Show simple item record

dc.contributor.advisorVergili, Atanur
dc.contributor.authorKaçar Evişen, Nilüfer
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:43Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:43Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423341
dc.description.abstractBu çalışma Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü Hazırlık Sınıfı öğrencileri üzerinde yapılmıştır ve öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanmaları ve bunların başarılarına olan etkileri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın başında 161 öğrenciye 26 sorudan oluşan bir anket verilmiştir. Denek olarak 50 Hazırlık Bölümü öğrencisi alınmıştır ve bunlara çalışmanın başında bir ön-test, bitiminde de bir son-test verilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda öğrenme stratejilerinin öğretilmesiyle öğrencilerin başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki elde edilmiştir.
dc.description.abstractThis study which has been carried out at the preparatory section of the University of Gaziantep is an attempt to investigate the relationship between teaching learning strategies to students and their effect in students' success afterwards. A questionnaire of 26 items was administered to 161 students at the beginning. Later on, 50 students who were given a pre-test at the beginning and a post-test at the end of the study were instructed for forty hours towards the end of the second term of the academic year 1997-1998. The t-test was conducted to research the relationship between the effect of the teaching of learning strategies and students' success. A statistically significant relationship was found.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Effects of using learning strategies on student success at the University of Gaziantep
dc.title.alternativeGaziantep Üniveristesi'nde öğrenme stratejileri kullanımının öğrenci başarısına etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGaziantep University
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid87490
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87490
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess