Show simple item record

dc.contributor.advisorGömleksiz, Mehmet Nuri
dc.contributor.authorÇelik, Mehmet Vefa
dc.date.accessioned2020-12-29T13:19:23Z
dc.date.available2020-12-29T13:19:23Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423570
dc.description.abstractÖZETYüksek Lisans TeziMADDE BAĞIMLILIĞI LE MÜCADELEDE ORTAÖĞRET MÖĞRETMENLER N N ROLÜ VE ÖNEM(Elazığ li Örneği)Mehmet Vefa ÇEL KFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim DalıHaziran 2006, Sayfa:XIV+146Bu çalışmada; Elazığ il merkezinde görev yapan ortaöğretim öğretmenleriningünümüzün en önemli sorunlarından birini oluşturan madde kullanımı ve bağımlılığı ilemücadelede rolleri ve önemi incelenmeye çalışılmıştır. Madde kullanımı ve bağımlılığı ilemücadelede önemli görev ve sorumluluğu üstlenen ortaöğretim öğretmenlerinin bumücadelede karşılaştıkları problemler karşısında oynayacakları rollerinin tespitineçalışılmıştır.Cinsiyetlerine göre öğretmen görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunupbulunmadığını belirlemek için ilişkisiz örneklem t-testi kullanılmış il, sınıf düzeyi, kıdem,eğitim düzeyi ve sınıflardaki öğrenci mevcuduna göre öğretmen görüşleri arasında anlamlı birfarklılık bulunup bulunmadığını belirlemek için ise tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır.Farklılığın belirlendiği durumlarda da, farklılığın hangi gruplar arasında gerçekleştiğini ortayakoymak için Scheffe testi uygulanmıştır. Bunun yanında, varyans analizi ve t-testi için öncelevene testi uygulanarak, varyansların homojenliği test edilmiştir. Levene testi sonucundaanlamlı farklılığın belirlendiği durumlarda; varyans analizi yerine parametresiz bir test olanKruskall Wallis-H (KWH). KWH testi sonucunda anlamlı bir farklılık bulunması halinde isegrupların ikili kombinasyonları üzerinden MWU testi uygulanarak, farkın kaynağıincelenmiştir. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak,araştırmacı tarafından geliştirilen beş seçenekli likert türü bir anket uygulanmıştır. VerilerSPSS 12.0 istatistiksel çözümleme programı aracılığıyla analiz edilmiştir.Verilerin değerlendirilmesi sonucunda Elazığ il merkezindeki ortaöğretimöğretmenlerinin madde kullanımı ve bağımlılığı ile mücadelede yaş, cinsiyet, mezun olunanokul türü, mesleki kıdem gibi özelliklerinde istatistiksel anlamlı bir farklılık bulunupbulunmadığının tespitine çalışılmış, çıkan sonuçlar doğrultusunda madde bağımlılığı ilemücadele kapsamında çeşitli öneriler geliştirilmiştir.Araştırma ile öğretmenlerin alışkanlık alt boyutuna ilişkin görüşleri arasında cinsiyet,okul türü, eğitim düzeyi ve yaş değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmazken, meslekikıdemi değişkenine göre anlamlı farklılık belirlenmiştir. Öğretmenlerin mücadele altboyutuna ilişkin görüşleri arasında cinsiyet, eğitim düzeyi, mesleki kıdem ve yaşdeğişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmazken, okul türü değişkenine göre anlamlıfarklılık belirlenmiştir. Risk, eğitim ve sorumluluk alt boyutuna ilişkin öğretmen görüşleriarasında cinsiyet, okul türü, eğitim düzeyi, yaş ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlıfarklılık bulunmamıştır.
dc.description.abstractABSTRACTMasters ThesisTHE ROLE AND IMPORTANCE OF HIGH SCHOOL TEACHERS IN FIGHTINGDRUG ADDICTION(Case of Elazığ City)Mehmet Vefa ÇEL KUniversity of Fırat, Institute of Social SciencesDepartment of Educational SciencesJune 2006, Pages:XIV+146In this study, we tried to investigate the roles and importance of high school teachersin Elazığ city center about fighting drug use and addiction which is one of the most importantproblems. We tried to determine the roles of high school teachers, who have important dutyand responsibility in fighting drug use and addiction.A five-point Likert-style scale that was developed by the researcher was used in thestudy. The data were analyzed and interpreted using SPSS 12.0 packet programme. The datawas analyzed. The data were analyzed by running Statistical Package for Social Sciences(SPSS 12.0) program. In a prior examination, when the distribution of the data was found tobe non normal, non-parametric statistical techniques were used in the analyses of the dataobtained from the study. Among the techniques used is Kruskal-Wallis H for testing thedifferences in terms of work experience, school type, education level variables. In the case asignificant difference was found in Kruskal-Wallis H test, Mann-Whitney U test was usedfurthermore to determine among which specific groups the difference was significant. Whenthe distribution of the data was found normal, parametric statistical techniques, one wayanova and independent groups t test were used. Significance level was accepted as 0,05.With the study, we tried to determine if there were any statistically significantdifferences in the opinions of the teachers toward fighting with drug use and addiction interms of age, gender, school type and work experience and some recommendations areoffered in the framework of the study.With the study, while no statistically significant difference was found among theviews of the teachers toward habit sub-scale in terms of school type, education level and agevariables, statistically significant difference was found in terms of teaching experience. Whileno statistically significant difference was found among the views of the teachers towardfighting sub-scale in terms of gender, education level, teaching experience and age variables,statistically significant difference was found in terms of school type. No statisticallysignificant difference was found among the views of the teachers toward risk, education andresponsibility sub-scales in terms of school type, education level, age and teaching experiencevariables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectUyuşturucu Alışkanlığı ve Alkolizmtr_TR
dc.subjectDrug Addiction and Alcoholismen_US
dc.titleMadde bağımlılığı ile mücadelede ortaöğretim öğretmenlerinin yeri ve önemi (Elazığ ili örneği)
dc.title.alternativeRole and importance high school teachers in fighting drug addiction (case of Elazığ city)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid149692
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187122
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess