Dilara Akıncı`nın Betonlar Çiçek Açsa, Çitlembik Kız, Lise Günleri Hikaye kitaplarının sözcük anlam bilimi açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Demirel, Şener | |
dc.contributor.author | Aksari, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:50Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423383 | |
dc.description.abstract | ÖZETYüksek Lisans TeziDİLARA AKINCI'NIN BETONLAR ÇİÇEK AÇSA,ÇİTLEMBİK KIZ, LİSE GÜNLERİ HİKÂYE KİTAPLARININSÖZCÜK ANLAM BİLİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİMustafa AKSARIFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı2006; Sayfa : VI + 99?Dilara Akıncı'nın Hikâye Kitaplarının Sözcük Anlam Bilimi Açısındanİncelenmesi? adlı tez, özel anlamda Dilara AKINCI adlı yazarın, hikâye kitaplarının?sözcük anlam bilim? çerçevesinde, Türkçenin dil özelliklerini hangi düzeydeyansıttığını göstermeye dayalıdır. Genel anlamda ise iletişimi sağlayan, hikâyekitaplarında ve başka kitaplarda konuyu veya anlatılmak isteneni okuyucuya aktarandilin fonksiyonunu çok yönlü görebilmeyi sağlamaktır.Hikâye kitaplarında, cümleleri oluşturan sözcüklerin cümle içerisindekikullanımları sözcük anlam bilim açısından değerlendirilmiştir. Bununla bağlantılı olarakanlatı metinlerinin, dil gelişimi sürecinde çocuklara neler kazandırabileceğibelirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: Anlam, Anlam Bilim, Sözcük Anlam Bilimi, Hikâye. | |
dc.description.abstract | SUMMARYMaster Thesis?ANALYSING DİLARA AKINCI?S BETONLAR ÇİÇEK AÇSA,ÇİTLEMBİK KIZ, LİSE GÜNLERİ STORY BOOKSIN TERMS OF WORD SEMANTIC?Mustafa AKSARIUniversity of FıratThe Institute of Social SecienceThe Department of Turkish Education2006, Page : VI + 99The thesis named ?Analysing Dilara Akıncı?s Story Books In Terms of WordSemantic? is privatily based on to show in which level Dilara Akıncı?s story booksreflect the Turkish language characteristics in terms of ?word semantic?. This thesisgenerally provides to see the function of language that ensures communication andnarrates the subject or gists in story books or other books.The usage of the words that compose the sentences was evaluated in terms ofword semantic. Depending on this in this thesis it was pointed out what can the storytexts bring to the children in language improvement process.Key Words: Meaning, Semantic, Word Semantic, Story | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.title | Dilara Akıncı`nın Betonlar Çiçek Açsa, Çitlembik Kız, Lise Günleri Hikaye kitaplarının sözcük anlam bilimi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysing Dilara Akinci`s Betonlar Çiçek Açsa, Çitlembik Kız, Lise Günleri story books in terms of word semantic | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 154158 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189654 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |