An Analysis of the problems faced during teaching/learning vocabulary at prep-school with special emphasis on reading activities (A case study at Gaziantep University)
dc.contributor.advisor | Karataş, Necmiye | |
dc.contributor.author | Göğüş Tataroğlu, Işil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:33Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423282 | |
dc.description.abstract | ÖZET GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ HAZIRLIK OKULU ÖĞRENCİLERİ VE OKUTMANLARININ KELİME ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI PROBLEMLERİN OKUMA AKTTVİTELERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ GOGUŞ (TATAROGLU), Işıl Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Necmiye KARATAŞ Haziran, 2001 119 sayfa Bu çalışma, Gaziantep Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencilerinin ve okutmanlarının kelime öğrenme ve öğretme stratejilerine yönelik görüşleri arasında ilişki olup olmadığını araştırmaya ve karşılaşılabilecek sorunları okuma aktiviteleri göz önüne alınarak ortaya çıkarmaya yöneliktir. Araştırmada kullanılacak bilgiyi toplamak amacıyla 90 orta ve orta üzeri seviyedeki hazırlık öğrencisi ve 30 hazırlık okutmanı denek olarak kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan araçlar 45 kelime öğrenme stratejisi içeren bir öğrenci anketi ve 48 kelime öğretme stratejisi içeren bir öğretmen anketidir. Anketlerdeki maddeler Oxford'un (1990) kelime öğrenme stratejileri sınıflamasına bağlı kalınarak 6 alt başlığa bölünmüştür. Elde edilen veriler SPSS içinde yer alan paket programların frekans dağılımı ve yüzde hesaplan ve chi-square test teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar öğrencilerin ve okutmanların kelime öğrenimi ve öğretimi sürecinde kullandıkları stratejilerin benzerliği açısından istatistiksel bir ilişki olmadığım göstermiştir. Başka bir deyişle, öğrenciler ve okutmanlar genellikle kullandıkları kelime öğrenme ve öğretme yöntemleri bakımından farklılık göstermektedirler.Bunun sonucu olarak da bir takım problemlerle karşılaşılmaktadır. Bu problemlerden bazdan şöyle sıralanabilir: 1. Okutmanlar öğrencilerine öğretilen kelimeleri ve bunlar hakkındaki bilgileri not almalarını söylemelerine rağmen öğrenciler bunu yapmamaktadırlar. 2. Okutmanlar, öğrencilerini düzenli bir şekilde kelime tekrarı yapmaları konusunda teşvik etmekte fakat öğrenciler bu konuda istekli değillerdir. 3. Öğrenciler derin düşünme ve kavrama gerektiren yöntemleri kullanmayı kabul etmemekte, diğer taraftan okutmanlar bu tekniklerin kalıcı öğrenmeyi sağlamaları sebebiyle öğrencileri için son derece faydalı olduğunu savunmaktadırlar. Bilim Sayı Kodu : ELT 559 VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT AN ANALYSIS OF THE PROBLEMS FACED DURING TEACHING/LEARNING VOCABULARY AT PREP-SCHOOL WITH SPECIAL EMPHASIS ON READING ACnvmES (A CASE STUDY AT GAZİANTEP UNIVERSITY) GÖ?ÜS (TATARO?LU), Işıl M.A. in English Language Teaching Supervisor: Assist Prof. Dr. Necmiye KARATAŞ June, 2001 119 pages This study aimed at analysing the relationship between the opinions of students and instructors towards the use of vocabulary learning /teaching strategies at Preparatory School of Gaziantep University and identifying the problems faced with special emphasis on reading activities. In order to collect data for this study, 90 intermediate and upper-intermediate level students and 30 instructors were administered the questionnaire prepared for this purpose. A 45- item questionnaire was used to take the opinions of students about the strategies they use while learning vocabulary. Instructors, on the other hand, were asked to respond a questionnaire including 48 vocabulary teaching strategies. The items in the questionnaires were divided into six sub-categories of Oxford' s( 1990) taxonomy of vocabulary learning strategies - memory, cognitive, compensation, metacognitive, affective and social. The data collected was analysed by means of `the chi-square test` and `Frequency distribution and percentages`. The results indicated that there were statistically significant differences between the attitudes of teachers and students towards the use of more than half of the vocabulary teaching /learning strategies included in the questionnaires. mIn conclusion it can be stated that teachers and students sometimes differ in the strategies they use to teach and learn vocabulary and they are faced with the following problems: 1. Teachers ask their students to take notes about vocabulary items but students hardly ever do it. 2. Teachers want their students to revise the newly- learned words regularly; however, students don't agree with them. 3. Students don't intend to use methods which require thorough thinking and cognition while teachers are of the opinion that these kinds of methods can be more useful to learn the words better and recall them easily at will. Science Code : ELT 599 IV | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An Analysis of the problems faced during teaching/learning vocabulary at prep-school with special emphasis on reading activities (A case study at Gaziantep University) | |
dc.title.alternative | Gaziantep Üniversitesi Hazırlık Okulu öğrencileri ve okutmanlarının kelime öğrenme ve öğretme sürecinde karşılaştıkları problemlerin okuma aktiviteleri açısından incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 110132 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108882 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |