Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmen, Fatma
dc.contributor.authorDuman, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:39Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:39Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423315
dc.description.abstractGünümüzde hayatın her safhasında karşımıza çıkan Bilişim Teknolojisi,insanların vazgeçilmezleri arasındaki yerini almıştır. Temelinde insanların hertürlü bilgiye hızlı erişimini ve yararlanmasını amaçlayan ?Bilişim Teknolojileri? bilgipaylaşımı anlayışının sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Tüm eğitim kurumlarında dadaha kaliteli eğitim verebilmek amacıyla son yıllarda oldukça önem kazanmayabaşlamıştır.Bu araştırma, ortaöğretim kurumlarında, Bilişim Teknolojisinden etkilişekilde yararlanmada, okul yönetimi açısından karşılaşılan, ?Mali?, ?Yönetsel?,?Program Geliştirme ve Yetiştirme?, ve ?Etik? alanlardaki sorunların ne düzeydeyaşandığını belirleme amacını taşımaktadır. Araştırmanın evrenini Elazığ ilmerkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarındaki yöneticiler ve öğretmenleroluşturmaktadır. Her okuldan rasgele yöntemle seçilmiş iki yönetici ve beşöğretmen ise araştırmada örneklem olarak alınmıştır. Denek görüşlerini alabilmekiçin, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket kullanılmıştır.Elde edilen verilerin istatistiksel analizi sonucu ulaşılan bulgular eşliğinde,bilişim teknolojisinden daha etkili yararlanabilmek için bir takım önerilere yerverilmiştir.Anahtar Sözcükler: Bilişim Teknolojileri, Okul Yönetimi, Sorunlar
dc.description.abstractInformation and Communication Technologies (ICT) which are met inevery phase of life, have taken its place among the indispensables of the people.ICT has immerged as a result of the consideration of knowledge sharing, and hasgained great importance in the educational institutions in recent years in order torealize higher quality education.This research has been done with the aim of determining the level of theproblems faced by the school management in effective use of ICT at schools inthe ?financial?, ?administrative?, ?program development and training?, and ?ethical?dimensions. The space of the research comprises of the teachers andadministrators working at the secondary schools in the city center of Elazıg. Thesample of the research consists of randomly chosen two administrators and fiveteachers from each secondary school. In order to obtain the views of the subjectsa questionnaire developed by the researcher himself has been used.Some recommendations have been made due to the findings obtained bythe statistical analysis of the data, for the aim of making more effective use ofinformation technology at schools.Key words: Information Technologies, Problems, School Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullarda bilişim teknolojısınden etkili yararlanmada okul yönetımi açısından karşılaşılan sorunlar (Elazığ ili örneği)
dc.title.alternativeThe problems faced by the school management in making efective use of information and communication technologies (ict) at schools (sample of Elazig)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid175872
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204630
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess