İlköğretim okullarının örgütsel zeka özelliklerini yansıtma düzeyleri (Elazığ ili örneği)
dc.contributor.advisor | Özmen, Fatma | |
dc.contributor.author | Yörük, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:19:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:19:26Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423590 | |
dc.description.abstract | ÖzetDoktora TeziİLKÖĞRETİM OKULLARININ ÖRGÜTSEL ZEKA ÖZELLİKLERİNİYANSITMA DÜZEYLERİ (Elazığ İli Örneği)Sinan YÖRÜKFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim Dalı2006; Sayfa : IX + 179Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarının örgütsel zeka özelliklerini yansıtmadüzeylerini belirlemektir. Araştırma ankete dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırma2003-2004 Öğretim yılında Elazığ il merkezinde bulunan 62 ilköğretim okulundagörev yapan 81 yönetici ve 1096 öğretmenden oluşmaktadır. Anket tekniğiyle toplananveriler SPSS For Windows 10.0 programıyla analiz edilmiştir.Yapılan analiz sonuçlarına göre örgütsel zeka özelliklerine ait boyutlardandeğişim boyutuyla ilgili olarak Cinsiyet açısından erkek ve kadın denekler; medenidurum açısından evli denekler; hizmet yılı denek gruplarının, okulda neyin nasıldeğişeceği konusunda bilgi sahibi olmadıkları belirlenmiştir. Eğitim bölgelerindekiokullarda değişimlerin sonuçları tartışılmamakta, değişimlere uyumda problembulunmaktadır. Ayrıca değişimlerin öğrenci velileri, öğretmenler ve diğer çevreylebütünleşerek yapılmadığı belirlenmiştir. Değişimle ilgili okul müdürlerinin yeterlidüzeyde olmadıkları tespit edilmiştir. Stratejik vizyon boyutuyla ilgili olarak okullarınbir vizyona sahip olmadığı, geleceğe dönük insan kaynaklarını etki bir şekildeplanlamadıkları ve okulda gelecekle ilgili tartışmalar yapılmadığı ve okulun geleceğiyleilgili planlamalara öğretmenler ve çevrenin katılmadığı belirlenmiştir. Okulda kararlarabayan öğretmenlerin pek katılmadığı, okulda alınan kararların sonuçlarının pekdeğerlendirilmediği, karar verme sürecinde kararı etkileyebilecek bütün etkenler dikkatealınmadığı, okulda karar alınırken öğrenci temsilcilerinin, ailelerin ve çevreningörüşlerinin dikkate alınmadığı belirlenmiştir. Sürekli öğrenme boyutuyla ilgili evli vekadın deneklerin eleştirilere kapalı olduğu ve etkili bir öğrenme kültürünün olmadığıbelirlenmiştir. Takım çalışmasıyla ilgili olarak tüm değişkenler açısından okulda takımçalışmalarına yatkınlık bulunduğu ancak takım çalışması uygulamalarında problemolduğu tespit edilmiştir. Bilgiye ulaşmada internetten yeteri kadar yararlanılmadığıtespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler : Örgütsel Zeka, Zeki Örgüt, Bilgi Yönetimi, Öğrenen ÖrgütKısaltmalar : vb., vd, ÖZ (Örgütsel zeka), IQ (Intelligent quatient) | |
dc.description.abstract | SUMMARYPh. D. ThesisTHE LEVEL OF THE INDICATION OF ORGANIZATIONAL INTELLIGENTCHARACTERISTICS OF PRIMARY SCHOOLS(Elazig Example)Sinan YÖRÜKUniversity of FıratThe Institute of Social SecienceDepartment of Educational Sciences2006, Page: IX + 179The aim of this study is to determine how much the primary schools indicatecharacteristics of an organizational intelligent. The study is a questionnaire baseddescription research. The data from the questionnaires which were distributed to 81managers and 1096 teachers in 62 primary schools in the city center of Elazig wasevaluated by SPSS For Windows 10.0 programme.According to the results of the analyses, it was seen that men and womenparticipants from the gender group, the married regarding marital status and the peoplein the service year-group did not have any information on what should change and howchange should be managed. The results of the changes are not discussed and there areproblems in adaptation to the changes in the schools studied. In addition it wasdetermined that changes are not done with the contribution of parents, teachers andother elements of education, and the managers are not qualified enough for change.Strategically the schools have no vision, they have not planned human resourceseffectively for the future, No discussion has been performed for the future of schoolsand teachers and community have not taken place in the future planning andorganization of the schools.Female teachers did not contribute to the decision mechanism, evaluate theresults of the decisions made at school. All factors were not considered in desicionmaking period and opinions of student representatives, families and community werenot taken into consideration.The married and women are not durable for criticism and there is not aneffective learning culture. The people at schools are prone to team work but there areproblems in team work applications. Some problems were determined in gaininginformation, using internet sufficiently, all the variables.Key Words: Organizational Intelligence, Intelligence Organization, KnowledgeManagement, Learning OrganizationKısaltmalar: vb. (etc), vd, ÖZ (Örgütsel zeka), IQ (Intelligent quatient | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarının örgütsel zeka özelliklerini yansıtma düzeyleri (Elazığ ili örneği) | |
dc.title.alternative | Level of the indication of organizational intelligent characteristics of primary schools (Elazığ example) | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 149688 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187120 | |
dc.description.pages | 188 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |