Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorMutlu, Zahide Dilek
dc.date.accessioned2020-12-29T13:19:02Z
dc.date.available2020-12-29T13:19:02Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423461
dc.description.abstractöz GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİNDE GRAMER Ö?RETİMİNDE KULLANILAN ALIŞTIRMALAR ÜZERÎNE DENEYSEL BÎR ÇALIŞMA MUTLU, Zahide Dilek Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Tokay Gedikoğlu Şubat, 1993, 57 sayfa Bu çalışma, Gaziantep Üniversitesi İngilizce Hazırlık Bölümünde, gramer öğretiminde kullanılan alıştırmalar üzerinde bir deney yapmak ve hangi tip alıştırma veya alıştırmaların öğrenciler için daha yararlı olacağını saptamak amacıyla oluşturulmuştur. Veri toplamak için bir ön test ve son test kullanılmıştır. 1992-93 akademik yılıgüz dönemi başında üç grup oluşturulmuş (Grup T, Grup C, Grup E) ve öğrenciler okul programı dışında bir aylık bir gramer programına tabi tutulmuşlardır. Aynı gramer konulan öğretilmesine karşın, kullanılan alıştırma tipleri her grup için farklı olmuştur. Bu ekstra programdan sonra, öğrencilere bir son test verilmiştir. Toplanan verinin istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığı test edilmiştir. Sonuçların hem ön testde hem de son testde istatistiksel olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur. Bu sonuçlar, çalışmanın başmda oluşturulan hipotezleri desteklemektedir. Ayrıca yüzdeler, son testdeki artışın miktarını belirlemek için alınmıştır. Her öğrenci için bu iki test arasında bir artış gözlenmiştir. Bu bulguların ışığında, son bölümde bazı yorumlar ve tavsiyeler sunulmaktadır. Bilim Dalı Sayısal Kodu : ELT 599 iv
dc.description.abstractABSTRACT AN EXPERIMENTAL STUDY ON PATTERN PRACTICE DRILLS (PPD) IN GRAMMAR TEACHING AT THE UNIVERSITY OF GAZİANTEP MUTLU, Zahide Düek M.A. in English Language Teaching Supervisor : Assoc. Prof. Dr.Tokay Gedikoğlu February, 1993, 57 pages This study was designed to experiment on drills in grammar teaching at the English Preparatory Section of the University of Gaziantep and to determine which one or ones would be more beneficial to the students. A pretest and a posttest were used in order to collect data. Three groups (Group T, Group C, Group E) were formed at the beginning of the fall term of 1992-93 academic year. Apart from their regular school program, the subjects were exposed to a month's grammar instruction. They were taught the same grammar points but the drills used in each group were different from each other. After this extra program, a posttest was administered to the subjects. The gathered data were tested to see if they were statistically significant or not. The results indicate statistically non-significant differences in both the pretest and posttest scores. These results validated the hypotheses, which were formulated at the very beginning of this study. Percentages were taken in order to see the amount of increase between these tests. An increase was observed between the pretest and the posttest results of each student. In the light of the findings, some discussions and recommendations have been presented in the final chapter of the study. Science Code : ELT 599 men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn Experimental study on pattern practice drills (PPD) in grammer teaching at the University of Gaziantep
dc.title.alternativeGaziantep Üniversitesi'nde gramer öğretiminde kullanılan alıştırmalar üzerine deneysel bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmExercises
dc.subject.ytmGaziantep University
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid26982
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid26982
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess