6 yaş grubu öğrencilerinin psikomotor gelişimlerinin sağlanmasında oyunun yeri ve önemi
dc.contributor.advisor | Köksalan, Bahadır | |
dc.contributor.author | Özdenk, Çağri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:43Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423340 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde son yıllarda erken çocukluk eğitimine verilen önem giderekartmaktadır. Bunun en önemli nedenlerinden biri de çocuğun yaşamının ilk yıllarınıngelişiminde önemli derece de etki yaptığıdır. Çocuk yaşamının ilk yıllarından itibarenbilişsel, duyuşsal, psikomotor, kişilik ve ahlak becerilerinin gelişiminde önemligelişmeler kat etmektedir. Çocuğun gelişiminde ve eğitiminde sorumlu olan anne-baba, eğitimci ve bakıcı konumundaki kişilerinde ilk yaşlardan itibaren çocuğunbecerilerinin farkında olması ve herhangi bir beceri eksikliği durumunda gerekenönlemlerin alınması yada becerisi yüksek olduğu bir alana yönlendirilmesi çocuğunileriki yaşamın için önemli bir adım olacaktır.Erken çocukluk döneminde çocuğunun en önemli faaliyetlerinden biri oyundur.Oyun, erken çocukluk döneminde bir eğitim yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır.Oyun çocukların bilişsel, duyuşsal, psikomotor becerilerine olumlu etki etmektedir. Buaraştırmada da oyunun, çocukların psikomotor becerileri olan büyük ve küçük kasbecerilerine etkisi incelenmiştir.Araştırmanın evrenini 2005-2006 eğitim-öğretim yılında Elazığ il merkezindekibağımsız anaokullarında bulunan altı yaş grubu öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemini Elazığ il merkezindeki Fırat anaokulunda bulunan 46 altıyaş grubu çocuk oluşturmaktadır.Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Öntest vesontest de motor performans testi uygulanmıştır. Deney grubuna 1 saatlik seanslarlatoplam 30 seans oyun oynatılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde iki grup arasındakifarkın t testi ve Kolmogorov-Smirnov testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir:- Belirlenmiş olan oyunların deney grubunun denge, top tutma, top atma,sıçrama, yerden top alma ve koşu becerilerini olumlu yönde etkilediğibelirlenmiştir.- Erkek çocukların koşu becerileri hariç diğer becerilerinin oyun yoluylageliştirilebileceği belirlenmiştir.- Kız çocuklarının denge ve çabukluk becerileri hariç diğer becerilerinin oyunyoluyla geliştirilebileceği belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Erken Çocukluk Eğitimi, Oyun, Psikomotor Beceriler, BeceriEğitimi | |
dc.description.abstract | Early childhood education is gaining increasing importance during the lastyears in our country. The realisation of importance of early stages of life in childs?development is among to the major reasons for this. Children makes importantprogress starting early years of their life in cognitive, sensorial, pschomotor, idendityand moral abilities. It is a crucial step for the later child life that the parents and caretakers should be aware of the childs? abilities at this early stages and they shouldtake necessary actions if they notice any performance disabilities.Play is among to the most important activities of early childhood period. Play,represents a method of teaching in this period. Play has important contribution to thecognitive, sensorial and pschomotor performance of the children. In this study, theimpact of play on the childrens? pschomotor performance and performance of big andsmall muscles are investigated.Six years age-group nursery children attaneting to the private nurseries inElazig city center in 2005-2006 term were considered for this study. A total of 46 sixyears old nursery student attenting to the Firat Nursery School presents the sampleof this study.Pre-post test control group model was utilized in this study. The pre-test andpost-tests involved motor performance tests. A total of 30 sessions, each being 60minute, were performed to the study group. Statistical analysis of data wereperformed by the use of paired t tets and Kolmogorov-Smirnov tests for groupcomparisons.The main findings of this research can be summarized as:It was determined that the applied games privided beneficial impacts on the-balance, ball catching, ball thrawing, jumbing, picking up the ball from theground and running performances of the study group.Except the running performance of the boys, all the other performances was-determined to be improved through play.Among to the girls, all performances other than balance and pace was-improved through the game.Key words: Early Childhood Education, Play, Pschomotor Performance,Performance Training | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6 yaş grubu öğrencilerinin psikomotor gelişimlerinin sağlanmasında oyunun yeri ve önemi | |
dc.title.alternative | The place and importance of play for pschomotor development of six-years age-group nursery students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 175821 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204622 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |