İlköğretim okul yöneticilerinin vizyoner liderlik rollerine ilişkin öğretmen görüşleri (Elazığ ili örneği)
dc.contributor.advisor | Töremen, Fatih | |
dc.contributor.author | Acar, Sedat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:48Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423375 | |
dc.description.abstract | ÖZETYüksek Lisans TeziİLKÖĞRETİM OKUL YÖNETİCİLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ROLLERİNEİLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ(Elazığ İli Örneği)Sedat ACARFırat ÜniversitesiSosyal Bilimler EnstitüsüEğitim Bilimleri Anabilim DalıEylül-2006, Sayfa: 80Modern ve karmaşık kuruluşların etkin çalışabilmesi için uzmanlığa ve yeteneğedayanan yönetim sistemlerinin oluşturulması ve geliştirilmesi yaşamsal bir önemtaşımaktadır. Bugünün hızlı değişen teknolojisiyle örgütlerin etkin yönetimi için uzmanve yetkin yönetim modellerine ve buna uyan yöneticilere ihtiyaç olduğu açıktır.İnsanların yaşam kalitesi ve çevrenin korunması bu işletmelerin olabilecek en yetkinyöntemlerle yönetilmesini ve buna uygun profesyonel yöneticilerin yetiştirilmesinizorunlu kılmaktadır.Bu araştırmada ilköğretim okul yöneticilerinin vizyoner liderlik rollerine ilişkinöğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2005-2006 öğretim yılında Elazığ il merkezinde görev yapan ilköğretim okulu öğretmenlerioluşturmaktadır. Örneklem ise, Elazığ il merkezinde tüm ilköğretim okulları arasındarandom yöntemiyle seçilmiş toplam 30 ilköğretim okulu ve bu okullardan yine randomyöntemiyle seçilmiş olan 600 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 3kişisel bilgilere yönelik, 40 öğretmenlerin okul müdürlerinin vizyoner liderlikdavranışları hakkındaki görüşlerine yönelik ve 1 tanede konuyla ilgili görüş ve önerileribelirlemeye yönelik toplam 44 sorudan oluşan anket kullanılmıştır.Verilerin analizi için SPSS for Windows paket programından yararlanılmış vefrekans analizi, t testi ve Varyans analizi gibi istatistik işlemleri kullanılmıştır.Okul müdürlerinin vizyoner liderlik davranışlarına ilişkin öğretmen görüşlerininçoğunlukla olumlu çıktığı araştırmada okul müdürleri vizyon oluşturma, misyonuuygulama, yenilikçi kararlar alma, izleyenlere rehber olma gibi başlıca konulardabaşarılı bulunmuştur. Öğretmenlerin görüşleri arasında en çok dikkati çeken anlamlıfarklılık mesleki kıdem değişkenine göredir. Mesleki kıdem bakımından daha deneyimliolan öğretmenler okul müdürlerini vizyoner liderlik davranışları konusunda kendilerinegöre daha az deneyimli olan öğretmenlerden daha çok başarılı bulmaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Vizyon, Liderlik Davranışları, Vizyoner Liderlik | |
dc.description.abstract | ABSTRACTMaster ThesisThe Ideas Teacher?s Concerning the Visioner Leadership Roles of PrimaryEducation School Administrators( Elazığ Province Sample )Sedat ACARFırat UniversitySocial Sciences InstituteEducational Sciences DepartmentSeptember-2006, Page: 80The establishment and development of administration systems depending onspeciality and ability for modern and complex organizations to work effectively has avital significance. It is obvious that there is a necessity for expert and perfectadministration models and administrators who pursue these models to manage theorganizations effectively with today?s rapid changing technology. The life quality ofpeople and the preservation of environment make these managements be run by themost perfect methods and make professional administrators appropriate be raised.In this study, the aim is to evalaute teacher ideas concerning the visioner rolesof primary education school administrators. The subject of the study includes primaryeducation teachers working in Elazığ during 2005-2006 teaching year. Sample of thestudy consists of totally 30 primary school selected by random method among allprimary schools in Elazığ and 600 teachers selected again by random method from theseschools.In the study, as a means of collecting data, a queationnairre consisting of total 44questions three of which are developed by the researcher and for personal informations,40 of which are for the teachers? and school headmasters?s ideas about visionerleadership behaviours and one of which is to determine the ideas and suggesitonsrelated to the subject was used.For the analysis of data, SPSS for Windows packet program was utilized andstatistical processes like frequency analysis, t test, and variance analysis were used.In the study which suggested that teacher ideas are often positive concerning thevisioner leadership behaviours of school headmasters, school headmaters weresuccessful about the subjects like vision establishment, application of the vision, makinginnovative decisions, and being a guide to the followers. The most remarkablemeaningful diversity among the teachers? ideas is realtive to the professionalprecedence variance. The teachers who are more experienced in terms of professionalprecedence find the school headmasters more successful than the teachers who are lessexperienced than themselves about the visioner leadership behaviours.Key words: vision, leadership behaviours, visioner leadership | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okul yöneticilerinin vizyoner liderlik rollerine ilişkin öğretmen görüşleri (Elazığ ili örneği) | |
dc.title.alternative | The Ideas teacher`s concerning the visioner leadership roles of primary education school administrators (Elazığ province sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 154159 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189655 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |