Show simple item record

dc.contributor.advisorTellioğlu, İbrahim
dc.contributor.authorArslantaş, Saadet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:49Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:49Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423379
dc.description.abstractSosyal Bilgiler dersi, bir disiplinler topluluğudur ve bireyi toplumsallaştırarak dünühatırlatır, bugünü yaşamasını ve yarını kucaklamasını öğretir. Küreselleşen günümüz dünyasında veyarının yurttaşının yetiştirilmesinde de yine bu ders önemli bir role sahip olacaktır. Söz konusuedilen öneme istinaden, lköğretim okullarının 6. ve 7. sınıflarında okutulmakta olan Sosyal Bilgilerdersinin içeriğinin öğretiminde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu tespitlere çözüm önerilerisunmak amacıyla yapılan bu incelemede, tarama modeli kullanılmış, incelemeye 2005-2006öğretim yılı itibariyle, Malatya merkezinde yer alan 77 ilköğretim okulundan 6. ve 7. sınıf SosyalBilgiler derslerine giren 140 öğretmen katılmıştır. Müfredat programının öğretiminde karşılaşılansorunlar ve bu sorunların düzeltilmesi maksadıyla öneriler, öğretmenlerin inceleme anketineverdikleri yanıtlar doğrultusunda tespit edilmiştir.Öncelikli olarak alanı ilgilendiren bilimsel materyaller taranarak veriler toplanmış vehemen ardından, uzman görüş ve önerileri doğrultusunda (Ek-1) de sunulan `Sosyal Bilgiler Dersiçeriğinin Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Anket Formu` kurgulanmıştır. Anketformumuz toplam 33 sorudan oluşmuş ve anket verilerinin yüzde ve frekans hesaplamalarına göreyapılan istatistiksel çözümlemeleri yapılarak, öğretmenlerin katıldıkları ya da katılmadıklarıyaklaşımları özetle şu şekilde gerçekleşmiştir.Genel bir değerlendirme kapsamında öğretmenler, Sosyal Bilgiler Dersi konularını dersinhedefleriyle ilişkili ve uygulanabilir bulmuşlardır. Ancak beceri geliştirmede öğrencilerin ilgi vegereksinimlerine cevap vermede müfredat ?yetersiz? görülmüştür. Müfredata yönelik sorularımızıcevaplayan öğretmenlerimiz Sosyal Bilgiler 6. sınıf üniteleri ile ilgili olarak, ünitelerin öğrencilerinilgisini çektiği, gerçek yaşamla bağ kurduğu ve öğrenci düzeyine uygun olduğu görüşlerinekatılmışlar ancak ünitelerin öğretimi için gerekli materyal ve ünitenin öğretimi için öngörülensürenin yeterli bulunduğu görüşlerine katılmamışlardır.Öğretmenler Sosyal Bilgiler 7. sınıf üniteleri ile ilgili olarak, ünitelerin öğrenci düzeyineuygunluğunu, öğrenciler için ilgi çekiciliğini ve gerçek yaşamla bağ kuruculuğunu dile getirirlerken,üniteleri öğrenci düzeyine göre soyut, konu bakımından kalabalık ve süre açısından yetersizbulmuşlardır.Öğretmenler, `Moğollar ve Diğer Türk Devletleri` ünitesini, 6. sınıfın, ?17. ve 18. YüzyıldaOsmanlı Devleti` ünitesini de 7. sınıfın en problemli ünitesi olarak görmüşlerdir.Tüm bunların ardından, geleceğe yönelik eğilimlerde öğretmenler 7. sınıf içeriğininkalabalık oluşunu, güncel gelişmelerin içeriğe eklenmesinin gerekliliğini, içeriğin öğrenci düzeyineuygun hale getirilmesini ve içeriğin kronolojik olarak düzenlenmesi zorunluluğunu dilegetirmişlerdir. Öğretmenlerin öncelikli olarak belirttikleri şey ise, başarılı bir içerik öğretimi içingörsel ve işitsel araçlara ve öğrenci merkezli öğretime ağırlık verilmesinin gerekliliği şeklindeolmuştur.Anahtar Kelimeler: 6. ve 7. Sınıflar Sosyal Bilgiler dersi öğretiminde karşılaşılansorunlar, Öğretmen önerileri, Küreselleşme, Bilgi Eğitim.
dc.description.abstractNowadays, the reality of the importance of reaching knowledge, which is the biggestpower resource and also is the most important issue, is not being discussed. The endeavors forreaching new knowledge are seen as starting point of the globalization process. In this frame,education and cultural change are influenced by globalization. Since the change resulting fromglobalization is felt in education as in other fields, applications related to effects of globalizationin education have received considerable significance.The word Globalization has been undergoing a rapid economic, political, cultural andeducational change and transformation. We notice that, as a result of this change andtransformation, the term 'globalization' came into being. In order to be in an effective status inthe order of the future world, each society is to adopt these changes and transformations. Toachieve this, all the world countries should exchange knowledge, and should eliminategeographical borders so that they can obtain universality.The places of the subjects presented in The Curriculum of Social Studies are undoubtly of greatimportance. From this aspect, this study is important in terms of the evaluation of theprogrammer?s branches.Social studies instruct is a community of disciplines. It has made social people; haseducated living today by making them recall to the mind the past and how they hold tight thefuture. Because of The aim of this study is to conclude the problems about instruct of satisfied of6th and 7th grade social studies and proposals explanation in agreement with posture of teachers.Composed of the study embraced 77 secondary schools and the 140 educator in middle ofMalatya and ıt study investigates the issue of effects of globalization on education. One of Themain aim of this study is to evaluate the changes and development in The Curriculum of SocialStudies from republic period to present time.Supporters results have been acquire as conditional upon the data of the analysis:The teachers attitude about 6th grade social studies units are: Combination which actssometime as a hole are appropriate for students level, useful in real life and fascinating forstudents; but apparatus and supplies for instruction and education period of units(Combination which acts as a hole) are insufficient.Teachers formal judgment about 7th grade social units are apparatus are appropriate forstudents degree, practical in reel life and charming for students. But they have product ofthe mind that units are intangible, education length of time are not sufficient and manytopics are in unite.on top of that, The teachers have settle that content of 7 grade social studies is too much,pleased must be updated, made suitable to student evolvement level, put in order accordingto chronology and education of satisfied must be student-centered by using audio visualmaterials and devices.The educator who took part in the resource has been preferred `partly useful and fitting` ingeneral manner as an opinion regarding satisfied of 6th grade but is not enough 7th gradesocial studies instruct.Key words: the problems about instruct of satisfied of 6l grade and 71 grade social studies,Proposals explanation in agreement with posture of teachers, Knowledge, Globalization,Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. ve 7. sınıflarda sosyal bilgiler dersi program uygulamalarında karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından incelenmesi(Malatya ili örneği)
dc.title.alternativeThe problems about instruct of satisfied of 6th grade and 7th grade social studies and proposals explanation in agreement with posture of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid154115
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189627
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess