri Teknik Okulları, İlmiye Sınıfı, Medrese, Eğitim-Öğretim. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT Mastar' s Degree Military and Education Reforms in the period of III. Selim Sema YELİ The University of Firat Social Sciences Institute Main Science Branch, Of Islamic History 2005, Page; VIII + 71 III. Selim had made reforms to return powerful days and had taken as west countries model. Nizam-i Cedid means new order which was tha first basic and first wide reforms in the Ottoman Empire. The restorations and newer orders were begun with Nizam-i Cedid. However, îrad-ı Cedid budget was established for expenses. Officers were educated for Nizam-i Cedid and military tecnical schools were set up for permanent reforms. In this term reforms were also made in the military units. Scientists were made some reforms; but these scientists could not understand orders very well. Fort his reason Medreses can be made a few reforms about these subjects. So new schools which were taught positive science were established. The Otoman Empire was made reforms like European schools. Key Words : III. Selim, Reforms, Nizam-i Cedid, lrad-i Cedid, Military Technical Shools, Scientests, Medrese, Educatin-İnstruction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | III. Selim dönemi askeri ve eğitim alanındaki ıslahat hareketleri | |
dc.title.alternative | Military and education reforms in the period of III. Selim | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 179591 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160503 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | İslam Tarihi Bilim Dalı |