Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorZahteroğullari, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:57Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:57Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423429
dc.description.abstractöz TÜRK Ö?RENCİLERİN PRESENT PERFECT TENS ' î Ö?RENMEDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERİN ANALİZİ ZAHTEROGULLARI, ÖMER Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dil Eğitimi Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Tokay GEDİKO?LU Şubat, 1994, 122 sayfa Bu çalışma Gaziantep üniversitesi Yabancı Dil Okulu Preparatory ve Freshman bölümleri ile bir Yabancı Dil öğretim Merkezi olan Yadimer' de ki Türk öğrencilerin Present Perfect Tense(PPT) kullanımında kar§ıla§tıkları güçlükleri tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmada temel amaç Öğrencilerin Present Perfect Tense'i kullanırken karşılaştıkları güçlükleri araştırmak olmuştur, öğrencilerin zorluklarla karşılaştıkları alanların araştırılmasından sonra, araştırmacı bu üç bölümde bulunan öğrencilerin Present Perfect Tense'i kullanımları arasında bir farklılığın varolup olmadığını bulmaya çalışması oluşturmuştur. En son olarak da, eğitim sisteminin öğrencilerin Present Perfect Tense kullanımlarını farklı şekillerde etkileyip etkilemediğinin cevabı bulunmaya çalışılmıştır. Verileri elde edebilmek içiniki pasaj kullanılmıştır. Anket Randomly seçilmiş guruplara verildikten sonra elde edilen veriler hipotezler doğrultusunda analizleri yapılmak üzere Descriptive bir çalışma yürütülmüştür. Daha sonra bu üç gurup öğrencilerin başarılarını mukayese etmek ve arada herhangi bir eğitimsel İlişkinin olup olmadığını ortaya koymak için non-param«»tric bir test olan chi-square kullanılmıştır. Elde edilen veriler Present Perfect Tense' in kullanımında bu üç grup arasında herhangi bir farklılığın bulunmadığını göstermiştir. Bilim Kodu ELT 599 iv
dc.description.abstractABSTRACT AN ANALYSIS OF THE PROBLEMS FACED BY TURKISH SPEAKERS OF ENGLISH IN THE USE OF PRESENT PERFECT TENSE ZAHTEROGULLARI, Ömer M. A. in English Language Teaching Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Tokay GEDÎKOGLU February, 1994, 122 pages This study aims at analyzing major problems in the use of present perfect tense (PPT) by the Turkish students both at Preparatory and Freshman classes of the Department of Foreign Languages and at Yadimer, A Foreign Language Teaching Center, at the university of Gaziantep. The focus is on the investigation of the difficulties faced by the students in the use of Present Perfect Tense. After the analysis of the difficulties in the area, the researcher wanted to investigate whether the students' uses of Present Perfect Tense differed or not. Finally, the researcher attempted to find an answer to what extent the teaching methodologies affected the students' uses of Present Perfect Tense. Two passages were used to collect data. After the administration of the tests to randomly selected groups, in the direction of the hypotheses, a descriptive type of investigation has been undertaken to analyse the data gathered. Later, the three groups of students' achievements have been compared through a non-parametric test of significance, chi-square. The analysis of the data has indicated that there were no significant differences between the three groops in the use of Present Perfect Tense. Science Code: ELT 599 ilien_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn Analysis of the problems faad by Turkish speakers of English in the use of present perfect tense
dc.title.alternativeTürk öğrencilerin present perfect tens: öğrenmede karşılaştıkları güçlüklerin analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPresent perfect tens
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearning difficulty
dc.subject.ytmTime
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid37248
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid37248
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess