İlköğretim öğretmenlerinin öğretim yazılımlarının kullanma düzeyleri (Elazığ-Malatya illeri örneği)
dc.contributor.advisor | Kazu, İbrahim Yaşar | |
dc.contributor.author | Yavuzalp, Nuh | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:20:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:20:25Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423951 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yüksek Lisans Tezi İlköğretim Öğretmenlerinin Öğretim Yazılımlarını Kullanma Düzeyleri (Elazığ-Malatya İlleri Örneği) Nuh YAVUZALP Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı 2005, Sayfa: XIV +149 Bilgi Teknoloji sınıfları MEB'in 1999 yılında Dünya Bankası destekli başlattığı Temel Eğitim Projesi I. Faz çalışmaları çerçevesinde Türkiye genelinde 2802 ilköğretim okulunda kurmuş olduğu laboratuarlardır. Bilgi Teknoloji sınıfları kurulumunda okulda kullanılacak öğretim yazılımları da ders materyali olarak okullara verilmiştir. Bilgi Teknoloji sınıflarının kuruluş amaçları gereği sadece bilgisayar dersleri için değil diğer derslerde laboratuarların kullanılmasıdır. Bu amaçla okullara, ihale usulü ile öğretim yazılımları satın alınarak okullara Bilgi Teknoloji sınıfları ile birlikte verilmiştir. Ancak okullarda öğretim yazılımlarının ne derece kullanıldığı, öğretmenlere ve öğrencilere faydalı olup olmadığı konusunda araştırma yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Betimsel bir çalışma olarak yapılan bu araştırma, Bilgi Teknoloji sınıflarında bulunan öğretim yazılımlarının kullanılma düzeyini araştırmaktadır. Bu bağlamda öğretim yazılımlarının kullanım düzeyini ve öğretmenlerin öğretim yazılımlarına öğretimsel açıdan nasıl baktıklarına ışık tutmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Elazığ ve Malatya il merkezinde Bilgi Teknoloji sınıfı bulunan 17 ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örnekleme ise evrenin tamamı alınmıştır.Araştırmada, MEB'in Bilgi Teknoloji sınıflarının etkili kullanılması amacıyla düzenlemiş olduğu hizmet içi eğitimler öğretmenlerin çoğunun bilgisayarla tanışmalarına ya da daha etkin kullanmalarına aracı olduğu görülmüştür. Bunun sonucu olarak öğretmenler bilgisayarı değişik amaçlarla kullandıklarını ifade etmişlerdir. Ancak özellikle öğretim yazılımlarının incelenmesi ya da derslerde yazılımların kullanılması konusunda eksik kaldıkları görülmektedir. Bilgisayar dışındaki branşlarda Bilgi Teknoloji sınıflarının kullanılmadığı ve bunun sebebi olarak ta öğretmenlerin laboratuarın boş ders saatinin olmamasını gerekçe göstermişlerdir. Ancak öğretmenlerin birçoğunun alanları ile ilgili hazırlanmış yazılımları incelemedikleri veya okullarında bulunan öğretim yazılımlarından haberdar olmadıkları da görülmüştür. Bakanlığın konuya ilişkin çalışmalarına ise öğretmenler tarafından genel olarak olumlu ve gerekli görüldüğü, bunun yanı sıra geliştirilmesinde gerektiği görüşü ortaya çıkmıştır. Öğretmenler, öğretim yazılımlarının öğretim süreci içerisinde işe koşulduğu takdirde öğrenci performansı ve başarısını olumlu etkileyeceği, konulara ilişkin kavramalarının kolaylaşacağını düşünmektedirler. Bunların yanı sıra öğretim yazılımlarında; nitelikleri, sunum organizasyonu, içeriğin kaynaklarla desteklenmesi, ilgi çekici uygulamaları barındırmaları ve öğretimsel materyallerin özelliklerini taşıması bakımından dikkat edilmesi yönünde görüş bildirmişlerdir. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT Masters Thesis Primary Education Teacher's Levels of Using Education Softwares (Cities of Elazig - Malatya Sample) NuhYAVUZALP University of Firat The Institute of Social Science Department of Education Science 2005, Page: XIV + 149 IT (Information Technology) classes are laboratories founded in 2802 primary schools by Ministry of National Education. Ministry of National Education established these schools in the context of Basic Education Project I. Phase operations which are started in 1999 with the support of World Bank. In the foundation of IT classes, the education softwares which are going to be used in the lessons are also given as lesson materials to all these schools. According to the aim of IT classes these laboratories are not only used in computer lessons but also used in other lessons as well. Education softwares are bought through adjudication and given to schools together with IT classes. There is need to examine to what extend these education softwares are used. It must be searched that whether these education softwares are used efficiently and whether they are useful for teachers and students or not. This research hold as descriptive study examines the usage levels of education softwares in IT classes. In this context levels of using education softwares and teacher's attitude towards educations softwares are tried to be highlighted.V The focus of this research is the teachers of 17 primary schools with IT classes in Elazig and Malatya city centers. However for sampling whole process is taken into consideration. Ministry of National Education organize in-service learning course for teachers in order to teach how to use IT classes effectively. This research points out that in these in-service courses many teachers introduce computer for the first time and this course helps the other teachers to use more efficiently. Teachers signify that they can use computers for different aims as well. On the other hand it is observed that many teachers fail to use education softwares in their lessons. It is seen that in the other lessons-except computer lesson-these IT classes are not used. As a reason for this teachers state that there is always lessons in these classes and they do not have change to use. However it is observed that many teachers do not examine their own lessons' softwares. Many of the teachers do not know if there is any software in their schools or not. But in general researches show that teachers find favorable and useful. Moreover teachers think that these IT classes and softwares must be developed. Teachers think that if these education softwares are used during lessons, the concepts of lesson topics will be easier; performance of the students and their success will be positively affected. Furthermore teachers signify the education softwares because of their quality, presentation organization, content supported by various sources, enjoyable practices and its educative material characteristics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğretmenlerinin öğretim yazılımlarının kullanma düzeyleri (Elazığ-Malatya illeri örneği) | |
dc.title.alternative | Primary education teacher's levels of using education softwares (cities of Elazığ-Malatya sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 179489 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188297 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |