İlköğretim okulları ikinci kademede ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşler (Diyarbakır ve Elazığ İli örneği)
dc.contributor.advisor | Semerci, Çetin | |
dc.contributor.author | Yildirim, Alpaslan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:19:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:19:43Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423694 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, ? lköğretim okullarında (6, 7, 8. Sınıflar) ölçme vedeğerlendirmeye ilişkin görüşlerin (Diyarbakır ve Elazığ li Örneği)? belirlenmesidir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, Diyarbakır ve Elazığ illerinde,toplam 113 ilköğretim okulunda bulunan 243 öğretmen ve 335 öğrenci üzerindeyürütülmüştür. Uygulanan anket sonucunda öğretmenlerin ve öğrencilerin, ölçme vedeğerlendirmeye ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafındanhazırlanan 32 maddelik öğretmen anketi ile 22 maddelik öğrenci anketi deneklereuygulanmıştır. Veriler bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik paket programı kullanılarakanaliz edilmiştir. Araştırmada frekans, yüzde ve ki-kare istatistik işlemleri kullanılmıştır.Elde edilen bulgulardan bazıları aşağıda verilmiştir.1. Araştırma kapsamına giren illerdeki devlet ve özel ilköğretim okullarında ölçmearacı olarak uzun cevap gerektiren soruların daha fazla kullanıldığı sonucu ortaya çıkmıştır.2. Devlet ve özel ilköğretim okullarında ölçme araçlarının öğrenci başarısını kısmenölçtüğü sonucu ortaya çıkmıştır.3. Devlet ve özel ilköğretim okullarında eğitim gören öğrenciler açısından sınavbaşarısını en fazla olumsuz etkileyen faktörün heyecan ve kaygı olduğu sonucuna varılmıştır.4. Diyarbakır ve Elazığ ilindeki okulların genelinde öğrencilerin sınav soruları ileilgili en fazla şikayetçi oldukları unsurun, soruların uzun ve kendi içinde bölümlere ayrılmasıolduğu sonucuna varılmıştır.Sonuçta, öğrencilerin ölçme araçları hakkındaki görüşlerinin dikkate alınmasıönerilmektedir.Anahtar Kelimeler: lköğretim, ölçme, değerlendirme. | |
dc.description.abstract | The basic aim of this research is to determine of ideas about measurement andevaluation in primary schools (6., 7., 8. classrooms).The survey method is used in this research. The research is made in Diyarbakir andElazig. The questionnaires were applied 243 primary schools teachers and 335 students in the113 primary schools. Questionnaires comprised with 32 questions for teachers and 22questions for students. Data were analysed using SPSS 10.0.Some findings were following:1. As a result of research open ended questions were prefered by the teachers as ameasurement tool in the state and private primary schools.2. Student achievement could be measured partially by measurement tools in the stateand private primary schools.3. Excitement ant anxiety were found to be most important negative factor onexamination success of the students in the state and private primary schools.4. The most complaining matter of the students about questions during exams waslong and detailed question in the state and private primary schools in Diyarbakir and Elazig.Key Words: Primary schools, measurement, evaluation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulları ikinci kademede ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşler (Diyarbakır ve Elazığ İli örneği) | |
dc.title.alternative | The ıdeas about measurement and evaluation in primary schools second stage (The sample of Diyarbakır and Elazığ Province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 147908 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 186212 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |