Farklı sosyoekonomik düzeydeki lise öğrencilerinin resim dersine yönelik tutumları ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Vergili, Atanur | |
dc.contributor.author | Coşkun, Nuray | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:18:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:18:30Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423269 | |
dc.description.abstract | öz FARKLI SOSYO EKONOMİK DÜZEYDEKİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN RESİM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI İLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (GAZİANTEP ÖRNEĞİ) COŞKUN, Nuray Yüksek Lisans Tezi Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Tez Yöneticisi: Yrd.Doç.Dr. Atanur VERGİLİ Ocak, 2001; 127 Sayfa Bu araştırmada, farklı sosyo ekonomik düzeydeki lise öğrencilerinin resim dersine yönelik tutumları ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Böylece lise öğrencilerinin sanat (resim) eğitimleriyle ilişkili çeşitli bulgulara ulaşılmış ve bu bulgular yorumlanarak daha etkin bir resim eğitimi için bazı öneriler geliştirilmiştir. Araştırmada kullanılan anketin, genel olarak lise öğrencilerinin resim dersine olan tutumlarının kapsadığı varsayılmaktadır. Lise öğrencilerinin resim dersine olan tutumlarının belirlenmesi, bu öğrencilerin, ankete yansıttıkları görüşleri ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada, tarama modeli yoluyla Gaziantep ili merkezinde ömeklem seçilen 3 devlet lisesinde öğrenim gören 230 öğrenciden denek olarak yararlanılmıştır.Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzdelik ve ki-kare teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, lise öğrencilerinin sosyo ekonomik durumlarıyla resim dersine olan tutumları ve okul başarılarıyla olan ilişkisi ele alınmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER Lise Öğrencileri Sanat Eğitimi Resim Eğitimi m | |
dc.description.abstract | ABSTRACT INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE ATTITUDES TOWARD THE ART LESSONS AND SCHOOL SUCCESS OF HIGH SCHOOL STUDENTS WITH VARYING SOCIO-ECONOMICAL BACKGROUND (GAZİANTEP EXAMPLE) COŞKUN, Nuray Thesis of Master of Arts University of Gaziantep, Institute of Social Sciences, Department of Educational Sciences Supervisor: Assist Prof. Dr. Atanur VERGİLİ January, 2001; 127 Pages In this study it is aimed to find out the relation between the school performances and the attitudes toward the art (painting) lessons of high school students from different socio-economic background. Therefore, it would be possible to suggest new ideas about more effective art (painting) education obtaining comprehensive findings related to the subject in the students. The inquiry used here is in general considered to cover the attitudes toward the painting lessons. The determination of attitudes of high school students is limited to the answers obtained from inquires. The screening method was used in this study. Randomly selected 230 students from three different high schools were included in the study as example. ivIn the statistical analysis of data, frequency, percentage and chi-square methods were used. The findings were discussed from different aspects. KEYWORDS: High school Art Education Painting Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Farklı sosyoekonomik düzeydeki lise öğrencilerinin resim dersine yönelik tutumları ile okul başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between the attitudes toward the art lessons and school success of high school students with varying socio-economical background | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | School achievement | |
dc.subject.ytm | Painting education | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 110111 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108885 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |