İlköğretim birinci kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin, etkili materyal kullanma yeterlilikleri üzerine öğretmen ve yönetici görüşleri (Antalya ili örneği)
dc.contributor.advisor | Kazu, İbrahim Yaşar | |
dc.contributor.author | Semerci, Arif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:51Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423392 | |
dc.description.abstract | Ö ZETY ü k sek L isan s T eziİlk öğretim B irin ci K ad em ed e G örev Y ap an S ın ıf Ö ğretm en lerin in ,E tk ili M ateryal K u llan m a Y eterlilik leri Ü zerin eÖ ğretm en ve Y ön etici G örü şleri(A n talya İli Ö rn eği)A rif S E M E R C İF ırat Ü n iversitesiS osyal B ilim ler E n stitü süE ğitim B ilim leri A n ab ilim D alı2006, Sayfa: 153 +XVIG ünüm üzde bireylerin gelişm elere u yum sağlam a ve daha çok bilgi sahibi olm aisteği, yaşam larında karşılaştıkları sorunlara çözüm bulm a çabaları, sistem li ve bilim selçalışm aların arttırılm asını zorunlu kılm aktadır. D eğişen koşullar herkes için daha çok vedaha nitelikli bir eğitim gerektirm ektedir. İşte bu bağlam da, dah a çok ö ğrenciye, dah aaz zam anda, daha çok olum lu davranış kazandırm ak ve eğitim in nitelikli ve verim liolm ası için eğitim cilerin daha etkin çalışm asına gerek vardır.B u am açla ilkö ğretim okullarında çalışan ö ğretm enlerin, öğretim etkinliklerindem ateryal kullanm a, oku l çevre olan aklarının değerlendirm e ile ilgili yeterliliklerini,m ateryal kullanım ına ilişkin tutum larını ve hizm et içi eğitim ihtiyaçlarını belirlem ekiçin, ilköğretim birinci kadem e gö rev yap an sınıf öğretm enlerinin etkili m ateryalkullanm a yeterlilikleri ile ilgili olarak öğretm en ve yönetici görüşlerinin belirlenm esiiçin bu araştırm a yapılm ıştır.A raştırm a taram a m od elindedir. A raştırm a verilerini toplam ak am acıyla biri okulyö neticisi, diğeri de sınıf öğretm enlerine olm ak üzere iki anket geliştirilm iş veu ygulanm ıştır. A raştırm anın çalışm a ev reni, A ntalya m erkez ilköğretim okullarındagörev yap an yönetici v e sınıf ö ğretm enlerinden oluşm uştur. A raştırm a, 2005 -2006öğretim yılında A ntalya il m erkezindeki ilköğretim okullarından küm e örneklem eyö ntem i ile seçilen 65 ok ul, 260 öğretm en ve 65 yönetici ile yapılm ıştır.A raştırm a sonu cunda; ö ğretm enlerin m ateryal k ullanm a ve üretm e konusundakendilerini yeterli olarak gö rm edikleri, an cak m ateryal kullanm a v e üretm e konularınakarşı olum lu tutum sergiledikleri, m ateryal kullanm a ve üretm e konularında hizm et içieğitim ihtiyaçlarının bulunduğu, okullarda bu lunan m ateryallerin sayı v e n itelikyö nünden yeterli düzeyde bulunm adığı, ö ğretm enlik eğitim leri sırasında aldıklarıeğitim in yeterli düzeyd e olm adığı, ancak eğitim fakültelerinde verilen ?Ö ğretimT eknolojileri ve M ateryal G eliştirm e? d ersinin olum lu etkilerinin görülm eye başlandığısonuçlarına ulaşılm ıştır.Ö ğretm enlerin m ateryal kullanm a ve üretm e konularında daha iyi d urum agelebilm eleri için , hizm et içi eğitim çalışm aları yapılm alı ve okullarda bulunanm ateryaller sayı ve nitelik yönünd en arttırılm alıdır. Ö ğretim yazılım larının ok ullarasağlanm asına ve okullara yeni alınan m ateryaller ile ilgili olarak öğretm enlere sem inerverilmesi ihtiyaç vardır. Ö ğretm enlerin bilgisayar ve internetten daha iyi yararlanm alarıiçin kullanım sem ineri verilm esine, ayrıca labo ratuar kullanım ının dah a üst düzeyeçıkarıcı çalışm alar yapılm asına ihtiyaç v ardır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTMaster ThesisT each ers A n d P rin cip als? V iew s O n C lassroom T each ers? S k illsRelated To Using Material Effectivelly In Primary Schools(The Sample Of Antalya)A rif S E M E R C İU n iversity of F ıratInstitute of Social SciencesDepartment of Educational Sciences2006; Page:153 +XVIIn m odern w orld, people?s desires becom ing th e ow ner of m ore info rm ationsand adapting to developments, their efforts analyzing to problems in their lives absolutenecessity increasing of scientific works. Exchangig conditions require a high qualityeducation for everyone. Hence, it is necessity that educationalists must work better forgetting to students possitive behaviors and a high quality education.In this study, the researcher trying to determine teachers and principals? view son clasroom teachers? skills related to use m aterial effectivelly in prim ary schools. W iththis aim , a stud y w as m ade b y researcher for fix ing teachers? needs in -service trainingand teachers? skills about using m aterial on teach ing activities and their adequacies tobenefit from possibilities in primary schools.The study was conducted as a descriptive survey and application of aquestionnaire. The working population consisted of teachers and principals selectedfrom in the city of Antalya. This study was made 2005-2006 educational season; thedata gathered from 65 schools, 260 teachers and 65 principals selected with the methodof heap sampling in the city of Antalya.In the end of this research, the following conclusions can be drawn: Teachersdidn?t find out cap able about using and p roducin g m aterials b y them selv es. In additionto this, teachers thought that possitivelly about using and producing materials; besides,teachers? needs in -service training on using and producing materials; there isn?tsufficient materials in schools; on the other hand, teachers thought possitivelly that ?thelesson of teachin g techno logies and im proving m aterials? w hich w as given in educationfaculties. T h at is to say, ?the lesson o f teachin g technolo gies and im prov ing m aterials?affects clasroom teachers? skills possitivelly related to using and producing materialeffectivelly in primary schools.According to the findings of this study; the following proposals may be made:Teachers must taken in-service training by experts and materials must increase as unitand quality for fix ing teachers? skills about using and producin g m aterial effectivelly inschools. In addition to this; seminars must given to teachers by experts about using newmaterials in the labrotories thus, teachers can use materials effectivelly in primaryschools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim birinci kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin, etkili materyal kullanma yeterlilikleri üzerine öğretmen ve yönetici görüşleri (Antalya ili örneği) | |
dc.title.alternative | Teachers and principals` views on classroom teachers` skills related to using material effectivelly in primary schools (the sample of Antalya) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 154114 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189626 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |