Show simple item record

dc.contributor.advisorUçkun, Berrin
dc.contributor.authorGürsel, Erdal
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:47Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:47Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423369
dc.description.abstractöz GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE KOMPOZİSYONLARINDA YANLIŞLARIN ANALİZİ GÜRSEL,Erdal Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi: Y. Doç. Dr. Berrin Uçkun Ocak, 1998 82 sayfa Bu çalışma Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğrencilerinin İngilizce kompozisyonlarındaki yanlışları araştırmak amacıyla yapıldı. Yetmişaltı öğrencinin kompozisyonu incelendi. Yanlış kullanımlar tesbit edildikten sonra birer birer incelendi ve olası kaynaklarına göre sınıflandırıldı. Bunu olası kaynakların tartışılması izledi. Sonuçlar incelendiğinde Türk öğrencilerin sözcükbilimsel (morphology) yanlışları daha çok yaptığı bulundu. Bunu ikinci sırada yapıbilim (syntax) yanlışları izledi. Üçüncü problem ise edatların (prepositions) kullanımında görüldü. Bulunan yanlışlar olası kaynaklarına göre incelendiğinde hedef dilden kaynaklanan yanlışların ana dilin etkisi sonucu yapılan yanlışlara oranla daha fazla olduğu görüldü. Bilim sayı kodu: ELT 509 IV
dc.description.abstractABSTRACT ERROR ANALYSIS OF THE ENGLISH WRITINGS OF THE STUDENTS FROM THE DEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGES AT THE UNIVERSITY OF GAZİANTEP GÜRSEL, Erdal M. A. In English Language Teaching Supervisor: Asist. Prof. Dr. Berrin Uçkun January, 1998 82 Pages This study was done to investigate and classify the errors in writings of the students of Department of Foreign Languages Department. Seventy-six papers were examined. After determining the errors, they were examined one by one and classified according to their sources. Then the possible sources of those errors were discussed. According to the results, it was found that the most problematic area for Turkish learners of English is morphology. After morphology, syntax was found to be the second most problematic area. The third problematic area was prepositions. When the errors were examined according to their sources, it was found that the intralingual errors were more than interlingual errors. Science code : ELT 509 111en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleError analysis of the English writings of the students from the department of foreign language at the University of Gaziantep
dc.title.alternativeGaziantep Üniversitesi yabancı diller bölümü öğrencilerinin İngilizce kompozisyonlarında yanlışların analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmLogology
dc.subject.ytmError analysis
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmComposition
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid73845
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid73845
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess