Show simple item record

dc.contributor.advisorTöremen, Fatih
dc.contributor.authorÖter, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:19:00Z
dc.date.available2020-12-29T13:19:00Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423448
dc.description.abstractIIÖZETYÜKSEK L SANS TEZLKÖĞRET M OKULLARINDA TOPLAM KAL TE YÖNET MÇALIŞMALARININ DEĞERLEND R LMESHasan ÖTERFIRAT ÜN VERS TESSOSYAL B L MLER ENST TÜSÜEĞ T M B L MLER ANAB L M DALI2006-sayfa:IX+149Bu araştırmanın amacı, son yıllarda eğitim sistemimizde uygulanmayaçalışılan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) çalışmalarının değerlendirilmesini,ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre ortayakoymaktır. Bu amaçla ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşleri alınmış ve buöğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı fark olup olmadığı araştırılmıştır.Verileri toplamak amacıyla iki bölümden oluşan bir anket hazırlanmıştır.Birinci bölümde kişisel bilgilere, ikinci bölümde ise ?TKY Felsefesinin YerleşmeDüzeyi?, ?TKY Okul Yapısının Uygunluğu?, ?TKY Çalışmalarında Üst DestekOlup Olmadığı?, ?TKY Sisteminin Kurulup Kurulmadığı? boyutlarına ilişkin olaraktoplam 52 önermeye yer verilmiştir.Veri toplama aracı Elazığ ili merkezinde, 2005-2006 eğitim-öğretimyılında 5 ayrı eğitim bölgesindeki ilköğretim okullarından tesadüfi örneklemeyöntemiyle seçilen 375 öğretmene uygulanmıştır.Verilerin çözümlenmesinde yüzde, t testi, aritmetik ortalama, varyansanalizi testleri kullanılmıştır.Araştırma sonuçları, katılımcıların, ilköğretim okullarındaki TKYuygulamalarını, TKY'nin öngördüğü ilkeler esas alınarak belirlenen; TKY' ninyerleşme düzeyi, TKY'nin okul yapısına uygunluğu, TKY'nin uygulanmasındaüst desteğin katkıları, TKY sisteminin okullarda kurulup kurulmadığıboyutlarında istenilen düzeyde bulmadıklarını göstermiştir. Bu bulgular ışığında,TKY'nin eğitim kurumlarında istenilen düzeyde yerleştirilmesi için okulyöneticilerine ve öğretmenlere öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractIIIABSTRACTMASTER THESISTHE EVALUATION OF THE STUDIES OF TOTAL QUALITY MANAGEMENTIN PRIMARY SCHOOLSHasan ÖTERFIRAT UNIVERSITYTHE INSTITUTE OF SOCIAL SCIENSETHE DEPARTMENT OF EDUCATION2006-page:IX+149The aim of this research present the evaluation and the work of TotalQuality Management (TQM) in education system recent years, according to theidea of teachers who work in primary schools. For this aim, the view ofteachers, working in primary schools, were taken and it is researched if thereis a meaningful difference between the view of teachers or not.In order to collect the data, a questioneer which has two parts wasprepared. First part is about personel information; second part is about ?TheLevel of TQM Philosophy Settlement?, ?Suitability of TQM School Structure?, ?IfThere is an Upper Support or Not?, ?The TQM System is Established or Not?. Inthis dimession, there is total 52 suggestions.In Elazığ centre (2005-2006 education year), the collecting data ispractised by 375 teachers who are chosen by chance happening method inprimary schools in 5 different education areas.The test of percent, t test, arithmetic average, varyans test were used foranalizing the datas.The evaluation of researches how that we haven?t reached the desirelevel according to the dimensions below: The level of TQM settlement,suitability of TQM school structure, the help of upper support in TQM?s practice,the TQM?s system is established in the schools or not. According to the resultsof this finding, we present the suggestions to the school managers and teachersin order to set TQM system like the desire level in the education institutions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında toplam kalite yönetimi çalışmalarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe Evaluation of the studies of total quality management in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid154138
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189640
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess