Türkiye`deki siyasi uygulamaların eğitim yönetimine yansımaları (Gaziantep modeli)
dc.contributor.advisor | Vergili, Atanur | |
dc.contributor.author | Ovacik, Meral | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:31Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423273 | |
dc.description.abstract | öz TÜRKİYE'DEKİ SİYASİ UYGULAMALARIN EĞİTİM YÖNETİMİNE YANSIMALARI ( GAZİANTEP MODELİ ) OVACIK, Meral Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Programı Tez Yöneticisi : Yard.Doç. Dr. Atanur VERGİLİ Temmuz 2001, 124 Sayfa Bu araştırma, yönetici ve öğretmen görüşleri doğrultusunda `Türkiye'deki Siyasi Uygulamaların Eğitim Yönetimine Yansımalarını` ortaya koymak için; Gaziantep'teki eğitim yöneticilerinin siyasi uygulamalardan ne derece etkilendiği ve siyasetin eğitim sistemi üzerindeki etkileri konusunda neler düşündüklerini saptamak, çok sık yapılan mevzuat değişikliklerinin öğretmen ve eğitim yöneticilerinin iş verimine etkilerini incelemek ve daha tutarlı ve nesnel eğitim politikalarına yönelik beklentileri araştırmak amacıyla yapılmıştır. m XCYOKSEXOClUTtMICURUUI DOKÜMANTASYON MERKEZİAraştırmada kullanılan anketin, genel olarak Türkiye'deki siyasi uygulamaların eğitim yönetimini nasıl etkilediğini ortaya çıkarıcı sorulardan oluştuğu ve kapsam geçerliğine sahip olduğu varsayılmaktadır. Araştırma, Gaziantep il ve merkez ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri yöneticileri ile ilköğretim okulu yöneticileri ve öğretmenlerinin, anketlere yansıttıkları görüşleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini, Gaziantep il ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde görev yapan yöneticiler ile il merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenler oluşturmuştur. Toplam 59 yönetici ve 476 öğretmen ile araştırma tamamlanmıştır. Araştırma sonucunda ankette yer alan 30 görüşten 7'sinde yönetici ve öğretmen yanıtları arasında istatistiksel olarak anlımlı bir fark bulunmadığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgulara göre, yönetici ve öğretmenlerin büyük çoğunluğunun, Türkiye'deki siyasi uygulamaların eğitim yönetimini olumsuz yönde etkilediği konusunda görüş birliği içinde oldukları belirlenmiştir. ANAHTAR KELİMELER > Eğitim Yönetimi > Eğitim Yöneticisi > Siyaset-Eğitim İlişkisi iv | |
dc.description.abstract | ABSRACT THE IMPACTS OF POLITICAL IMPLEMENTATIONS ON EDUCATIONAL ADMINISTRATION IN TURKEY (A CASE STUDY IN GAZİANTEP) OVACIK, Meral MA, Department of Educational Sciences Educational Administration and Supervision Program Supervisor : Asist. Prof. Dr. Atanur VERGİLİ July 2001, 124 pages This research was conducted in order to find out the impacts of political implementations on educational administrators are affected by these implementations, what opinions they have got on the effects of politics on the educational system, the effects of frequently changed rules and regulations on the productivity of teachers and administrators and their expectations for more consistent and objective educational policies were analysed.it was assumed that the items used in the questionnaire revealed the effects of political implementations on educational administration and had the content validity. The findings reflected only the opinions of the administrators and teachers working in the province of Gaziantep. in the research descriptive method was used. The population of the research consisted of administrators working in the directorates of education in Gaziantep (including the city center and its neighbourhood), administrators and teachers working in the state primary schools. There were 59 administrators and 476 teachers in the population sample of the study. In the findings of the research, no difference was found between the opinions of teachers and administrators related with seven (7) out of thirty (30) items. Most of the teachers and administators agreed that politicial implementations in Turkey has negative effects on educational administration. KEYWORDS > Educational Administration > Educational Administrator > The Reletionship Between Education-Politics VI foC,5f1SKSSKÖCRETTO KUEULİ | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`deki siyasi uygulamaların eğitim yönetimine yansımaları (Gaziantep modeli) | |
dc.title.alternative | The Reflection of political application on educational administration in Turkey (A case in Gaziantep) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Politics | |
dc.identifier.yokid | 110113 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108884 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |