Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorToslak, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:56Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:56Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423425
dc.description.abstractoz GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ HAZIRLIK SINIFI Ö?RENCİLERİNİN TÜRKÇE YETERLİLİKLERİ VE YABANCI DİL ÖGRENMELERİNDEKİ BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ TOSLAK, ALİ Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez yöneticisi: Doç.Dr.Tokay Gedikoğlu Aralık, 1994, 94 Sayfa Bu Çalışma Gaziantep Üniversitesi Hazırlık Bölümü öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin Türkçe yeterlilikleri ve yabancı dil öğrenmelerindeki başarıları arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Denek olarak tüm Hazırlık Bölümü öğrencileri alınmıştır. Türkçe yeterlilik ve yabancı dil öğrenmedeki başarı ile ilgili veriler, yeterlilik testleriyle toplanmış, aradaki ilişkiyi bulmak için korelasyon çalışması yapılmıştır.- Bu çalışmanın sonucunda öğrencilerin Türkçe sözcük ve gramer bilgi leriyle ingilizce sözcük ve gramer öğrenmelerindeki basanları arasında düşük ve istatistiksel olarak anlamsız ilişkiler bulunmuştur. Türkçe okuma anlama. becerileriyle ingilizce okuma anlama başarıları arasında da düşük ama istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki elde edilmiştir. Bilim Sayı Kodu: ELT 599 iv
dc.description.abstractABSTRACT AN ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNER'S PROFICIENCY IN TURKISH AND SUCCESS IN LEARNING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE IN THE PREPARATORY SECTION AT THE UNIVERSITY OF GAZİANTEP TOSLAK, ALİ M. A. In English Language Teaching Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Tokay Gedikoglu December, 1994 94 pages This study is an attempt to investigate the relationship between learners' proficiency in Turkish and success in learning English as a foreign language in Preparatory Section of the University of Gaziantep. The subjects were the total population of the Preparatory Section students. Data on Turkish and English proficiency were gathered by means of proficiency tests. A correlational study was conducted to research the relationship between proficiency in Turkish and success in learning English. The findings of the study indicated that there was a low and statistically insignificant relationship between students' proficiency in Turkish vocabulary and success in learning English vocabulary; and students' proficiency in Turkish structure and success in learning English structure. A low but statistically significant relationship between proficiency in Turkish reading comprehension and successs in English reading comprehension was also obtained. Science Code:ELT 599 t»en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn Analysis the relationship between learner`s proficiency in Türkish and success in learning English as a foreign language section at the university of Gaziantep
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmGaziantep University
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid41044
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid41044
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess