Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorSummak, Mehmet Semih
dc.date.accessioned2020-12-29T13:19:07Z
dc.date.available2020-12-29T13:19:07Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423489
dc.description.abstractoz GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF (Freshman) ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA-ANLAMA BECERİLERİNE ILI SKİN İHTİYAÇLARININ ANALİZİ SUMMAK M. Semih Yüksek Lisans Tezi, ingiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi :Doc. Dr.Tokay GEDIKOGLU Haziran, 1992, 192 Sayfa Söz konusu tez, Gaziantep üniversitesi Mühendislik Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin okuma-anlama becerileri konusundaki ihtiyaçlarını belirlemeye yöneliktir. ilk bölüm, problem, amaç, evren, örneklem, sayıltılar, sinirlilik ve denencelerden oluşmaktadır. ikinci bölüm araştırma konusuna ilişkin edebiyat taramasını içermektedirler. Üçüncü bölümde, veri toplama yöntemleri ve bilgi analizinde kullanılan metodlar açıklanmaktadır. Dördüncü bölüm, anketler aracılığı ile elde edilen sonuçların analizerini içermektedir. Besinci ve son bölüm ise, sonuçların tartışılması ve sonuçlarla tavsiyelerden oluşmaktadır. BİLİM KODU : ELT 599
dc.description.abstractoz GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF (Freshman) ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA-ANLAMA BECERİLERİNE ILI SKİN İHTİYAÇLARININ ANALİZİ SUMMAK M. Semih Yüksek Lisans Tezi, ingiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi :Doc. Dr.Tokay GEDIKOGLU Haziran, 1992, 192 Sayfa Soz konusu tez, Gaziantep üniversitesi Mühendislik Fakültesi birinci sinif öğrencilerinin okuma-anlama becerileri konusundaki iht iyaclar İni belirlemeye yöneliktir. ilk bolum, problem, amaç, evren, orneklem, sayiltilar, sinirlilik ve denencelerden olusmaktadir. ikinci bolum arastirma konusuna ilişkin edebiyat taramasini içermektedirler. Ucuncu bolümde, veri toplama yöntemleri ve bilgi analizinde kullanilan metodlar aciklanmaktadir. Dördüncü bolum, anketler araciligi ile elde edilen sonuclarin analizerini içermektedir. Besinci ve son bolum ise, sonuclarin tartisilmasi ve sonuçlarla tavsiyelerden olusmaktadir. BİLİM KODU : ELT 599the EFL teaching/learning processes at the University, To serve the purpose of identifying Freshman students' reading comprehension needs at the University of Gaziantep, the obtained data were classified and analyzed then percentile ranking procedure and chi square formulae were applied as described in chapter III. In addition, reading models, the psycholinguist ic perspective and strategy use in reading were also presented to gain insights in the recent developments and remarkable ideas as well. On the other hand, among the aims of this study lies the the presentation of the far-reaching historical background of the reading research and the argument that reading is not a passive skill; on the contrary an active skill involving a great deal of complex processing and analysis. It is also hoped that this study would set a ground to initiate mutually benefical colloborat ion and dialogue between the Freshman Section and the Engineering departments. Furthermore the study may also contribute to the efforts of curriculum developers and materials writers who are engaged in Freshman English 101-102 courses. The findings of the study have demonstrated that the hypotheses, formulated at the very beginning, were worthile testing since all of them played an important role in the process of suggesting solutions to the Freshman students' reading comprehension problems at the University of Gaziantep. SCIENCE CODE: ELT 699 iven_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIdentification of the reading comprehension needs of the freshman students at the university of Gaziantep
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid21362
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid21362
dc.description.pages204
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess