Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Necmiye
dc.contributor.authorYaşar, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:50Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:50Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423390
dc.description.abstractÖZ GÜNEYDO?U ANADOLU BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİNDEKİ Ö?RETİM ELEMANLARININ VE Ö?RENCİLERİN YABANCI DİLLE E?İTİME İLİŞKİN TUTUMLARI YAŞAR, Mehmet Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Tez Yöneticisi: Yard. Doç. Dr. Necmiye KARATAŞ Eylül, 1997 Bu çalışmanın amacı Güneydoğu Anadolu Bölgesi üniversitelerindeki öğretim elemanları ve öğrencilerinin yabancı dille eğitime ilişkin tutumlarını saptamak ve yabancı dille eğitimin Türkiye'deki geleceği hakkındaki düşüncelerini belirlemektir. Çalışmaya 87 öğretim elemanı ve 157 öğrenci katıldı. Bu amaçla 25 maddelik bir anket hazırlandı ve 1995-96 akademik yılın. yarıyılında Gaziantep, Harran ve Dicle Üniversitelerinde görev yapan öğretim elemanları ile bu üniversitelerde öğrenim gören Lisans öğrencilerine uygulandı. Elde edilen veriler SPSS içinde yer alan paket programların `Frekans dağılımı ve yüzde hesaplan`, `t-Testi`, `Tek yönlü varyans analizi`, ve `Pearson r` teknikleri kullanılarak değerlendirildi. Çalışmanın sonuçlarından bazıları şunlardır: a) Öğretim elemanları ve öğrencilerin yandan fazlası yabancı dille eğitimin Türkçe'nin bilim, teknoloji ve ticaret dili olarak gelişmesini engellediğine ve öğrencilerin anadillerinin gelişmesi üzerinde olumsuz bir etkisi olduğuna inanmaktadırlar. b) Öğrenciler öğretmenlere nazaran, yabancı dille eğitimin, bir kimsenin kendisini yazılı ve sözlü olarak kolaylıkla ifade etmesinde ve yaratıcılığında olumsuz bir etkisi olduğuna ilişkin daha olumsuz bir tutum içerisindedirler. c) Öğrenciler yabancı dille eğitimin kendi öz ulusal kimliklerine ve değerlerine yönelik aşağılıkkompleksi geliştirmelerine yol açabileceğine öğretmenlerden çok daha fazla inanmaktadırlar. d) Anketi cevaplayanlardan çoğunluğu, öğretim dili olan yabancı dilde yetersiz olmanın eğitimin kalitesi üzerinde mutlaka olumsuz bir etki yaratacağını düşünmemektedirler. e) Anketi cevaplayanlardan çoğunluğu, yabancı dille eğitimi ulusal birliğe, kimliğe ve değerlere karşı bir tehdit olarak görmektedirler. f) Anketi cevaplayanların üçte ikiden fazlası `yabancı dille eğitimin bir ülkenin bilim, teknoloji, ve ticarette ilerlemesine yardım ettiği görüşünü` desteklemektedirler. g) Anketi cevaplayanların üçte ikiden fazlası yabancı dille eğitimin öğrencilerin kendi sosyoekonomik, politik, ve kültürel meselelerinden uzaklaşmalarına yol açabileceği fikrine katılmadadırlar. h) Anketi cevaplayanların büyük çoğunluğu arkadaş ve akrabalarına yabancı dille eğitim yapan bir üniversiteye devam etmemelerini tavsiye etmek eğilimindedirler, i) Anketi cevaplayanların yaklaşık üçte ikisi yabancı dille eğitimin Türkiye'nin dünya ile bütünleşmesine doğrudan yada dolaylı olarak katkıda bulunabileceğine inanmaktadırlar, j) Anketi cevaplayanların büyük çoğunluğu yabancı dille eğitimin, eğitimin her aşamasında yasaklanmasını savunmaktadırlar. Anahtar Kelimeler: Tutumlar, Yabancı Dil, Öğretim Dili, Yabancı Dille Öğretim, İngilizce Dilinde Öğretim Bilim dalı sayısal kodu: EB 599 VI
dc.description.abstractABSTRACT ATTITUDES OF INSTRUCTORS AND STUDENTS AT THE UNIVERSITIES LOCATED IN THE SOUTH-EASTERN ANATOLIA TOWARDS FOREIGN LANGUAGE MEDIUM INSTRUCTION by Mehmet YAŞAR MA in Educational Sciences Supervisor: Asst. Prof. Dr. Necmiye KARATAŞ September, 1997 The purpose of this study was to investigate the attitudes of the instructors and students at the universities located in the South-eastern Anatolia towards FLML and to state what they think of the future of FLMI in Turkey. The subjects of the study consisted of 87 instructors and 157 students. Their perceptions and attitudes were compared with each other and statistically significant differences were determined. A 25-item questionnaire was designed to investigate the attitudes of students and instructors toward FLMI and to find out what they think of the future of it in Turkey and was administered to the undergraduate students enrolled in undergraduate programs and instructors teaching at the University of Gaziantep, the University of Harran, and the University of Dicle during the Spring semester of 1995-96 academic year. The data were analysed by utilising `Frequency distribution and percentages`, `t-Test`, `One-way analysis of variance`, and `the Pearson r`. Some of the major conclusions of the study are summarised as follows: a) More than half of both instructors and students saw FLMI as a barrier to the development of Turkish as the language of science, technology, and business and believed that FLMI had reverse effect on the development of native language of students. b) The students had more negative attitudes towards the adverse impact of FLMI on one's expressing himself in writing and speaking with ease and on one's creative skills than instructors. c) The students appeared to believe more strongly that FLMI might lead students to develop a feeling of inferiority about their own national identities and values than the instructors.... 111d) Majority of the respondents did not think that being incompetent in the foreign language which is the medium of instruction does not necessarily had reverse effect on the quality of education provided to the students. e) A vast majority of the instructors and students regarded FLMI as a threat to national unity, identity, and values. f) More than two thirds of the respondents did not confirm the statement that FLMI helped a country to advance in science, technology, and business. g) More than two thirds of the respondents confirmed the statement that FLMI might lead students to refrain from their own socio-economic, political, cultural, and scientific issues. h) A vast majority of the respondents appeared not to tend to advise their friends and relations to attend an FLMI instruction university, i) As many as two thirds of the respondents appeared to believe that FLMI contributes Turkey's getting integrated into the world directly or indirectly, j) A vast majority of the respondents maintained that FLMI should be abolished at all levels of education. Keywords: Attitudes, Foreign Languge, Medium of Instruction, Foreign Language Medium Isstruction, English Medium Istruction Science Code: ES 599 IVen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAttitudes of instructors and students at the universities located in the South-Eastern Anatolia towards foreign-language medium instruction
dc.title.alternativeGüneydoğu Anadolu Bölgesi Üniversitelerindeki öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin yabancı dille eğitime ilişkin tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAcademicians
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid64359
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64359
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess