Eğitim örgütlerinde örgütsel küçülme (Elazığ ili örneği)
dc.contributor.advisor | Kocabaş, İbrahim | |
dc.contributor.author | Aladağ, Sanem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:20:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:20:03Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423815 | |
dc.description.abstract | IIÖZETYaşamımızın her alanında örgütlerle karşılaşmaktayız ve çeşitli örgütleriniçerisinde yer almaktayız. İçerisinde bulunduğumuz örgütler yaşamlarınısürdürebilmeleri için verimliliklerini artırmalı ve gelişen dünyaya ayakuydurabilmelidirler. Globalleşen dünya ve gelişen teknoloji ile birlikte artık, örgütlerindeğişmesi mecburiyet haline gelmiştir.Eğitim örgütleri de değişmeye ihtiyaç duyan örgütlerden biridir. Örgütselküçülme araştırmada da incelediğimiz gibi değişim modellerinden birisidir. Küçülmeamaçları ve faydaları itibari ile eğitim alanında uygulanması gereken bir modeldir.Küçülme kelime anlamı gereği olumsuzluğu ifade etse bile, okulların verimliliğini veöğrenci-öğretmen motivasyonun artması için çok gerekli bir modeldir. Küçülme,öğrenci sayısı çokluğundan dolayı, başarı oranı düşük okulları bölümlere ayırarak,öğrenci sayısını azaltıp, sağlıklı bir eğitimin gerçekleşmesini sağlar; ayrıca yönetici veöğretmen arasındaki hiyerarşi basamaklarını azaltarak, yönetici ve öğretmenler arasındadolaysız bir iletişimin gerçekleşmesini sağlar. Böylelikle, öğretmenler kararakatılabilmekte ve öğretmenlerin motivasyonları yükselmektedir. Öğretmenlerinmotivasyonu, öğrenci başarısını etkilediği için buna bağlı olarak da öğrenci başarısıyükselecektir. Öğretmenler, sınıf başına düşen öğrenci sayısı azaldığı için, öğrencilerlebirebir ilgilenebilmekte, buna bağlı olarak da öğrenci devamsızlığı yaşanmamaktadır.Burada okul yöneticisinin rolü büyük önem taşımaktadır. Çünkü, as-üst ilişkisinidüzenleyen ve öğretmenlerle iletişimin nasıl olacağını, belirleyen yöneticidir. Bundandolayıdır ki okul yöneticileri eğitimde ki gelişmeleri yakından takip etmelidir.Bu uygulamada, okul yöneticilerinin küçülme ile ilgili bilgilerini ve öğretmenlerile olan ast-üst ilişkisini belirlemek amacıyla bir anket geliştirilerek örnekleme alınanokul yönetici grubuna uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin,küçülmenin, faydalarına katıldıkları, okullarında öğrenci yoğunluğunun fazla olduğu vebuna bağlı olarak küçülme yöntemlerinden bazılarının uygulanması gerektiğini vehiyerarşik basamakların Milli Eğitim Bakanlığı'ndan başlayarak düzenlenmesigerektiğini belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | IIIABSTRACTWe encounter and affiliate ourselves with organizations in all areas of our lives.In order to survive, these organizations we are affiliated with have to improve theirefficiencies and fall in step with the developing world. With the globalizing world anddeveloping technology, now it has been a must for organizations to change.Educational organizations, too, are among those organizations needing change.Organizational downsizing is one of the models of change, as studied in the research.Downsizing is a model that needs to be implemented in the educational domain for itspurposes and benefits. Although downsizing literally implies negativity, it is a verynecessary model from the point of increasing school efficiency and student/teachermotivation. Downsizing, due to the high number of students, divides schools with poorperformance into units, decreases the number of students, thus ensuring a healthiereducation; moreover, it reduces the hierarchical steps between administrators andteachers, thus ensuring an indirect communication between administrators and teachers.So, teachers are able to take part in the decisions and teacher motivations get higher.Since teacher motivation affects student success, student success will rise accordingly.As the number of students per classroom falls, teachers are able to establish one-to-oneinteraction with students, which in return results in good attendance records on the sideof students. Here, the role of school administrator is of great importance because it isthe administrator, who arranges the relationship between subordinates and superiors andwho determines the form of communication with teachers. This is why schooladministrators have to closely follow the developments in education.At this occasion, a questionnaire has been devised and implemented on thegroup of school administrators taken as sample to determine the knowledge of schooladministrators about downsizing and their subordinate and superior relationships withteachers. Os a result of the study, school administrators have stated that they agreedwith the benefits of downsizing, that the number of students in their schools was toohigh, that some of the methods of downsizing needed to be implemented accordinglyand that hierarchical steps needed to be arranged starting from the Ministry of NationalEducation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim örgütlerinde örgütsel küçülme (Elazığ ili örneği) | |
dc.title.alternative | Organization downsazing of education organizations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151755 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188326 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |