Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorŞanal, Jale
dc.date.accessioned2020-12-29T13:19:06Z
dc.date.available2020-12-29T13:19:06Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423485
dc.description.abstract^ ÖZ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ HAZIRLIK ÖĞRENCİLERİNİN YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE KULLANDIKLARI ÖĞRENME STRATEJİLERİ VE BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ SANAL, Jale Yüksek Lisans Tezi, ingiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi: Assoc. Prof. Dr. Tokay GEDiKOĞLÜ Haziran, 1992, 135 sayfa Bu, çalışma Gaziantep üniversitesi Hazırlık Seksiyonu öğrencilerinin yabancı dil öğreniminde kullandıkları `öğrenme stratejileri' ve başarı skorları arasındaki ilişkiyi araştırma amacı ile yapılmıştır. Denek olarak tüm Hazırlık Seksiyonu öğrencileri ve sınıf öğretmenleri alınmıştır, öğrenme stratejileri ile ilgili veriler 'öğrenci anketi' ve ` öğrenci değerlendirme formu' kullanılarak toplanmıştır, öğrenme stra-tejilerinin_ hatırlama, bilişsel, telafi, bilişsel alan ötesi, duyuşsal, ve sosyal _ kullanımı ve öğrenci başarısı arasındaki ilişkiyi araştırmak amacı ile bir korelasyon çalışması yapılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda (a) öğrencilerin kullandıklarını belirttikleri öğrenme stratejileri ve başarıları arasındaki ilişkiler `duyuşsal alan stratejileri' haricinde düşük olmakla birlikte istatiksel olarak anlamlı bulunmuştur. (b) ikinci korelasyon çalışması öğretmenlerin öğrencilerinin kullandıklarını belirttikleri öğrenme stratejileri ve başarı skorları arasındaki ilişkiyi araştırmak amacı ile yapılmış ve aynı değişkenler arasında bu çalışmada tüm ilişkiler istatistiksel olarak anlamlı, ve daha yüksek olarak ortaya çıkmıştır. Bu korelasyon çalışmalarına ek olarak öğrencilerin öğrenci anketinde verilen her bir öğrenme stratejisini kullanma frekansı bir yüzde çalışması İle ifade edilmiş ve bu değerlendirme daha sonra bu alanda yapılabilecek bir çalışmaya ışık tutması amacı ile tablolar halinde sunulmuştur. Bilim Sayı Kodu: ELT 599 iv
dc.description.abstractABSTRACT AN ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING STRATEGIES AND ACHIEVEMENT OF THE PREPARATORY STUDENTS IN EEL AT THE UNIVERSITY OF GAZİANTEP SANAL, Jale M. A. in English Language Teaching Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Tokay Gedikoglu June, 1992, 135 page a. This study is an attempt to investigate the relationship between the students' uae of learning strategies and their achievement in foreign language learning at the University of Gaziantep. The subjects were the total population of the Preparatory Section students and their instructors. Data on the degree of us'-- of learning strategies were gathered by means of a student questionnaire and 'a student evaluation form' on a 5- point scale, A coi*relation study was conducted to investigate the relationship between the use of learning strategies _ memory, cognitive, compensation, metacognitive, affective and social_ and achievement scores of the students. The results of the first correlation study indicated that (a) there were low but statistically significant relationships between the use of learning strategies perceived by students and their achievement except the relationship between the use of ` affective strategies' and achievement, (b) In contrast to the results obtained from the first correlation study, the relationships between the students'' use of learning strategies perceived by instructors and students' achievement scores were found to be higher in the second correlation study. In addition to the correlation study, the frequency of each learning strategy use by students was expressed in percentages. The results obtained from this percentage study are a i.,0 discussed in the study. once Code. ELT 539 1 1 xen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn Analysis of the relationship between learning strategies and achievement of the preparatory students in EFL at the university of Gaziantep
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid21360
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid21360
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess