Lise son sınıfta dersaneye devam eden ÖSS sınavına hazırlanan öğrencilerin anne baba tutumlarının sınav kaygısına etkileri
dc.contributor.advisor | Akpınar, Burhan | |
dc.contributor.author | Dursun, Siam | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:20:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:20:27Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423967 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada Malatya il merkezinde üniversiteye hazırlık dershanelerine devam eden lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygı düzeyleri ile ana-baba tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma 2002-2003 öğretim yılında, Malatya il merkezinde üniversiteye hazırlık alanında öğretim veren 6 dershaneden, 212'si kız 188'i erkek olmak üzere toplam 400 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerini ölçmek için Öner' in (1989) Sınav Tutumu Envanteri, ana-baba tutumlarım ölçmek için Kuzgun' un (1972) Ana-Baba Tutumu Envanteri, kullanılmıştır. Öğrenciler ve aileleri ile ilgili bilgilerin elde edilmesi için de araştırmacının hazırlamış olduğu Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için x2 ve t testi gibi istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Araştırma Bulguları Şu Şekilde Özetlenebilir: Öğrencilerin yaşlarına göre, ana-baba tutumlarını demokratik ya da otoriter olarak algılayış düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunmamasına karşın, yaşla sınav kaygısı arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Yaş ilerledikçe sınav kaygısı düzeyi düşmektedir. Cinsiyet ile ana-baba tutumlarını demokratik veya otoriter olarak algılaması arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunmazken, cinsiyet ile sınav kaygısının düşük ya da yüksek olması arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunmuştur. Buna göre, kız öğrencilerin sınav kaygısı düzeyleri erkek öğrencilerin sınav kaygısı düzeyinden daha yüksektir. Öğrencilerin öğrenim gördükleri okular ile ana-baba tutumlarını otoriter ya da demokratik algılayışları arasında ve sınav kaygılarının yüksek ya da düşük olması arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunmamıştır. öğrencilerin okullarında, öğrenim gördükleri alanlar ile ana-baba tutumlarını otoriter yada demokratik algılayışları arasında ve sınav kaygılarının yüksek yada düşük olması arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin sınav kaygılarının düşük veya yüksek olması ile ana-baba tutumlarının demokratik veya otoriter olarak algılamaları arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunmamıştır. | |
dc.description.abstract | THE SUMMARY Tere is a high reguest to secondary in Turkey because of the young population and compulsory education is eight years naturally, the number of the students who obey for higher education increases every year. But the quota of the high scool doesn't increases as fast as it, so the chance of students get lover to be taught at higher education. So they are verey anxious about their future. After adding the attitude and expectation of envirment and specially parent about higher scool from their childern, the anxious of students getting higher and ailinall this stiatuan brings them to a dead look. At this term, high scool students want to behave freely and try to earn a personal identity. On the other hand they give a lot of thought to their career in the future. They live a conflict about choosing a proper job in this circumstance the most importent think they need is emotional suport. They hope this supoport from their parent. (Geçtan,1989:41) As we know, parents are the first persans who reate with their children. Children learn the first sample of the social behaviours from their parents,. Their behavours in the future are shapeed acordingzto these attituder. (Yavuzer,1993:90) False attitude of the parents is the most important thing to form anxious A nervous and anxious mother's sense effects her baby even from his first years. Acording to a research by jerkin (1966) it was determined that the anxious children's mothers were also anxious. Acording to result of he research which wen done by morrov and Wilson (1961) the succesfull students are who shone their feelings with their parents and get a good interest from them.(Onur,1987;98) Fathers and mothers want to get a good respect from the social by their chimdren success. The students also want to give this happiness to their parents. So they feel that their parentes follow their success. Some times students think that some insiginificant unsuccess not only effect their porents expectation but also effect the rasing of the whole family in the social. This position leads adolescent ewen to commit suicide (Onur,1987;258)III The research from liteature show that, the problem s which maket he high scool, students most anx bus, are familiel problems success in school, personlity problems, anx bus about future and choosing a proper job. We hope this nesearch, which aims to show the level of the relation between the parent attitude and the students anxbus about exam, contribute to relevant literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Lise son sınıfta dersaneye devam eden ÖSS sınavına hazırlanan öğrencilerin anne baba tutumlarının sınav kaygısına etkileri | |
dc.title.alternative | At this term high school students fathers and mothers want to get ÖSS education icreases this stiatun brings them to a dead look | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 179471 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160487 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |