Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Elif Leyla
dc.contributor.authorÖner, Güzide
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:39Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:39Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423320
dc.description.abstractÖZET İNGİLİZCE YAZIM DERSLERİNDEKİ ETKİNLİKLERE YÖNELİK SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ ( Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünde Yürütülen Bir Çalışma) ÖNER, Güzide Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Elif Leyla Toprak Temmuz, 2000, 222 Sayfa Bu araştırmanın amacı, Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Bölümündeki öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin görüşleri karşılaştırılarak; İngilizce yazım derslerinde karşılaşılan problemleri ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmanın asıl amacı ders verme tekniği ile yazım yeteneği arasındaki ilişkileri araştırmaktır. Bu çalışmaya rastgele seçilmiş 25 öğretim elemanı ve 133 öğrenci katılmıştır. Öğretim elemanlarının ve öğrencilerin İngilizce yazım çalışmalarına ilişkin görüş farklılıkları incelenerek iki grup karşılaştırılması yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmaya katılan kişilere dağıtılmak üzere bir anket hazırlanmıştır. Sonuçlar yüzdeleri ile tablolarda gösterilmiş ve `%2 ` testi ile anlamlılık dereceleri incelenmiştir. Bu sonuçlara göre öğretim görevlileri ile öğrenciler arasında çok fazla bir görüş ayrılığı yoktur. Araştırmaya katılan öğretim görevlileri ve öğrenciler ön yazım çalışmalarının önemini ve bir yazım aşaması sürecinin olması gerektiğini belirtmişlerdir. Bilim Dalı Sayısal Kodu :ELT 599
dc.description.abstractABSTRACT AK ANALYSIS OF THE OPINIONS OF INSTRUCTORS AND STUDENTS TOWARDS THE PROBLEMS RELATED WITH WRITING ACTIVITIES IN WRITING CLASSES (A Study Carried out at Foreign Languages Department of Gaziantep University) By Güzide Oner MA in English Language Teaching Supervisor : Assist. Prof. Dr. Elif Leyla Toprak July, 2000, 222 Pages The purpose of the present study is to analyse the problems concerned with writing activities by investigating the differences in the attitudes of the students and instructors at Foreign Languages Department of Gaziantep University. The main concern of the research is to investigate the relationship between instructions and writing abilities. The subjects of this study consisted of 133 students selected randomly from the preparatory classes, and 25 instructors of Foreign Languages Department. In this study, the differences in the opinions of instructors and students towards writing activities were analysed. In order to collect data, a questionnaire was prepared and administrated to these subjects. The data were analysed by using chi square(non- parametric test of significance). The percentages of the results illustrated in the tables indicate that there are not many differences between the opinions of instructors and students. Informants considerably believe the importance of prewriting activities. The preference of instructors and students seem to be for the writing process. Science Code: ELT 599en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAn Analysis of the opinions of instructors and students towards the problems related with writing activities in writing classes
dc.title.alternativeİngilizce yazım derslerindeki etkinliklere yönelik sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid104011
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid98863
dc.description.pages222
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess