Show simple item record

dc.contributor.advisorTellioğlu, İbrahim
dc.contributor.authorKavak, Bahattin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:40Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:40Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423323
dc.description.abstractSosyal bilgiler, sosyal bilimlerin ilköğretim okulları seviyesine indirgenmiş halidir.Sosyal bilgiler beşeri müdahaleler neticesinde oluşmuş tüm olay ve olguları inceler. Yanikapsamı insan kadar geniş ve derin; nedenleri ve sonuçları insan kadar karmaşıktır. Bukarmaşa insan hayatının bir parçasıdır. Günlük hayatımızda her gün onlarca problemlekarşılaşıyoruz. Bu problemleri çözerken yeni yöntemlere, yeni tekniklere ihtiyaç duyarız.Çünkü bilginin ve teknolojinin gelişmesi karşısında her gün biraz daha küçülen ve yoğunlaşanbir dünyada yaşıyoruz. Sosyal bilgiler değişen dünyanın yeni nesillere sistematik bir şekildeaktarıldığı derstir. Tarih bir sosyal ilimdir. Amacı, nesillere milli kültürlerini aşılamak, dünyamedeniyeti içerisinde kendi kültürünün önemini kavratmak, siyasi gelişmelerin nelerolduğunu ve günümüze yansımalarını belletmektir.Bu araştırmamızda konuyla ilgili kütüphane araştırması yapılmış, temel kaynaklartoplandıktan sonra bilimsel yöntemler kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulgularayorumlarda eklenerek doğrulara ulaşılmaya çalışılmıştır. Ortaya konan kıstaslara göre sosyalbilgiler tarih müfredatının eleştirisi yapılmıştır.Sosyal bilgiler tarih müfredatında dikkati çeken önemli eksiklikler şu şekildebelirlenmiştir: kronolojiye dikkat edilmemesi, ders kitaplarında kullanılan kavramlarınanlaşılır olmaması, seviyenin üzerinde konu yoğunluğu ve kültür tarihinin ihmal edilerek,siyasi tarihten ayrı düşünülmesidir. Ayrıca modern öğretim yöntemlerinin uygulanabilmesiiçin sürenin yetersiz oluşu da ayrı bir eksikliktir.Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler, tarih, müfredat, kronoloji.
dc.description.abstractSocial knowledge is a simplified form of social sciences that reduced to the primanyschool?s level. Social knowledge analyses all the facts and events formed as a result of humanintervention. In short, ıts scope is as extensive and profound as human and ıts reasons andconsequences are as complex as human. This complexity is a part of human life. We face tensof problems in our daily lives. While solving these problems we need new methods andtechniques, because we live in a condensed and reduced world as a result of the developmentin science and technology. Social knowledge is a subject that excerpts the changing world tothe new generations in a systematic way. History is a social science and it aims to teach thegenerations about ther national culture, comprehend the importance of their own. Cultureamong the worlds. Civilizations teach what the politic changes and their reflections to thecontemporary are.In this research a library study had been done, and the matter was examined by usingthe scientific methods after collecting the main resources. By adding interpretations to thefindings we tried to get the truth, and we made a review of social knowledge historycurriculum.According to the proved criterion. The base deficiencies in social knowledge historycurriculum are determined as; not paying attention to the choronology, incomprehensibility ofterms used in books over level subject, and considering the cultural history apart frompolitical history. n addition the insufficiency of period needed to carry out the modernteaching methods is an other incapacity.Key Words: Social knowledge, history, curriculum, choronology.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title1998 yılında yürürlüğe giren ilköğretim sosyal bilgiler müfredatında tarih konularının içerik bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeArising social knowledge and history themes place of social knowledge curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid175857
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204627
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess