Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmen, Fatma
dc.contributor.authorKöroğlu, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:50Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:50Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423388
dc.description.abstractÖZETYüksek Lisans TeziOKUL YÖNET M NDE C NS YET ETKEN VE KADIN ÖĞRETMENLER NOKUL YÖNET C L Ğ TALEPLER(Bingöl li Örneği)Fatma KÖROĞLUFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim Dalı2006, Sayfa:XV+122Tarihi süreç içinde kadınların çoğunlukla erkek egemenliği altında kaldığıgörülmektedir. Bulunduğumuz çağda kadınlar, iş yaşamında daha çok yer almalarınarağmen, statü olarak erkeklerin gerisinde kalmıştır. Türk toplumunun gelenekselyapısından dolayı, kadın ve erkek için sosyal kalıplar oluşturulmuştur. Çalışmayaşamında, bu kalıplara uygun olarak mesleklerin, ?kadın mesleği?, ?erkek mesleği?gibi ayrıldığına şahit olunmaktadır. Öğretmenlik mesleği de çoğunlukla bir kadınmesleği olarak kabul görmüştür. Buna karşın eğitim kurumlarında yönetici statüsündekadınların oldukça düşük oranlarda yer aldıkları görülmektedir.Bu araştırma, kadınların okul yöneticiliği taleplerinde rol oynayan etkenlerinneler olduğunu ve kadınları yöneticilik mesleğine yönlendirmek için nelerin yapılmasıgerektiğini, yönetici ve öğretmen görüşleri temelinde ortaya koymak; bu alandayapılmış olan çalışmalardan da yararlanarak öneriler geliştirmek amacı ile yapılmıştır.Araştırma, Bingöl il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapanöğretmen ve yöneticilerin, hazırlanan anket yardımı ile görüşlerinin alınmasıylagerçekleştirilmiştir. Toplam 550 öğretmen ve yöneticiden elde edilen verilerdeğerlendirilmeye çalışılmış ve bu veriler sonucunda ulaşılan bulgular dâhilindeöneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul yönetimi, kadın yöneticiler, yöneticilik talebi engelleri.
dc.description.abstractSUMMARYMasters ThesisTHE FACTOR OF SEX N THE SCHOOL ADM N STRAT ON AND THEWOMEN?S TENDENCY TO ADM N STRAT ON(Case of Bingöl City)Fatma KÖROĞLUUniversity of FıratThe Institute of Social SciencesDepartment of Educational Sciences2006, Pages:XV+114Throughout the history, women are usually seen under the domination of men.Although women take part in today?s business world much more than the past, women?sstatus is stil lower than the men?s. Because of the traditional structure of the Turkishpeople, social forms are made up both for men and for women. In today?s work life, it iswitnessed that the jobs are diffirentiated as ?jobs for men? and ?jobs for women?.Teaching profession is usually seen as a job for women. In spite of this, in theeducational institutions, women are rarely seen in the administrational position.This research is done, on the base of the views of principals and teachers, toclarify the factors that play role in the demands of the women for the manegerialpositions; and to determine what can be done to make them eager; and makerecommendations towards it.This research was done by holding the point of views of the teachers andadministrators who work in the primary schools in the city center of Bingöl, by meansof a questionnaire. The data which were were obtained from 550 teachers andadministrators -in total- were computed and according to the results, somerecommendations were made.Key Words: School management, female principals, obstacles for managementdemands.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yönetiminde cinsiyet etkeni ve kadın öğretmenlerin okul yöneticiliği talepleri
dc.title.alternativeThe Factor of sex in the school administration and the women's tendency to administration
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid154156
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189653
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess