Öğretmenlerin öğretim araç ve gereçlerini kullanma durumlarını etkileyen faktörler
dc.contributor.advisor | Kazu, Hilal | |
dc.contributor.author | Yeşilyurt, Etem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:19:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:19:34Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423636 | |
dc.description.abstract | ÖZETYÜKSEK LİSANS TEZİÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM ARAÇ VE GEREÇLERİNİ KULLANMADURUMLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLEREtem YEŞİLYURTFIRAT ÜNİVERSİTESİSOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜEĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI2006-Sayfa: XI + 207Bu araştırma ilköğretim okullarında görev yapan ikinci kademe öğretmenlerininöğretim araç ve gereçlerini kullanma durumlarına etki eden faktörleri öğretmenleringörüşlerine dayalı olarak tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, Elazığ il merkezinde 2005-2006 eğitim-öğretim yılında görev yapan430 ikinci kademe branş öğretmenine anket uygulaması yolu ile yapılmış ve elde edilenveriler SPSS for Windows paket programıyla analiz edilmiştir.Elde edilen bulgulara bakıldığında, öğretim araç ve gereçleri kullanımının;öğretmenlerin önemini azaltacağı endişesi ve öğrencilerin derslere karşı olan ilgisiniazaltması öğretim araç ve gereçleri kullanımına olumsuz etki eden önemli faktörlerolarak bulunmuştur. Ayrıca sınıfların aşırı kalabalık olması, okul yöneticilerinin öğretimaraç ve gereçlerini kullandırtmaması ve il eğitim hizmetleri merkezinin görevlerini tamolarak yerine getirememesi de öğretim araç ve gereçleri kullanımını olumsuz etkileyenfaktörler olarak tespit edilmiştir. Derslerin işlenmesini zevkli hale getirmesi ve öğretimaraç ve gereçlerinin günün teknolojik özelliklerine uygun olması ise öğretim araç vegereçleri kullanımını olumlu etkileyen faktörler olarak bulunmuştur. Bunun yanında;öğretmenlerin büyük bir kısmının bilgisayar, TV, tepegöz, video ve radyo-teypkullandıkları ancak özellikle diğer elektronik özellikli ÖAG'leri daha az kullandıklarıgörülmüştür. Öğretim materyallerini temin etme yolu olarak ise, öğretmenlerin en fazlaÖM'lerinden, kendileri hazırlama ve okul yönetiminden temin etme yolunu seçtikleritespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Eğitim, öğretim, eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi,öğretim araç ve gereçleri | |
dc.description.abstract | ABSTRACTMASTER THESISTHE FACTORS WHICH AFFECT THE USAGE CONDITIONS OF THEMATERIALS WHICH TEACHERS USEEtem YEŞİLYURTUNIVERSITY OF FIRATINSTITUTE OF SOCIAL SCIENCESDEPARTMENT OF EDUCATIONAL SCIENCES2006 - Pages: XI + 207This investigation was made by means of teacher's opinion in order to provethe usage conditions of instruction's materials which are used by the teachers working assecond grade at primary school.The investigation was made in the city centre of Elazığ by the practicing theway of a Questionaire which was answered by the teachers working at schools and thegetting data was analyzed by SPSS for windows package programme.As it is looked at getting information, the usage of the instruction's materialswould diminish the importance of the teachers and the decreasing excitement of thestudents against the lessons is the most important factors as it was found. Moreover theclasses being too crowded, no permission of using instruction's materials by themanagers of schools and also the failure of province education services for carrying outtheir duties which are proved as factors affecting the usage of instruction's materialsnegatively to make the lessons enjoyable and the instruction's materials beingappropriate for the features of update technology were found out as factors whichinfluence the instruction's materials affirmatively. However it was seen that most ofteachers have used a computer, tv radio and cassette player but not other electronicinstrument especially ITIM. As for providing the way of instruction's materials it wasproved that the teachers have chosen them from IM or administration of schools bythemself.Key words: Education, instruction, education technology, instructiontechnology and instruction's material. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin öğretim araç ve gereçlerini kullanma durumlarını etkileyen faktörler | |
dc.title.alternative | Factors which affect the usage conditions of the materials which teachers use | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 149673 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187111 | |
dc.description.pages | 218 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |