Show simple item record

dc.contributor.advisorYeşilorman, Mehtap
dc.contributor.authorDuman, Bayram
dc.date.accessioned2020-12-29T13:19:36Z
dc.date.available2020-12-29T13:19:36Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423648
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim öğretmenlerinin demokrasi konusundaki görüşleri üzerinebir araştırmadır. Araştırmanın evrenini ve örneklemini İstanbul ilinin Ümraniye ilçesindekitüm devlet ilköğretim okullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenleri ve branşöğretmenleri oluşturmaktadır. Betimsel özellikte olan bu çalışmada, araştırmaya katılanöğretmenlerin görüşlerine başvurulmuş. Bunun için bir anket geliştirilmiştir.Verilerin çözümlenmesinde frekanslar ve yüzdelikler kullanılmıştır. Temel özetistatistikler elde edilerek bulgular değerlendirilmiştir. Yaş, cinsiyet, mesleki kıdem, medenidurum, doğum yeri değişkenleri ile diğer değişkenler arasındaki ilişki çapraz tablolama veki-kare testi analiz tekniği ile tablolaştırılmış ve ortaya çıkan bulgular değerlendirilmiştir.Yapılan analiz sonuçlarında, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerindemokratikleşme sürecinde ilköğretim öğretmenlerinin demokrasinin anlatılan bir olguolmaktan öte, yaşanılan bir süreç olduğu gerçeğinin göz ardı etmemeleri gerekir. Yaş,cinsiyet, mesleki kıdem, medeni durum, doğum yeri değişkenleri ile diğer değişkenlerarasındaki ilişki bakımından anlamlı bir ilişki görülmektedir.Anahtar Kelimeler: İlköğretim öğretmenleri, Demokrasi, Eğitim, Öğretmen-Öğrenci İlişkileri, Demokrasi Eğitimi, Demokratik Eğitim,
dc.description.abstractThis study was prepared for the purpose of determining the roles of the primaryschool teachers in the development of the democratic attitudes and behaviours of thestudents and making evaluation on this matter. The medium and samples of the studyare composed of the classroom teachers and branch teachers that carry out duties in alloff the state primary schools in Istanbul, Umraniye district. In this study which is in ascientific nature, the opinions of the teachers that have participated in the study wererequested and a survey was developed for thisThe frequencies and percentages are used in the data analysis. The fundamentalsummary statistics were obtained and the findings were eveluated. Relationshipsbetween the veriables such as age, sex, profesyonel precedence, marital status, place ofbirth and other variables was tabled by means of the cross tabling and square testanalysis technique and appearing findings were evaluated properlyIn the consequences of the analysis performed the teachers that carry out dutiesin the primary state schools should not undervalue the fact that democracy is anexperienced process other than the explained one in the process of democracy. There isa meaningful difference between variables such as age,sex, profesional precedence,marital status,place of birth and other variables.Key Words: Primary School Teachers, Education, Teacher-studentRelationships, Democracy, Education-Democratic Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenliğinin demokrasi konusundaki görüşleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study of primary school teachers' view on democracy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid147942
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186224
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess