Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Vehbi
dc.contributor.authorKuyumcu, Mürşit
dc.date.accessioned2020-12-29T13:18:28Z
dc.date.available2020-12-29T13:18:28Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/423254
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Elazığ İli merkezindeki devlet ilköğretimokullarında okul kültürü ve takım liderliğinin eğitim faaliyetlerine etkisinisaptamaktır.Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Bu amaçla hazırlanmış olan likert tipi anket yardımıyla katılımcılarıngörüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın evrenini, 2006-2007 öğretim yılındaElazığ İli Merkez İlçesinde faaliyetlerini yürüten 82 devlet ilköğretim okulundaçalışan 267 idareci ile 2438 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanınörneklemini 72 okul müdürü ile 272 öğretmen oluşturmaktadır.Geniş bir literatür taraması yapılarak oluşturulan kuramsal yapının,kuramsal temele dayalı olarak ortaya konulmasına ve var olan durumunbetimlenmesine çalışılmıştır. Verilerin analizi sonucu elde edilen bulgularfrekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi, ve Pearson korelasyon analizitekniklerinden yararlanılarak SPSS programıyla çözümlenmiştir.Araştırmaya katılanların okul kültürü ile takım liderliğine ilişkingörüşleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını öğrenmek amacıylaPearson korelasyon analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre okul kültürü iletakım liderliği arasında pozitif yönde bir ilişkinin var olduğu görülmüştür.Analiz sonuçları incelendiğinde, araştırmaya katılanların; okul kültürüneilişkin 5 madde hariç tamamında, takım liderliğine ilişkin 34 maddenintamamında ve takım çalışmasına ilişkin 9 ve 16. madde hariç maddelerintamamında görev türü değişkenine göre görüşleri arasında anlamlı farklılığınolduğu görülmektedir.Anahtar kelimeler:Okul kültürü, takım liderliği ve takım çalışması.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the effect of school culture and teamleadership on educational activities in public elementary schools in the city of Elazığ.In this research, which is a descriptive study, scanning model was used. Theopinions of the participants were asked by using likert-type questionnaires. Theuniverse of this research is composed of 267 administrators who worked in 82elementary schools and 2438 teachers who worked in city of Elazığ during the 2006-2007 educational season.The theoretical structure, constituted after a comprehensive search ofliterature, is tried to be explained on the basis of theory and present situation is triedto be described. The data collected by the questionnaires was analyzed by frequency,percentage, arithmetic mean, t-test and corelation analysis by SPSS.Pearson Corelation Analysis was applied in order to understand whether thereexists a meaningful relation between the participants? opinions about school cultureand team leadership or not. According to the results of the anlysis, it is determinedthat there is a positive corelation between school culture and team leadership.The results of the analysis shows that participants agreed with all of theprepositions related to team leadership. Concerning school culture and team work,participants agreed with all of the prepositions but disagreed with 5 of them aboutschool culture and 9th and 16th prepositions about team work. Finally, when the taskvariable of the participants is taken under consideration, it is seen that there is ameaningful relation between the different point of views of the administrators andteachers.Keywords: School culture, team leadership and team work.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında okul kültürü ve takım liderliği (Elazığ ili örneği)
dc.title.alternativeSchool culture and team leadership in elementary schools (case of Elaziğ)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid176476
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid204962
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess