Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorEmre Özberk, F. Şule
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:59Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:59Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423445
dc.description.abstractSöz konusu tez Gaziantep Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu'nda sınıf içinde drama tekniklerinin ve aktivitelerinin nasıl ve ne dereceye kadar kullanıldığını belirlemeye yöneliktir, ingilizce Hazırlık Okulu öğretmenlerinin tümüne ve geneli temsil eden bir grup hazırlık sınıfı öğrencisine uygulanan anket formları ile konu ile ilgili veriler toplanmıştır, öğretmen ve öğrencilerin görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığım araştırmak için verilerin analizinde x² testi uygulanmıştır. Bu bulguların ışığında öğretmen ve öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı bir fark gözlenmemiştir ve drama tekniklerinin ve aktivitelerinin sınıf içinde daha verimli bir şekilde kullanılması için birtakım öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the use of the dramatic techniques or activities in the English Prep Schoool of `the` University of Gaziantep. The primary focus is on how and to what extent these techniques or activities are used in the ELT classrooms. Therefore, a descriptive study was carried out by administering questionnaires to the subjects involved in the English Foreign Language teaching/learning processes at the University of Gaziantep. Data were gathered through those questionnaire forms answered by nineteen instructors and ninety students out of two hundred and fifty as a sample. The obtained data were classified and analyzed, then percentile ranking procedure and chi square formulas were applied to see whether there vtas a statistically significant difference among the instructors' and students' opinions on the subject. The analysis of the data indicated that there is no statistically significant difference among the instructors' and students' opinions on the use of the dramatic techniques or activities. The findings revealed that the use of these techniques or activities still has some lacks.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA Study on the identification of the use of dramatic techniques and activities in the English preparatory school of the University of Gaziantep
dc.title.alternativeGaziantep Üniversitesi İngilizce hazırlık okulunda sınıf içinde drama tekniklerinin veya aktivitelerinin kullanım durumunun analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmGaziantep University
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid27103
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid27103
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess