Show simple item record

dc.contributor.advisorCeyhan, Erdal
dc.contributor.authorÖzkeçeci, Tülin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:57Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:57Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423433
dc.description.abstractBu çalışma hazırlık sınıflarında dil öğretimi ile edebiyatın kullanımı arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda bölümleri ile ilgili olarak öğrencilerle öğretim elmanlarmm dil öğretiminde edebiyatın kullanımı ile ilgili görüşleri arasında farklılık olup olmadığını araştırmayı da amaçlamıştır. 3u amaçla, örneklem ingiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü Hazırlık sınıfı olan Gaziantep üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Van 100. Yıl üniversitelerinden tesadüfen seçilmiş öğrenci ve öğretim elemanlarını kapsamaktadır. Bunun yanı sıra ingilizcenin servis dersi olarak okutulduğu bölümlerden? Gaziantep üniversitesi Yabancı Diller Bölümü hazırlık sınıflarından ve Girne Amerikan üniversitesinden öğrencilerle öğretim elemanları aynı amaçla çalışmaya dahil edilmiştir. Bu bir descriptive çalışma olup verilerin toplanması için bir anket hazırlanmış ve uygulanmıştır. Anketin uygulanmasından sonra öğrenci ve öğretim elemanlarının düşünceleri arasındaki farklılıklar analiz edilmiştir. Sonuçların yüzdeleri tablolarda gösterilmiş ve anlamlılıkları chi-square testi ile sınamıştır. Sonuçlar öğretim elemanları ve öğrencilerin bu konudaki düşünceleri arasında bası yönlerden farklılık göstermektedir. Bu farklılıklar öğrenci ve öğretim elemanlarının bulundukları bölümlerden kaynaklanmaktadır. Bulgular ışığı altında ileriye dönük bazı önerilerde bulunulmuştur. Bilim Kodu: ELT 599
dc.description.abstractThis thesis aims at investigating the relationships betveen the study of literatüre and language teaching in preparatory classes. The study also intends to investigate vhether there exists a statistically significant difference between the opinions of instructors and students on the study of literatüre in language teaching with particular reference to their departmental affiliations. For this purpose subjects were chosen randomly from three different universities --Gaziantep University, Atatürk University and Van 100. Yıl University-- having English Language and Literatüre Department Preparatory Classes. Subjects were also included from two other departments that offered English instruction as & service course for students from other departments in the University of Gaziantep, Foreign Languages Department and Girne American University Business Management Department Preparatory Section. A descriptive type of investigation has been undertaken in this study. in order to collect data, a guestionnaire has been prepared and administered to the subjects. After the administration of the guestionnairfe the differences between the opinions of instructors at the departments and opinions of students based on the departmental affiliations have been analyzed. The percentages of the results have been illustrated in the tables and the results have been tested by the non-parametric test of 'significance', chi-square. iiiThe analysis of data indicated that there existed a significant difference between the opinions of students and instructors for some of the questions on the use of literature in language teaching. This difference originates from the departments they study in. In the light of the findings of this study further recommendations have been made. Science Code:ELT 599 IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn analaysis of the attitudes of the instructors and students towards the use of literature in English language teaching
dc.title.alternativeÖğretmenlerin ve öğrencilerin İngiliz dili eğitiminde edebiyatın kullanımına ilişkin tutumlarının analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid37238
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid37238
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess