Show simple item record

dc.contributor.advisorKazu, İbrahim Yaşar
dc.contributor.authorÇiçek, Sema
dc.date.accessioned2020-12-29T13:20:46Z
dc.date.available2020-12-29T13:20:46Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/424077
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi V,, Kız Meslek Lisesi Açık Lise Programı Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri (Elazığ, Malatya ve Diyarbakır illeri örneği) x *, Sema ÇİÇEK ~ Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı 2005; Sayfa: VI 1 1+1 39 Okulöncesi eğitimin temel amacı; çocuğun, beden, zihin, duygu gelişimini sağlamak, onlara, kişiliklerine güven duygusu, yaratıcılık, kendilerini ifade edebilme becerileri kazandırmaktır. Çocuğun gelecek başarısının %33' ünü etkileyen okulöncesi eğitime usta öğretici yetiştiren açık lise çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin de bunun bilincinde, gerekli nitelikleri kazanmış bireyler olarak yetiştirilmesi bireysel ve toplumsal gelişim için gereklidir. Bu araştırmanın amacı; Kız Meslek Lisesi Açık Lise Programı uygulamalarındaki sorunları Çocuk Gelişimi Bölümü öğrencileri ve öğretmenlerinin görüşlerini değerlendirerek tespit etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmektir. Araştırmanın evrenini; Elazığ, Malatya ve Diyarbakır il merkezindeki Kız Meslek Lisesi Açık Lise Çocuk Gelişimi Bölümü'nde okuyan öğrenciler ve bu okullardaki öğretmenler oluşturmaktadır. Seçilen 6 okulda (her ilde 2 okul olmak üzere) okuyan 539 öğrenci ve çalışan 20 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen açık lise programı uygulamalarındaki sorunlara yönelik anket formu ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular;. Her üç ilde de öğrenciler sınıf ortamının çocuk gelişimi bölümünün özelliklerine yeterince uygun olmadığını, mevcut araç gereçlerin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir.. Her üç ilde de öğrenciler farklı öğrenim mezunlarıyla ve yaş gruplarından öğrencilerle aynı ortamda ders almayı doğru bulmadıklarını, farklı öğrenim mezunlarının becerileri, öğrenme hızları ve derse ilgileri arasında kısmen farklılık olduğunu belirtmişlerdir.. Her üç ilde de öğrenciler öğretmenlerini öncelikle hem teorik hem de beceri eğitiminde yeterli bulmaktadırlar.. öğrenciler aldıkları teorik ve beceri eğitimini kısmen yeterli bulduklarını, teorik eğitimi pratiğe dönüştürmede kısmen zorlandıklarını ve uygulamada kendilerine yeterince imkan sağlanmadığını belirtmektedirler.. öğrencilerin rehberlik konusunda sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Elde edilen bu bulgulara getirilebilecek öneriler;. Bireye çocukla etkileşimde bulunacağı eğitim ortamında, her türlü materyali nasıl kullanması gerektiğini bileceği, beceri haline getirinceye kadar sürekli uygulama yapabileceği ortamlar sağlanmalıdır.. Açık lise çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin, birbirine yakın yaş gruplarının aynı sınıf ortamında eğitim görebilecekleri şekilde gruplandırılmasında yarar vardır.. Açık lise çocuk gelişim bölümü öğrencilerinin öğrenim durumlarına göre gruplandırılmasında yarar vardır.. öğretmenlere sürekli hizmet içi eğitim imkanı sağlanabilmeli, kendini geliştirmesine imkan sağlanmalı ve meslek hayatı boyunca sürekli mesleki ve genel anlamda yeterlikleri ölçülmelidir.. Bireyin eğitim sürecine girmeden, eğitim süreci içerisinde ve sonunda sıkı bir rehberlik hizmetinden geçirilmesi gerekmektedir.. Açık lise kurumlarında bilgisayarlı ortamlar oluşturulmalı, öğrencilerin uzaktan eğitim sistemlerinden kolaylıkla yararlanabilecekleri şekilde bilgilendirilmeleri, televizyon ve radyo programlarını uygun saatlerde ve ilgi çekici hale getirilmeli, gerekirse genel kültür dersleri de yüzyüze eğitimle verilmelidir.
dc.description.abstractT <?.*&`' i ' i ABSTRACT ı ^ Masters Thesis ^ /İ Problems in Practices in Girls Vocational High School Open Secondary Recommendations for Solutions (Elazığ, Malatya and Diyarbakır Samples) %//. 4 Sema ÇİÇEK University of Fırat The Institute of Social Sciences Department of Education Science 2005; Page: VIII-*- 140 The aim of preschool education is to improve childrens physical, mental, emotional, abilities and to make them gain self-confidence, creativity and ability of expressing themselves. It is important for students at the Open Secondary School Child Development Department to be aware of preschool education which effects childrens future success at an amount of %33 and qualification with necessary attributes. The purpose of this study is to determine the problems of Girls Vocational High School Open High School Program practices by evaulating students and teachers opinions and to suggest solutions. The concept of this investigation is composed of Girls Vocational High School Open Secondary School Child Development Department students and teachers in Elazığ, Malatya and Diyarbakır city centers. The investigation has been carried out in 6 schools (2 schools for each city) with 539 students and 20 working teachers. The data about Açık lise programı practices were collected by a questionairre which was developed by us. Findings from investigations are in the following:. Students in each of three cities stated that the class environments were not suitable and the equipments were in sufficient.. In each each of three cities the students did not find to have lessons proper the students from with different education programs and different age groups.. For each cities students thought that their teachers were adequate in theory and practical education.. Students thought that their theory and practice were partly adequate, they had troubles in turning their theorical knowledge into practical experience and hadn't been given any chance to practice.. It was found out that students had problems in education guidence. The suggestion to findings from investigations are:. An atmosphere must be provided in which students will interact with children, learn how to use every kind of material and continuously practice in.. It will be useful to classify Open Secondary School Child Development Department students according to similar age groups where will be taught in the same class environment.. It will be useful to classify Open Secondary School Child Development Department students according to their educational levels.. In service education, opportunity and chances for improving their abilities can be provided to teachers and they must be evaluated during their working life with respect to sufficiency in their work.. Before starting her teaching process students must be given a comprehensive education guidence.. Computer classes must be formed to inform students about online education system in order to make them benefit easily from it. It is necessary to prepare interesting television and radio programs and broadcast on appropriate times. If it is necessary general culture lessons must be given face to face.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKız meslek lisesi açık lise programı uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Elazığ, Malatya ve Diyarbakır illeri örneği)
dc.title.alternativeProblems in practices in giris vocational high school open secondary recommendations for solutions (Elazığ, Malatya, and Diyarbakır samples)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid179383
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188405
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess