İlköğretim 6. ve 8. sınıf Türkçe kitaplarındaki metinlerin bilişsel beceri ve duyuşsal özellik kazandırma açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Demirel, Şener | |
dc.contributor.author | Sanli, Hayri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:19:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:19:31Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423617 | |
dc.description.abstract | IIIÖZETYüksek Lisans TeziİLKÖĞRETİM 6. VE 8. SINIFTÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN BİLİŞSEL BECERİ VEDUYUŞSAL ÖZELLİKLERİ KAZANDIRMA AÇISINDAN İNCELENMESİHayri SANLIFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı2006;Sayfa:X+57İlköğretim öğrencilerinin bilişsel beceri ve duyuşsal özellikleri kazanmalarıTürkçe ders kitaplarındaki metinlerle yakından ilgilidir. Türkçe ders kitaplarındakimetinlerin öğrencilerin ilgi, zevk ve kavrama güçlerine denk olması gerekir. Bilişselolarak metinler öğrenciye analiz ve sentez yapabilme öğretisi kazandırmalı bilgilerinimetin sonunda değerlendirme yolunu göstermelidir; duyuşsal olarak da ilgisi veihtiyaçları doğrultusunda gerekli duyuşsal zenginliği verebilmelidir.Anahtar Kelimeler: Biliş, Duyuş, Bilişsel Alan, Duyuşsal Alan, Ders Kitabı, Metin | |
dc.description.abstract | IVABSTRACTA Thesis for Master of ArtsThe study of the texts in Turkish course books of the 6th and the 8th grades inelementary school concerning the acquisition of cognitive and affective behavioursFırat UniversityThe Graduate School of Social SciencesThe Department of Turkish Education2006; pages: X+ 57Elementary school students? cognitive and affective behaviour acquisition skillsare closely related to the texts in Turkish course books. The texts in Turkish coursebooks should match the interests, likes and comprehension abilities of students. In termsof cognitive domain, texts should help the students to acquire the ability of makinganalysis and synthesis. Besides, they should show the way in which students evaluatetheir knowledge at the end. Texts in relation to affective domain should help thestudents to acquire the necessary affection in line with their interests and needs.Key words: Cognition, Affect, Cognitive domain, Affective domain, Course Book,Text | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. ve 8. sınıf Türkçe kitaplarındaki metinlerin bilişsel beceri ve duyuşsal özellik kazandırma açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The Study of texts in Turkish course books of the 6th and the 8th grades in elementary school concerning the acquisition of cognitive and affective behaviours | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 149719 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187136 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |