Eğitim örgütlerindeki iç ve dış paydaşların kurumsal itibara ilişkin algılamaları
dc.contributor.advisor | Kocabaş, İbrahim | |
dc.contributor.author | Karaköse, Turgut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:19:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:19:47Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423714 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı; eğitim örgütlerindeki iç ve dış paydaşların kurumsal itibarailişkin algılamalarını tespit etmek ve bu paydaşlar nezdinde oluşan algılamalar arasında birfark olup olmadığını belirlemektir. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ve likert tipi biranket kullanılarak betimlenmeye çalışılmıştır. Kahramanmaraş İl Milli EğitimMüdürlüğünden edinilen bilgiler ışığında özel ve devlet ilköğretim okulları arasından en fazlapersonel sayısına sahip bir adet özel ve bir adet devlet okulu seçilerek örnekleme alınmıştır.Özel ve devlet okullarının iç ve dış paydaşlarından olan 102 okul yöneticisi, 57 öğretmen, 258öğrenci ve 157 öğrenci velisinden anket tekniği ile toplanan veriler SPSS for Windows (10.0)programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre, özel okuldaki içpaydaşların, kurumsal itibara ilişkin algılamaları arasında istatistiksel olarak anlamlıfarklılıkların olduğu belirlenmiştir. Kurumsal itibara ilişkin özel okulun dış paydaşlarınınalgılamalarına toplu olarak bakıldığında ise, duygusal çekicilik ve kurumsal etik boyutla ilgilialgılamalar dışında, kurumsal itibarın belirlenmesinde görev değişkeninin önemli bir etkenolmadığı anlaşılmaktadır. Devlet okulundaki iç paydaşların kurumsal itibara ilişkinalgılamaları topluca değerlendirildiğinde; kurumsal itibarın belirlenmesinde toplumsalsorumluluk, duygusal çekicilik, çalışma ortamı ve yönetim kalitesi boyutlarında görevdeğişkeninin önemli bir etken olmadığı anlaşılmaktadır. Devlet okulunun kurumsal itibarınailişkin dış paydaşların algılamalarına toplu olarak bakıldığında ise, kurumsal itibarınbelirlenmesinde duygusal çekicilik boyutu dışındaki diğer tüm boyutlarda görev değişkenininönemli bir etken olmadığı tespit edilmiştir. Özel okul ve devlet okulunun iç ve dışpaydaşlarının kurumsal itibara ilişkin toplam algılamaları arasında istatistiksel olarak anlamlıgörüş ayrılıkları bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Kurumsal İtibar, İtibar Yönetimi, Algılama, Paydaş. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the internal and external shareholders?perceptions regarding corporate reputation in educational organizations and to determine thedifferences between these shareholders? perceptions. With this aim, the literatüre wasresearched and a poll was used by the researcher, in the end this difference was described. Forthis study, one private school and one public school selected from the schools in the city ofKahramanmaras. The data gathered from 102 principals, 57 teachers, 258 students and 157parents of students (student guardian); they were analysed using SPSS for Windows (10.0)Programme. The results of analysis revealed that there are significiant differences as statisticalbetween internal shareholders? perceptions related to corporate reputation in private school. Ifevaluated as a whole the external shareholders? perceptions in private school, except forperceptions related to emotional appeal and corporate ethics at the determined corporatereputation; job variable had no effect. If evaluated as a whole the internal shareholders?perceptions in public school at the determined corporate reputation, at the perceptions relatedto social responsibility, emotional appeal, job atmosphere and quality of management; jobvariable had no effect. If evaluated as a whole the external shareholders? perceptions in publicschool at the all other dimensions except for perceptions related to emotional appeal at thedetermined corporate reputation; job variable had no effect. There are significiant differencesas statistical between the internal and external shareholders? total perceptions related tocorporate reputation in private and public school.Key words: Corporate Reputation, Reputation Management, Perception, Shareholder. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim örgütlerindeki iç ve dış paydaşların kurumsal itibara ilişkin algılamaları | |
dc.title.alternative | The ınternal and external shareholders Perceptions regarding corporate reputation in educational organizations | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 147883 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 186205 | |
dc.description.pages | 345 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |