Show simple item record

dc.contributor.advisorGedikoğlu, Tokay
dc.contributor.authorÖzaydinli, Belgin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:55Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:55Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423421
dc.description.abstractBu çalışma, Gaziantep Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce'deki yapısal ilgeçlerin ve çift sözcüklü edimlerin kullanımında yaptıkları temel hataları ve bu hatalara neden olan faktörleri analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma aynı zamanda Hazırlık sınıfı öğrencilerinin bu yapılan kullanmaktan kaçınıp kaçınmadıklarını belirlemek amacındadır. Denek olarak onbeş sınıftan geneli temsil eden yüzotuzdört hazırlık sınıfı öğrencisi seçilmiştir. Veri toplamak için öğrencilere çoktan seçmeli, boşluk doldurma ve çeviri olmak üzere üç tür alıştırma verilmiştir. Bu çalışma sonucunda: a) öğrencilerin bu yapılan kullanırken yaptıkları temel hatalar, b) bunları oluşturan faktörler, b) öğrencilerin bu yapıların kullanmaktan kaçındıkları ve c) öğrencilerin bu yapılan kullanmaktan kaçınma davranışında yalnızca ana dilin değil, çalışmada söz edilen başka faktörlerinde etkili olduğu gözlenmiştir.
dc.description.abstractThis study was carried out to analyze the sources of major errors in the use of English grammatical prepositions and non-literal phrasal verbs committed by the students in Foreign Language Learning in preparatory section at the University of Gaziantep. This study also aims at assessing whether or not preparatory class students avoid using English grammatical prepositions and non-literal phrasal verbs. The subjects were a hundred thirty four students who were randomly selected from fifteen classrooms. Data on the perception of errors were gathered through three types of exercises which were multiple- choice, fill-in-the-blank and translation exercises. A descriptive study was conducted to investigate the major errors and the percentages of the results have been illustrated in the tables. In this study findings have indicated that a) the major errors in the use of the grammatical prepositions and phrasal verbs that the preparatory class students committed; b) the sources of errors; c) the students at the University of Gaziantep avoid using English grammatical prepositions and non-literal phrasal verbs; and d) avoidance behaviour of the subjects is not only due to the native language interference but also due to some other affective variables which could be determined with the information obtained in this study.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleError analysis preparatory class students in the use of English grammetical prepositions and non-li teral phrasal verbs at the university of Gaziantep
dc.title.alternativeGaziantep Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce'deki grametikel ilgeçleri ve iki kelime fiillerinin kullanımında yaptıkları hataların analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmGrammar- prepositions
dc.subject.ytmGrammar-verb
dc.subject.ytmError analysis
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid27312
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid27312
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess