Error analysis of the English writings of the students from the department of foreign language at the University of Gaziantep
dc.contributor.advisor | Uçkun, Berrin | |
dc.contributor.author | Gürsel, Erdal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:47Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423369 | |
dc.description.abstract | öz GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE KOMPOZİSYONLARINDA YANLIŞLARIN ANALİZİ GÜRSEL,Erdal Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi: Y. Doç. Dr. Berrin Uçkun Ocak, 1998 82 sayfa Bu çalışma Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü öğrencilerinin İngilizce kompozisyonlarındaki yanlışları araştırmak amacıyla yapıldı. Yetmişaltı öğrencinin kompozisyonu incelendi. Yanlış kullanımlar tesbit edildikten sonra birer birer incelendi ve olası kaynaklarına göre sınıflandırıldı. Bunu olası kaynakların tartışılması izledi. Sonuçlar incelendiğinde Türk öğrencilerin sözcükbilimsel (morphology) yanlışları daha çok yaptığı bulundu. Bunu ikinci sırada yapıbilim (syntax) yanlışları izledi. Üçüncü problem ise edatların (prepositions) kullanımında görüldü. Bulunan yanlışlar olası kaynaklarına göre incelendiğinde hedef dilden kaynaklanan yanlışların ana dilin etkisi sonucu yapılan yanlışlara oranla daha fazla olduğu görüldü. Bilim sayı kodu: ELT 509 IV | |
dc.description.abstract | ABSTRACT ERROR ANALYSIS OF THE ENGLISH WRITINGS OF THE STUDENTS FROM THE DEPARTMENT OF FOREIGN LANGUAGES AT THE UNIVERSITY OF GAZİANTEP GÜRSEL, Erdal M. A. In English Language Teaching Supervisor: Asist. Prof. Dr. Berrin Uçkun January, 1998 82 Pages This study was done to investigate and classify the errors in writings of the students of Department of Foreign Languages Department. Seventy-six papers were examined. After determining the errors, they were examined one by one and classified according to their sources. Then the possible sources of those errors were discussed. According to the results, it was found that the most problematic area for Turkish learners of English is morphology. After morphology, syntax was found to be the second most problematic area. The third problematic area was prepositions. When the errors were examined according to their sources, it was found that the intralingual errors were more than interlingual errors. Science code : ELT 509 111 | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Error analysis of the English writings of the students from the department of foreign language at the University of Gaziantep | |
dc.title.alternative | Gaziantep Üniversitesi yabancı diller bölümü öğrencilerinin İngilizce kompozisyonlarında yanlışların analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Logology | |
dc.subject.ytm | Error analysis | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Composition | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 73845 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 73845 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |